Vilken dag!

Lite blåsigt och kallt men ändå, vilken dag! Sol på tomten och sol i sinnet. Vi har fortfarande snö och tjäle men lite småplock hann jag med när F låg och sov. Sen fram med kameran och leka lite. Jag har inget fish-eye objektiv som kan ta in hela tomten men jag gav mig på ett försök att ta fyra bilder på högkant och sätta ihop dom. De två första bilderna blev riktigt bra men bild tre sticker ut lite. Jag står i övre hörnet av tomten.


Med start från vänster; vårt röda staket mot vägen, eken med sittplats, en glimt av sjön och en del av Regnbågsrabatten, västra gaveln på huset och så det röda staketet mot grannen bakom oss. I den här delen av tomten börjar det bli ordning men andra sidan av huset, den västra gaveln, där är det en djungel. När jag ser helheten slår det mig att tomten ser naken ut vintertid och jag måste bli bättre på att plantera in lite vintergrönt. Som ni ser börjar det bli riktigt mycket sol på tomten men staketet slänger långa skuggor.



I kökslandet ligger snön kvar och allt är fruset och hårt. Svårt att tänka sig att om ett halvår kommer det vara en vägg av rosa rosor mot staketet och ett grönsaksland som är fyllt med godsaker.



Granhäcken ser ut att må bra och jag funderade en hel del över vilken grind vi ska skaffa till öppningen ner till parkeringen. Nu på bilden syns en grep. Jag vill ha en enkel järngrind från 20-talet.

Så vilken dag! Inte blev den sämre av att jag vann två biljetter till Nordiska trädgårdar hos Annika med bloggen Naturliga Ting. Ibland är allt helt enkelt bara bra! Hoppas ni har haft en lika skön dag och välkomna alla nya följare. 

Kommentarer

Anonym sa…
Ja, vilken härlig dag det har varit! Otroligt coolt att foga samman bilder sådär, hur gjorde du? Din trädgård är vacker även i snöskrud och det ska bli kul att se den vakna snart. Pilstaketet runt din köksträdgård är så vackert, har du flätat det själv?

Hoppas jag får se allt fint hos dig i verkligheten någon gång, det vore så roligt! Kram Hanna
Vilka fina bilder du tagit. Får nog ta tag i att fota lite mer .

Kram
Marina sa…
Va häftigt att kunna göra sådär med bilderna. Så stor er tomt är!

Kram o grattis till vinsten!
AnnCharlotte sa…
Vilket pill....och vad kul att se helheten.
Visst känns det avlägset med sommarens blomning men det är skönt att veta att vi går på rätt håll.
Ha det bra :)
Kerstin sa…
Vad smart med bilderna. Min trädgård ser ganska likadan ut nu, så här googlas det för fullt efter vintergröna saker så att det inte blir lika platt och tomt kommande år.
Vilken härlig dag du verkar ha haft. Och du lyckades tydligen bättre med att springa ut när lillkillen sov. Det gjorde inte jag, så efter att ha planterat några få lökar fick jag bära runt på en skräckslagen unge som darrade och skrek "hund!, hund!" efter att ha sett en grannes hund springa runt ute. ;-) Jag lyckades inte ens övertyga honom om att han fick sätta sig längst in i rabatten med en hyacintlök att leka med...
Ha en trevlig kväll!
Lena sa…
Fina översiktsbilder, det blir alltid roligt när man får se hur väl den egna bilden stämmer överens med verkligheten. För övrigt har jag föreställt mej att ni bor i en helt annan del av kommunen, absolut inte på gångavstånd från Söderby!
Så otroligt mycket snö ni har kvar. Här, någon mil bort, är det nästan helt bart även på gräsmattor.

Grattis till vinsten!
Själv ska jag betala min biljett, men är helt övertygad att det är värt det.

Kramar
Byronesse sa…
Grattis till vinsten!!! Tur i kärlek OCH LOTTERI minsann:-)
Vad häftigt med bilderna du har satt ihop. Du får göra detsamma senare i sommar då allt står i blom... Kramar i massor!

Em
Vilken smart ide att göra så med bilderna!! Så trevligt att få se en sån översiktsbild över trädgården. Ibland är det svårt att föreställa sig hos andra hur allt hänger ihop :-)) Ja, vilken dag det har varit!!! Tyvärr har jag suttit i bilen mestadels av dagen. Men man blir alltid så glad av solsken.

Stort grattis till vinsten!! Då kanske vi se då, på mässan :-)))

Kram
Charlotte
Så fantastikst fint ni bor!
Byronesse sa…
Jaaaa! Klart att jag vill! Ännu en mässdag med dig skulle jag aldrig säga nej till:-D
Kramar
Byronesse sa…
Jaaaa! Klart att jag vill! Ännu en mässdag med dig skulle jag aldrig säga nej till:-D
Kramar
Lotta sa…
Så fint du bor!...och vilken utsikt...jag blir helt betagen. Gillar skarpt ditt pinnstaket. Jag håller på att leta efter något som kan passa i min 'björkdunge' och nu blev jag inspirerad.
Kram
Törnrosa sa…
Härligt att få se så mycket av din tomt och fina hus. Men att ni fortfarande har så mycket snö?!
Och grinden blir nog jättefin där med staketet runt omkring.
Kram och hej från Törnrosa

Populära inlägg