Ofrivillig trädgårdsdag!

 Jag vill alltid vara i trädgården så när jag skriver att det är inte är frivilligt så är det för att F fortfarande är sjuk och jag är hemma med honom. Dessutom har han sovit i snart tre timmar, börjar nästan bli lite orolig. Men, han hade en tuff natt med febertoppar på 40,9 så han behöver nog sova.


Ja, vad gör man då när ens barn är sjuk och man är hemma? Dum fråga med självklart svar, trädgården. Idag har jag planterat alla tomater. De ser inte så jättepigga ut. Tycker nog att det är kallt, stackarna. Sen har jag rensat lite ogräs och njutit av alla smådjur som kommer på besök. Först den vita spindeln. Ser ni vad fint den gör sig mot Queen of Night på de två första bilderna.




 Av alla tulpaner jag har planterat är nog Queen of Night favoriten. Så vacker! När jag stökade runt bland rosorna fick jag besök av blåmesen.


Precis samma fenomen som förra året. Jag behövde inte bekämpa en bladlus, fåglarna gjorde jobbet åt mig. 



 De rosa tulpanerna fortsätter att blomma men några börjar ge upp. De är otroligt vackra!



Men trots den helt glatt galna färgexplosionen  kan jag inte låta bli att tycka att det här är vackrast:




Stenmur, lammöron, daggkåpa, franska vita kungsljus, iris och Queen of Night. 
Ibland, ganska ofta, är det enkla det vackraste.

Kommentarer

Nora sa…
Jag håller med dig - den sista bilden är underbar! Där har du verkligen fått till en lyckad kombination!
Stackars lilla killen.Inte kul med så hög feber.Varför ska småttingar alltid få så hög feber?Hoppas han kryar på sig snart.
Dina tulpaner är så fina.Tänk vad den blomman kan förgylla en rabatt.MVH
Marina sa…
Ja, vad gör med med sjukt barn? Klart du är i trädgården.
Hoppas verkligen han mår bra snart igen. Så hög feber är inte roligt.

Kram
`Queen of night`är så vacker! Igår köpte jag rödbladig flikrabarber till en av mina nya rabatter. Till dem ska jag ha just denna underbara tulpan nästa år ;). Hoppas lillkillen snabbt kryar på sig. Kram marie
Eva Linnea sa…
Vilka härliga kontraster på sista bilden. Gillar. De djupt lila tulpanerna är urläckra.
/Eva Linnea
Veronica sa…
Det är verkligen inget kul när barna blir sjuka. Din rosa tulpanrabatt är så snygg! Vad kommer där efter dem?

Nyfiken :)
Malin sa…
Som en stor härlig tulpansallad som jag bara vill ha!
Störtsköna bilder och såååå läckra Queen of Night. Den där rosa till höger med grön är en riktig juvel också.
Tack för din fina kommentar hos mig - värmer gott med medkänslor.
Nu får lillkillen krya på sig!
Kram
Ulrika sa…
Härligt med trädgårdsdag men tråkigt när dom små har så hög feber! Underbara bilder du visar!

Kram Ulrika
Det enkla är ofta det vackraste! Men det är läckert med färgexplosioner också.
Blåmesen är en sötnos:)).
Stackars liten F, inte lätt att vara sjuk. Han behöver sova för att bli frisk. Men orolig blir man. Klart du ska vara i trädgården. Jag kanske får en ofrivillig trädgårdsdag i morgon...W har ont i halsen och ser hängig ut...
Kram kram
Som vanligt bjuder du på vackra bilder! Man kan inte få nog av alla fina tulpaner. Queen of the night är verkligen en ljuvlig tulpan. Kram Therese
Byronesse sa…
Men stackars lille skrutten! Hoppas det värsta är över nu och att han och ni fåre en lugn natt... Den gröna rabatten med de mörka tulpanerna är verkligen vacker. Lite sorgligt vacker på något vis (och då vill jag att det tolkas positivt). Du vet när det är sådär skönt sorgligt:-S

Kramar/Em
AnnaHelena sa…
Oh, så fin blåmes som kom och hälsade på! Det är härligt med alla djur i trädgården. (Förutom rådjuren och fästingarna då...)

Jag hade Queen of Night förra året och blev grymt besviken när jag insåg att de inte kommer tillbaka året därpå, dvs den här våren. Ska komma ihåg att köpa nya lökar i höst, för de är verkligen eleganta och ursnygga!

Kram Kram // AH
Anonym sa…
Men åååh, den där sista bilden är ju underbar. Vilken fin kombination - du är ju konstnär! Jag har just skrivit ett inlägg om hur svårt det är att komponera en rabatt, men det problemet har inte du! Kanske för att du är så musikalisk? ;) Hoppas lillkillen snart blir bättre, sådär hög feber är inte kul. Tage är också förkyld, ja, de kämpar på med sina dagisbaciller de små... Tur att sommaren väntar runt hörnet! Kram på er båda!
Åh, krya på lille F! Det var inga febertoppar att leka med!!!
Väldigt vackra tulpanbilder idag, jag blir lite sugen på att prova, men varför locka hit rådjuren, tänker jag...
Ha det fint! /Caroline
AnnCharlotte sa…
Trist när de små är sjuka....
Men så bra att ha en trädgård att vara i då. Hoppas han piggar på sig snart.
Jag är grymt imponerad av alla dina tulpaner.
Ha det bra :)
Ruben sa…
Kul bild med spindeln som gömmer sig i tulpanen!

Ha det gott!
/Ruben
Härliga tuplanbilder och vilka fina sorter den svartlila och den rosa..måste verkligen förvärva fler tuplansorter till nästa vår...
Hej
Har precis hittat din blogg, den är helt underbar! Härlig titel och vackra bilder!

Populära inlägg