Att man aldrig lär sig!

Igår skolade jag de sista plantorna från första såddomgången. Det var jätteverbenan, de fyra groddarna som tog sig, och alla de små vita lavendelplantorna som fick egna små krukor. 40 stycken plantor av vit lavendel har jag nu att placera i rabatterna. Underbart! 

Under lysrören står de plantor som jag planterade för ett par veckor sen och blir knubbigare och större.


Den första lavendelplantan börjar bli riktigt stor och melonen frodas. Chilin ser ut som små träd och kronärtskockan skjuter nya blad.



Chilin beter sig lite märkligt. Varje kväll ser den lite trött ut, inte farligt men lite små hängig. Sen efter en natts vila så har de rätat på sig ordentligt. Funderar lite på när jag ska flytta dom från lysrören till fönstret. Vet att jag gjorde de för tre år sen och det fungerade bra.


Violkungsljusen har grott och det med besked. Det är fullt med små gröna groddar...att jag aldrig lär mig. Få se hur många jag får skola om och hur många jag får öva min empatistörning på. Ni som inte läste mitt inlägg om empatistörning hittar det här.


Annars laddar jag för fredagen och en dag på Gotland för att se över bygget. Ska bli spännande att se hur långt de har kommit och vad som är kvar att fixa i mammas och pappas del. 

Kommentarer

Marina sa…
Du har att göra med omskolningen du. Jag har inte kommit dit ännu men det lär väl bli dags för tomat och paprikaplantorna snart skulle jag tro/hoppas.
Basilikan har grott idag men det tar ett bra tag till innan den behöver större kruka tror jag. Brukar inte ha världens högsta växtfart.

Kram
Lena sa…
Åh...så fina de ser ut, dina små plantor. Tänk när du får sätta ut dem i trädgården!
I morse kändes våren återigen långt borta, men eftermiddagen med sin sol var riktigt vårlik.

Ha det gott!

Kramar
Åh vad dina små plantor ser fina ut! Min kronärtskocka är inte alls lika kraftig som din, inte blev det så många heller. Vet inte om de fick lite mycket vatten när jag var i Sälen, eller om det beror på att jag inte har lysrör. En kombination kanske?

Ha det fint//Laila
Men så grönt och fint du har det! Man blir så glad av att se alla små bebisar.

Kram
Johnna G sa…
Ja, du vet ju hur jag har det... jag ska verkligen ta fasta på det där du sa om att skola om lite då och då annars kommer jag att bli tokig. Och så var det där med plastbrist också...
Malin sa…
Hur tråkigt blir det inte om vi plötsligt lärt oss allt?
Det är så uppiggande att se dina dina härliga bilder att jag bara vill rusa ner till mina så bäbsiar som skall planteras om - men jag hade tänkt ta det i morgon - för jag har lite väl ont i nacken efter omskolningen av törnrosas kjortel i förmiddags - gamnacke.
Lycka till!
Vilken gröda. Kan tänka mig hur det ser ut och doftar när alla lavendelplantorna vuxit upp och blommar.
Anonym sa…
Åh så söta de är dina små plantor! Det är mycket pyssel med bebisarna, men du verkar klara det galant. :) Själv kom jag av mig lite efter att Tage vält ner mitt miniväxthus med chili, men jag kommer nog igen - om inte för så när det är dags för förkultivering av luktärter!

Ha en fin kväll! Kram Hanna
Så fina små plantor :-) Vilket glädjerus de ger.

Kram
Inger sa…
Hej Hélena,
tack för kommentar hos mig och lycka till i utlottningen!
Ha det bra!
Byronesse sa…
Åh, ska du till Gotland igen?! Vad kul! Är så nyfiken på allt som händer där. Det är något alldeles vad det händer mycket i dina krukor. Du måste nästan kunna se hur det växer på bara några timmar. Förstår om du längtar till den dag då du får sätta dem på sin alldeles egen plats i trädgården...

Kram/Em
Helena sa…
Ja ha ha en del lär sig visst aldrig ;-))Kanske du får börja sälja i vår sen :-D
Åh vad mysigt med tur till Gotland!
Blir roligt att få se hur långt våren kommit där.
KRAM från mig!
Berit sa…
NÄÄ man lär sig aldrig:) Man sår och tror att allt inte ska gro och så gör det, jag är ju hård numer jag skolar om högst 20 , men är det någon mer ovanlig perenn så blir det mer.
Ha en alldeles underbar dag!!
Hur glad blir man inte av följa dina sådder! Jag gläds verkligen med dig. Lycka:)).
Själv börjar jag undra om jag hinner börja förkultivera sådder inne nu i vår... Du ligger ju hästlängder före:).
Kanske kan direktså det mesta, jag får se...
Ha det gott.
Kram Maria

Populära inlägg