Hjärtans kär!

Jag är ledsen Marina men nu kommer jag att fresta dig igen så sätt dig på händerna! Igår skolade jag om mina chillisar och några av de vita lavendelplantorna. 

Jag använder mig av en liten gammal silvergaffel som bara har två piggar. Perfekt att lyfta små plantor med.


 Sen lyfter jag dom i hjärtbladen när jag styr dom rätt i den nya krukan.


 Det är otroligt vad lavendeln utvecklar rötter. Den första plantan som grodde fick jag slita ur krukan. Hela tvättstugan doftade lavendel och jag blev fylld av hjärtlig sommarkänsla.


Vill du läsa mer inlägg med hjärtliga teman kan du kolla in hos Katarina och blommig fredag!

Kommentarer

Söta små plantor:-)) En sån gaffel får jag leta efter på loppisar!

Kram
Kerstin sa…
Jag ska nog också hålla ögonen öppna och leta efter en sån gaffel på loppisar. Jag tänkte ta en gammal sked och använda skaftet, men det här verkar ju vara mycket smartare.
Jag har aldrig provat att så lavendel. Jag trodde det var svårt och skulle ta evigheter att få fram något vettigt, men det låter ju rätt så realistiskt när man läser dina inlägg. Kanske får prova det för lavendel trivs rätt bra här hos mig har jag fått för mig... Det låter inte helt fel med lavendeldoft i tvättstugan i februari. :-)
Ha en trevlig dag!
Odlarlust sa…
Ha ha ha. Det var en rolig tolkning av temat!
Berit sa…
Rolig tolkning av temat!!
Ha en alldeles underbar fredag!!
Byronesse sa…
Du är så duktig på att hitta teman i de olika utmaningarna! Du borde vinna varenda en:-D Jag tycker så hjärtans mycket om dig och du är min sanna hjärtevän!!!

Kram hjärtat!
Em
Lotta sa…
Vårkänslor....jag ska oxå skola om mina kära chilisar i helgen!
Må så gott.
Eva Linnea sa…
Fiffig gaffel du har där med bara två "spröt".
En hjärtligt god helg önskar Eva Linnea
Merja sa…
Fantastisk tolkning:) Chili har jag beställt frön. Hoppas de kommer nästa vecka så jag får så dom. Vit lavendel lät ju jätte fint! Det har jag nog aldrig sett...
Ha det gott!
Gunilla sa…
Så himla roligt när man lyckas med frösådderna.

Vit lavendel det har jag inte sett.

Ha en fin helg
Gunilla
Marina sa…
Ah, härligt att se små plantor!
Jag försöker hålla mig lite till men snart går det nog inte längre. Chili, paprika och tomat blir det som kommer sås snart. Blir det i helgen redan? Vem vet?

Du frestar mig men det är ändå härligt.

Kramar!
Lisa sa…
Ljuvliga bilder, och så praktiskt omplanteringsredskap du har hittat :-) Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård
Såklart hjärtbladen måste vara med:). Härlig tolkning och vad roligt att det spirar och växer i dina lådor.
Trevlig kväll.
Kram Maria
Anette sa…
Min omskolningsgaffel har svart bakelithandag! Förresten behövs de senare här, eftersom de blev sådda ...idag.
/Anette
Lena sa…
Så smart gaffel du har, en sån behöver jag om någon vecka eller två.

Ha en fin helg!

Kramar
Smart tolkning! Längtar till utskolning nu ; )
Ha en bra helg!
/Ulrika
Underbara bilder! Och visst är det ett litet pillemojs att plantera om de små sköra sakerna men ack så roligt. Här var det lycka idag då årets första basilika tittar upp. Nu längtar jag till soliga sommardagar då basilikadoften ligger tät över kösträdgården. :)

Ha en fin helg!

Kram Lotta
Helena sa…
Vilka härliga närbilder på växtkraft!
KRAM från mig!
Emelie sa…
Va roligt med omskolning! Och jag har inte ens hunnit börja så än... men det löser sej nog :) Så härligt att få känna lavendeldoft såhär års! Ha en jättefin helg & alla hjärtans dag! :)
Anette sa…
Härligt med lavendel. Har massor i trädgården. De flest har sått sig själva som tur är. För när jag sådde lavendel så blev det ingenting!

/Anette
Johnna G sa…
Här är det också dags att börja skola om... ser inte riktigt fram emot det på något sätt, många plantor är det. Ja ja men det är ju bara att sätta igång om det ska bli gjort!

Populära inlägg