Regnet det bara öser ner!

En riktig seglördag mitt i juni. Vädret är inte på min sida eller kanske är det är just det som vädret är. Jag måste säga att det är ganska skönt att ha en seglördag mitt i juni och inte göra nästan ingenting alls.


F sover och jag tog mig en tur med kameran. Växter blir vackra med regndroppar. Det är helt galet vad mycket knopp rosorna har. Här ovan Venusta Pendula. Om ett par veckor kommer trädgården vara förvandlad igen. Både till utseende och doft.




Aicha bestämde sig för att slå ut i regnet och även hon har galet mycket knoppar. Timjan mellan stenarna har precis börjat blomma och jag kan nästan känna doften trots regnet.



Trogna Louise Bougnet fortsätter som om inget annat har hänt och mina perenna violkungsljus blommar som aldrig förr.




Alliumbollarna börjar nog gå mot slutet men vad vackra de är i regnet.


Till sist gullregnen som jag planterade förra året. En  blomma blev det i år på två träd men vad de växer. 30-40 cm långa grenar skjuter ut från stammarna. Det bådar gott för framtiden.



Den här lördagen för bli en mysdag med en träff med några vänner ikväll. Ibland behöver man bara få vara och göra nästan ingenting i väntan på bättre väder. Hoppas ni också har en skön lördag.

Kommentarer

M/S Design sa…
Du har väldigt mycket knopp på dina rosor! mina verkar ha någon som gillar dom...
Ditt Violkungsljus antar jag att det står soligare, mina blommar inte lika fint! tror dom står lite för skuggigt.
Ha en bra dag
Mariana
Samma väder här bara regn.Tror dina rosor kommer bli jättefina.Mina vita Kungsljus är på gång nu.Kram.PS hoppas söndagen blir bättre.DS.
Så vackra regnbilder! Förstår att du hellre vill ha uppehåll:). Här är det ganska soligt nu, men jag har inte varit i trädgården ännu. Har varit och kollat in rean på stan. Men nu suger det i trädgårdstarmen, så D tar tag i häcken och jag ska kolla in Frühlingsduft som slagit ut.
Ha det gott och en härlig myslördag.
Kram Maria
Inger sa…
Galet mycket knoppar låter bra:)
Regn här också blir så himla trött.
Kram
Vackert med regnet på dina allium! En regnig lördag behövs för inne är här en riktig jordbävningsröra. All tid har tillbringats utomhus på sistone. Minsann :)
Nora sa…
Här regnar det också och det är faktiskt ganska skönt! Det var torrt som attan nu, så lite vatten behövs. Dessutom är jag gräsänka denna helgen så det hade nog inte blivit så mycket gjort endå. Lilla D på 8 månader tycker det är måttligt kul med långa pass i trädgården:-)
Hoppas du får en skön kväll och att det blir uppehåll imorgon.
Kram!
Katarina sa…
Vackra bilder. Min morgon ägnades tyvärr inte med kameran utan med snigelsaxen. Otroliga mängder knoppar på rosorna. Kommer ju bli galet vackert om ett par veckor.
Må gott
Katarina
Byronesse sa…
Ja det var en enorm massa knopp! Kan knappt föreställa mig hur det kommer dofta inom kort... Det blev en total seglördag här med, men jag njuter av den. Hoppas din kväll med pinglorna blir/blev riktigt lyckad:-)

Kram/Em
Marina sa…
Här är det så torrt så torrt. En miniskur kom tidigt i morse men gjorde varken till eller från.

Inte så mycket sol idag men 20 grader och skönt ändå.

Min Venusta Pendula är ganska nära att slå ut första blommorna. Har precis som din mängder med knoppar.

Mycket vackra regnbilder!

Kram
AnnCharlotte sa…
Hos mig kom det också regn, men inte så mycket som jag skulle vilja....
Ha det bra :)
Eva Linnea sa…
Du har en riktig rosträdgård i år! Men det kanske är så varje år hos dig?
Du regnguden däruppe: Nu tycker jag det räcker med regn, vi kan vattna själva nu!
Ett återbesök i en trädgård kan man ju alltid förgylla sin tillvaro med en lördag, även om det regnar.
Nu blir det slapparkväll framför film-tv för min del.
Hare, Eva Linnea
AnnaHelena sa…
Efter en intensiv period kan det vara välbehövligt med en regnig dag att tillåta sig att inte göra någonting särskilt. EN dag kan jag tycka är härligt befriande, eftersom man inte ens tänker tanken på att gå ut och påbörja något arbete i trädgården. Blir det för många regndagar efter varandra blir det dock deppigt och segt. Lagom är alltid bäst, såklart!

Kram kram // AH
Anonym sa…
Åh, vad jag längtar efter regn! Hr har det bara skvätt några droppar, ja hela trädgården håller på att torka bort. Fruktkart som trillar av och knoppar som torkar in. Suck, varför kan det inte fördela sig lite mer jämnt över landet?

Underbara regnbilder hos dig! Kram Hanna
Vackra bilder i regnet!
Här är det rätt lagom med regnet, lite då och då men mest på nätterna. Sol ibland och moln bäst som det är men uppehåll mest hela dagen. Aicha har inte slagit ut här ännu men kanelrosen är i full gång! (:D
Ha en fin kväll!
Blomkärringen
Nina sa…
Åh va vackert!! Jättefina bilder.
Hans sa…
Så fina bilderna blev, trots regn.
Nu har regnet nått fram till Norrbotten också, men lördagen har varit fantastisk här, solbrännan svider än...
Ha det fint.

Populära inlägg