Vad passar bättre...

Än hjärttema en dag som denna. Själv är jag sjuk och hemma, en envis förkylning med hosta som inte ger med sig. Men jag är glad att jag har ett friskt hjärta.



Något som inte är en självklarhet för många. Själv fick jag känna på rädslan i söndagsnatt när jag fick åka ambulans till sjukhuset med svåra smärtor i bröstet. Gissa om jag var rädd innan man, tack och lov, snabbt kunde konstatera att mitt hjärta var det inget fel på. 
Pappa och mamma som blir underhållna av sitt barnbarn!
Men det är vid sådana tillfällen man inser hur snabbt allt kan förändras. Hur flyktigt livet är och vad det är som viktigt, egentligen. Så ha en härlig kväll och var rädd ditt hjärta!

Kommentarer

Men stackars dig, vilken tur att allt gick bra och du är frisk! Måste ha varit en otäck känsla. Förstår att du var rädd.
Vackra hjärtan du visar.
Krya på dig och ta hand om dig.
Stor kram från mig till dig.
Törnrosa sa…
Att livet är skört tänker man inte på i vardagen, men efter din upplevelse kan jag tro att du stannade upp och tänkte.
Kram och tankar från Törnrosa
Lena sa…
Åh, detta hjärta som kan skrämma så!

Vet precis, har ett hårt bultande hjärta som ibland gör mej rädd,fast det är så fint och friskt!

Så skönt att veta att hjärtat är som det ska, mindre skönt med hostande förkylning förstås.
Krya på dej!

Kramar
Men ...det lät otäckt. Tur att det inte var nåt...Hoppas du haft en fin alla hjärtans dag fastän du är förkyld.

Kram
Margot sa…
Hua, sånt är otäckt, härligt att höra att ditt hjärta är OK! Visst gör såna händelser att man inser hur skört livet är! Var rädd om dig och krya på dig!
Vackra vita hjärtan, snart får vi njuta av dem igen:)
Ha det gott!
Kram Margot
Krya på dig bästa du! Ibland stannar livet upp och gör oss påminda om allt värdefullt...men måste det ske så drastiskt?! Underbara foton, som vanligt ;). Sköt om dig! Kram Marie
Anonym sa…
Men kära nån, så otäckt! Ibland tar livet en vändning när man minst anar det. Var nu rädd om dig och vila ordentligt. Kram & krya från Hanna
Kerstin sa…
Oj, vad läskigt! Vilken tur att det gick bra. Ta hand om dig och ha en riktigt trevlig dag! :-)
Ta hand om dig nu och vila upp dig ordentligt.
Hjärtat kanske försökte berätta något för dig?

Kram Åsa
Hans sa…
Så otäckt att få smärtor så man måste åka in med ambulans.
Hoppas att du mår bättre nu.
Snygga blomster du visar här.
Krya på dig.
Marina sa…
Men kära du hur mår du? Vad var det för fel?
Har fått åka in men maken för en hel del år sedan och då visade det sig att han hade lungsäcksinflammation. Själv får jag hjärtklappning då och då men det var värre för ett par år sedan. Inte skönt.
Man ska vara rädd om hjärtat, rädd om livet, rädd om varandra...

Var rädd om dig och krya på dig.

Kramar

Populära inlägg