Ja, då så!

Då var det gjort! Beställningen är skickad, 14 sorters rosor, 36 individer. Dessutom slank ett par dahlior ner.



Så nu har jag 35 dahlior och 36 rosor som väntar på att levereras i april. 


Lovely! 
Vad är det Håkan med Maleviks rosträdgård brukar skriva Let´s party! Eller som en av Sveriges bästa kapellmästare brukar uttrycka sig Jäääääääääää! Eller varför inte som i Idol Nu kööööööör vi!

Skönt är det att ha tryckt iväg beställningen och tagit beslutet. Jag vet att jag kommer att köpa några sorter till som inte fanns hos Flora Linnea, t.ex. Chianti men det blir ju bara trevlig bonus. Att leta efter det lilla extra är inte lika fyllt med beslutsångest som att bestämma sig för grunden. Men som sagt nu är det gjort och jag kan bara luta mig tillbaka, njuta och drömma om allt det vackra.

Kommentarer

Anonym sa…
Underbart, nu finns ingen återvändo! Blir ju grymt sugen på att beställa ett och annat jag också. Har varit ute i trädgården i fyra timmar idag, kan knappt fatta att våren är här och att långa mörka vintern är slut.

Hmm... är ikväll kanske en rosbeställarkväll även för mig? Måste in och kolla, dina beställningar ser ju bara för läckra ut! Kram Hanna
Ulrika sa…
Ja jösses vilket party. önskar jag vore med!
Vart har du beställt dahlior ifrån?
Ulrika
Marina sa…
Vilken underbar dag det kommer bli när alla dessa landar hos dig. Det lär nog bli bli fint i regnbågsrabatten tror jag.

Jag funderar vidare ett tag till på ev nya rabatter här.

Kram
Jag säger bara WOW. Så många finingar. Jag ska beställa en del dahlior men ska hålla mig lite tills efter trädgårdsmässan i Kista och se vad de har där.

Hälsar Åsa
Oj, det var en hel del.
Eglantyne har jag och den blommar kollosalt vackert. En tacksam ros och en av mina favoriter.
Ha en fortsatt trevlig helg
Vivian
Lena sa…
Det ska bli otroligt spännande att se hur din regnbågsrabatt växer fram- nu verkar du ha kommit långt i den röda delen!

Gick en promenad i Tanto i höstas och såg en hel skog med Dahlior i en trädgård, har egentligen inte gillat dem förutom, men Tantorabatten var helt fantastiskt.

Ja, Söderby ligger absolut i din kommun...

Krama och tack för fina kommentarer.

Lena
AnnCharlotte sa…
Vilken julafton när paketen kommer:)
Man skulle kanske planera nåt nytt....så att det blev julafton här också :))
Ha det bra :)
Bra gjort.Tänk så roligt du får när allt kommer hem.Finns inget roligare nästan än att hålla på och planera sina rabatter.Kram
Margot sa…
Så härligt, nu har du mycket att se fram emot! Otroligt mycket vackert du beställt, dahliorna är ju hur läckra som helst också!
Ha en skön söndag!
Kram Margot
"Har man inte jobb så skaffar man sig", så brukade min mamma säga när hon undrade hur jag skulle hinna med:) Jag önskar dig tid och fint grävarväder! Det kommer att bli hur fint som helst.
Johnna G sa…
Så underbart galet härligt! Roligt att se att det finns andra som har en dröm och uppfyller den! ;-) Grattis till din blivande rosenrabatt och lycka till med rösserna.
Det var verkligen inte illa! Det måste vara skönt att beställa så stora mängder, det har jag aldrig upplevt. Men det är klart... Det blir ju mycket mer att gräva då också... Vad är väl en bal på slottet? ;-)
Ha det fint! /Caroline
Helena sa…
Oii vad du ska gräva sen :-)
Eller får du hjälp kanske?
Jag törs mig inte på för mycke inköp av buskar o träd för de kan jag inte gräva ner själv..men perenner o lite lagom mängd brukar vara OK ;-)
KRAM från mig!
Helt fantastiskt! Jag är så inspirerad av dig nu! Ska bli så himla kul att se när du får allt på plats. :)
Soliga hälsningar,
Anna-Karin
Anna-Maria sa…
Rose de recht är en riktig goding, doftar fantastiskt!
http://oanat.se/?p=903
Men vilken härlig beställning du har skickat iväg :=)
Ser på alla bilder och inser att det kommer att bli supersnyggt i din rabatt.

Ha det bäst!
Byronesse sa…
Bra gjort! Parta loss ordentligt med färgerna i tavlan! Som jag sa..det är bara att låta torka och måla över om det blir fel;-)
Daliorna är fantastiska. När man ser dem såhär uppifrån ger de ett mjukare intryck än annars tycker jag...som små pudervippor!

Kramar/Em
Fia sa…
Fyanemej vad orättvist! Jag vill med ha, alla dom rosorna ;-) Hur snygga som helst!
Vilken beställning och vad kul du ska ha det när det våras.
Grattis!Skall bli kul att ses.
Här är min mejladress
annika@naturligating.se
Skicka din adress så kommer biljetterna.
Ha det gott
annika
Anonym sa…
Här har man varit iväg en knapp vecka och när man tittar in igen blir man alldeles knockad av all prakt! Vilka fina val du har gjort och så kul du kommer att få med planteringen, det kommer säkert att bli superduper fint!

Hälsn. Åsa
Unknown sa…
Så fina rosor du har valt. Jag blir aldeles svartsjuk. Här i min danska trädgård har jag dryckt 65 rosor och 22 sorter. Har redan planerat nya köp. Lycka till.
Grattis till din fina beställning. Din trädgård kommer bli som en dröm.
Kram Maria
Ulrika sa…
Hej
Vad använder du för program när du gör dom fina collagen? Är ju gröngöling jag, kan ju bara lägga in ett och ett!
Ulrika

Populära inlägg