Tror inte det!

Det skulle bli en trädgårdshelg där vi skulle fixa en hel massa saker  men ibland blir det inte som det är tänkt. Att ge sig ut och trädgårdsstöka i det här vädret...Tror inte det! Det är ju inte bara regnet utan det värsta är ju att det blåser galet mycket. Skulle man ge sig ut blir man dyngsur på två röda sekunder.


Daggkåpan är vacker och speciellt när det regnar.


Trots vädret så har den första lilla violkungsljuset börjat blomma. De är så söta med sina vita blommor.



Vallmon växer sig större varje dag och snart kommer blommorna. Undrar om den sista tulpanen har blommat över när vallmon tar vid.

 

F har feber och vi sitter och ser Heffaklumpen. Utanför öser regnet ner och vinden piskar regnet mot rutorna. Kan inte låta bli att tycka att det är riktigt mysigt. 


Jag är glad att jag inte springer maraton och jag är glad att alla växter får vatten, för det var verkligen torrt innan detta oväder kom. Att trädgårdera får jag göra någon annan dag!

Kommentarer

Instämmer! Jag var ute före lunch idag och det funkade, men nu regnar det ännu mer här, och jag har inga fungerande regnkläder (måste åtgärdas - vad är jag annars för trädgårdsmänniska?!) Surfar runt och kollar upp mina dagliljor istället, för nu är det planteringsläge på dagliljekullen! =)
Ha det fint! /Caroline
Jag tar regnrocken och går ut i alla fall. Det du skrev om rosenbladstekeln fick mig att vilja kolla hur det står till här. Men kakorna får vi nog äta i uterummet...
Det blåser något så in i attan här.Och regnar.Så det blir innepyssel idag.
AnnCharlotte sa…
Ja regnet behövs verkligen.
Men värmnen vill jag gärna ha tillbaka.
Ha det bra :)
Ja, vilket väder. Det är inte alls så man hade tänkt att juni skulle vara. hoppas att det snart vänder. Kram Therese
Regnbilder på växter är vackert!! Men inte är det roligt med dåligt väder någon längre stund, men mysfaktorn inne blir hög:)). Hoppas du får bättre väder i morgon.
Krya på dig lille F!!
Kram Maria
Marina sa…
Inget regn här men rejält blåsigt. Stor del av dagen har jag tillbringat i Lugnet.
Visst finns det fördelar med regn (om man inte springer Maraton). Många växter blir jättefina efter ett regn och droppar är fint.
Jag blev blöt idag utan regn eftersom jag tvättat taket på Lugnet.

Kramar!

Populära inlägg