Berusande och ändrade planer!

Jag vet att jag tjatar men jag bara måste visa hur fantastisk Aicha är idag. Hennes doft sveper in hela trädgården och är beroende framkallande. Jag går runt som berusad och bara njuter.



Midsommar var underbar som vanligt på lilla ön och imorgon åker jag till England. Laila på Fagerdala undrade hur jag kunde lämna allt det vackra och visst är det svårt. Det är ju så underbart nu. Idag hittade jag tre nävor, iris och schersmin som blommade. Vallmon är gudomlig och rosorna är precis på väg. Men jag tror det är bra att komma iväg och få lite inspiration också. Jag ska ju till en av Englands mest berömd trädgårdar Sissninghurst. Spännande! 


Jag satte upp ett mål med mitt projekt halvön. Innan jag åkte till England skulle jag ha rensat ur allt ogräs i halvön och plantera all salvia som jag sådde i våras men här om kvällen när jag tittade på ogräset bestämde jag mig för att ändra planerna.


Trädgård får aldrig bli stressande eller fylld med måsten. Därför bestämde jag mig för att när jag kommer hem kör jag med trimmern över hela härligheten, gräver ordentliga hål för havtornen, rensar runt dom, täcker allt med markduk och på med singel. Så kommer det att få stå ett par år och förhoppningsvis ta död på det värsta ogräset. Efter ett par år kan man fösa undan singeln och göra hål för plantering.  Vi har så mycket vi behöver göra på tomten. Att ständigt hålla efter ogräset här, om jag försöker göra något av den nu,  kommer att sluka mycket tid. Nu kommer jag bara behöva rensa runt havtornen.

Mina planer för halvön hittar ni här. Men vem vet, efter besöket i Sissinghurst så kanske jag har nya galna idéer. Ha en underbar vecka så syns vi till nästa helg!

Kommentarer

Låter som ett klokt beslut med halvön. Man måste prioritera ibland.

Ha en underbar Englandsresa.

Kram Åsa
Laila sa…
Tror att den där halvön kommer att må bra av behandlingen!
Önskar dig en riktigt skön och idégivande resa. Ser fram mot dina reportage därifrån, särskilt om den berömda vita trädgården!
Kram/Laila
Bra beslut. Stressfritt och kravlöst ska det vara. Det är mitt motto . Men man kan ju ändra sig flera gånger också med vissa grejer.

Önskar dig en jätte bra resa . Vad kul !

Kram
samson sa…
glöm nu inte kameran
ha en jätte fin resa
maggan
Odlarlust sa…
Låter som ett bra beslut.
Ha det fint i England!
Kram
Anna
Marina sa…
Det är det som är så bra med att vara vuxen - man bestämmer själv. Alltså har du full rätt att ändra dina planer och det låter som en klok ändring. Jag är också noga med att trädgård inte får vara måste och tvång. Man ska göra vad man vill när man vill och om man vill.

Önskar dig en underbar resa men kommer sakna dina inlägg.

Kramar!
AnnCharlotte sa…
Det blir bra med singel, och lättrensat.
Ha en underbar resa....är inte alls avundsjuk.......;)
Ha det bra :)
Eva Linnea sa…
Ha det gott i England! Spännande resmål du har. Där blir du säkert inspirerad.
Du är klok som inte är sämre än att du kan ändra dig.
Kram från Eva Linnea
Du är klok som låter ogräset vara! Trädgården ska vara njutning - inte tvång. Njut nu också av englandsresan! Och som sagt - ta MASSOR av bilder! :)
Kramar!
Byronesse sa…
Det var en bra planändring. Du är bra klok du. Jag önskar dig och tjejerna en fantastisk fin, rolig och som vanligt tokig resa tillsammans. Ser fram emot att få höra om era äventyr när du kommer hem. Kramar/Em
Monica sa…
Aicha tål många bilder, jag äger ingen egen men jag har min grannes som jag dräglar över, jag gillade de du ar plantereat uder passade så bra ihop. Åka tillEngland för trädgårdsbesök, oh det låter som en helt ok resa, jag är allt lite förväntasfull på ditt bloggande efter besöket i den vita trädgården, har bara lånat en fin bok om den, och vet då att jag tänkte ,om man fick åka dit live..
Ha en go resa kram Monica
Jag såg en ljuvlig Aicha idag och då tänkte jag på dig:)).
Jag får nog införskaffa en:). Dina knep fungerar:)).
Ha en underbar resa till England, låter jätteroligt!
Vilken bra beslut om din halvö!
Kram Maria
Margot sa…
Aicha ser helt underbar ut! Ha en härlig Englandsresa!
Kram Margot
Aicha, är så fin! Kan man inte få nog av!
Vilken härlig resa du har framför dej, massor av inspiration. Helt rätt tänkt! Trädgård ska vara välbefinnande och trädgårdslust inte måsten. Kommer att bli en underbar rabatt! Ha d fint!
Vilken fantastisk ros du har. Förstår att du minglar runt i trädgården påverkad doften :-)) Det är något extra speciellt när man känner dofterna i luften och inte bara när man luktar direkt på blommorna.

Det är så skönt när man kommer på smarta lösningar som gör att man slipper en eventuell stress. Men ohhh, så underbart att få åka på trädgårdsresa till England!!! Ser fram emot massor av bilder. Ha det allra bäst!!!

Kram
Charlotte
Lena sa…
Bra där! Planer är till för att ändras.

Ha det härligt inspirerande i England!

Kramar
Lotta sa…
Vilken underbar ros! ...och vilket klokt beslut att lämna ogräset tills tiden räcker till igen. Hoppas du har det härligt i England och visar mycket fint här sedan.
Kram
M/S Design sa…
Ha en trevlig resa! det är en mycket fin trädgård du ska till!
Ha de bra
Mariana
Anna-Maria sa…
Det är rätt tänkt, man ska prioritera!Åk med gott samvete till England och njut av deras trädgårdar!
Törnrosa sa…
Visst är ´Aïcha´ en underbar ros. Får du henne att blomma om? Kan vara lite kinkig ibland med det.
Ha en härlig Englandsresa.
Hej från Törnrosa
Hans sa…
Så vacker den är din Aicha när den blommar som bäst.
Knappast härdig i zon 7?
Ha en härlig resa.
Ulrika sa…
Så underbar din Aicha är och ogräset väntar nog på dig tills du har lust! Ska bli spännande att höra vad du tycker om Sissinghurst!

Ha det bäst på resan Kram Ulrika

Populära inlägg