Poesi?

Det är dags för den röda omgången i X-faktor Blomsterutgaven. Färgen röd! En svår färg tycker jag. När jag går igenom alla mina bilder inser jag att vi har väldigt få klassiskt röda blommor. Inte ens en endaste ros. De blommor som finns som går i rött är mer svartröda. Som denna vallmo Black Peony.


Jag skrev om den för inte så länge sen och det blir mitt självklara val till den röda tävlingsomgången. Vacker röd färg, silverblad och vackert förfall. Kan inte bli bättre.


Jag tycker det är så läckert med en växt som är vacker från början till slut. Även när den är vissen kan den bjuda på skönhet och glädje.



Att man en grå decemberdag kan finna skönhet i sommarens blomning. Det är poesi för mig!



Spana in fler bidrag på bloggen Moseplassen!


Kommentarer

Helena sa…
Ja den bilden är super!!!
Vallmo är en stor favorit hos mig :-)
Har tidigare samlat sorter o frösått allt jag kom över :-)
Nu är dessa pionvallmo de jag gillar allra mest!
KRAM från mig!
En sådan härlig färg! Ursnygga bilder också. Inser att det fattas vallmo här, måste åtgärdas! (:D
Ha det fint!
Jeg istemmer forrige her, virkelig en herlig farve - både på blader og blomst! Lykke til i konkurransen!
Byronesse sa…
Åh, Hélena, den där översta bilden är helt galet vacker! Vilken blomma! Som ett stort varmt hjärta.. Hela bildserien är så fin och det är fantastiskt att en ensam vallmo kan bjuda på skönhet under så lång tid och i så olika skepnad. Love it!

Kramar
Em
Byronesse sa…
Ja, bildcollagen är ju jättekul, enkelt och sedan ser det liksom lite mer ut på något sätt... Mina bilder blir definitivt snyggare än vad de egentligen är;-S
Vivishagerom sa…
Valmuer er så flott! Passer inn over alt og veldig enkle å få til. Denne røde skjønnheten var jo bare helt lekker!
Snygga foton . Riktigt läcker färg på vallmon.

Kram
krepsemor sa…
Det var virkelig en spesiell farge, eller mange sjatteringer egentlig! Den var nydelig!
Lykke til!
Lena sa…
Nu har jag funderat hela kvällen...jag har inget riktigt rött i kolloträdgården!
En pion...näe, mer rosa än röd.
Det rödaste jag har är jordgubbarna och de skulle inte platsa i denna "lista", eller hur?

Så vacker din svart/röda vallmo är, ska googla på den och se hur jag kan få den till min trädgård!

Önskar dej en fin fredag!

Kramar
takk, da kom det nok en valmue på "må-ha" listen min :)
Huldra sa…
Nydelig rødfarge! -og selv som frøkapsel er den et vakkert skue. :)

Lykke til!
Har et lite Løv lotteri på gang, så velkommen inn om du vil. :)
Fia sa…
Uuuu vilken fining! Underbar röd färg, och sedan är ju du så duktig på att fota med!

Populära inlägg