Vårkänslor

Idag har jag verkligen fått vårkänslor. En dag som har tillbringats inne i Stockholm och rektorsutbildning. Så fort jag stack ut näsan kände jag nästan ljumma vindar. Ljuvligt! Kan inte låta bli att längta till vår och sommar. Undrar hur gula delen av regnbågsrabatten kommer att se ut. Planterade ju ytterligare15 st rosor där i höstas.



Nu finns alla dessa ljuvliga rosor i rabatten, alla utom Golden Celebration.


Sen har vi ju alla tulpaner och andra lökar som kom i jorden. Här är några av dom.


Tänk vad underbart om ett par månader när allt börjar blomma. Men innan dess...mer fröer och skolning av små plantor.

Kommentarer

Byronesse sa…
Ljumma vindar i luften och blötis på gatan! Både gråt och skratt när klassen skulle på utflykt och flera av oss drog dit flera gånger:-S Jag förstår att du längtar efter att få se den "nya" gula delen av regnbågsrabatten. Den kommer bli underbart vacker tror jag. Nu ska du bara fixa lite gula Irisar också...och du vet var;-)

Kram/Em
Unknown sa…
Wow! Det kommer att spraka av färg i din fina rabatt:)
Kram!
Kerstin sa…
15 rosor? Hur får du plats med dem i rabatten...?! ;-) Men jag kan förstå varför du inte kunde välja när alla är så fina. :-)
Kram,
Kerstin
Lotta sa…
Himmel vilken fantastisk rabatt du kommer att få. Förstår att du längtar.
Ha det bra
Berit sa…
ÅÅ vilken rabatt!! Den kommer att lysa som en sol.
Ha en alldeles underbar dag!!
Anonym sa…
Måste testa om jag har ordkontroll...
Hélena
Anonym sa…
Nope, det hade jag inte :-)
Hélena
Den rabatten kommer nog att bli något att bli avis på.Jätte vackra rosor bland annat.Kram
Marina sa…
Japp, vårkänslorna är här! Solen skiner idag, jag ska till mamma för att fika en stund men sen blir det utevistelse/Lugnet vistelse.

Vilken typ av skola är det du går rektorsutbildning för?

Kram o ha en fin dag!
Landbohaven sa…
Smukke collager.
Hvor får du dog mange smukke blomster i din have til sommer.
Tak for kigget.
Här hade jag missat ditt superfina inlägg ser jag.
Jag svimmar vilken rabatt du skapat!! Så underbara färger och växter. Åh, så roligt att få se den till sommaren!
Ha det gott.
Kram Maria

Populära inlägg