Min mamma!

Vilken lycka att komma gåendes från tåget och möta F och H på vägen. F sprang mot mig och ropade "Mamma, mamma, min mamma!" Benen gick som små trumpinnar och han hoppade upp i min famn. Många långa kramar, fnissningar och "Mamma, min mamma!" Vilket välkomnande, lyckan var total.

Efter det att F somnat gick jag ut i trädgården. Lejongapet Twinny Peach som jag sådde i mars har börjat blomma och de är verkligen jättesöta.



 En ros, Rose de Recht, har börjat blomma. De är inte höga än, cirka 30 cm, men blommar för fullt. 

Otroligt vacker färg. Imorgon ska jag leka med F njuta av trädgården. Det är underbart att åka bort men det är ännu bättre att komma hem. Sissinghurst gav massor av inspiration och jag tror att jag kommer att se trädgården med nya ögon. Sen, imorgon kväll, då ska jag läsa ikapp alla trädgårdsbloggar och se vad ni har haft för er den sista veckan.


Kommentarer

Anonym sa…
Åh, de där små benen som springer mot en... det är mammalycka det! Välkommen hem, det ska bli kul att se hur inspirationen från din härliga resa kommer att synas i din trädgård sen. :) Kram Hanna
Nora sa…
Vilket härligt välkomnande! Och va roligt det måste vara att komma hem till trädgården med massor av ny inspiration!
Kram!
Finns inget bättre ön att komma hem. Och så kramar och pussar från de man tycker allra bäst om.
Kram Åsa
Välkommen hem från din fina resa! Vilket underbart mottagande:). Gah, vilket snyggt lejongap. Antecknar:).
Jag älskar Rose de Rescht, min planterade jag i fjol.
Ha det gott.
Kram på dig.
Lena sa…
Mmmm, minns det så väl, det där varma, goa välkomnandet. Nu låter det lite annorlunda...

Ska bli roligt att läsa hur du tänker nu, efter Sissinghurst!

Kramar
Inger sa…
Alltid en skön känsla att komma hem till sin familj och sin trädgård.
Kram
Felix sa…
Vilket härligt välkomnande! Och så många underbara bilder från din härliga resa - och den egna trädgården!

Sommarhälsningar
Elisabet
Vilka känslor det blir när man får ett sånt mottagande. Och vilka känslor jag får när jag läser vad du skrivit .-) Drömmer mig tillbaka några år :-)

Rose de Rescht har jag haft funeringar på att skaffa. Snygg!

Fina lejongap och att ha sått dem själv ger extra bonus.

Kram
Så mysigt att bli mött på det sättet.Man blir varm av glädje bara av att läsa det.Han hade allt saknat sin mamma.Kram
Hans sa…
Så fint du skrivit här, borta bra men hemma bäst!
Ha det fint.
Johnna G sa…
Välkommen hem! ;-)

Nu går jag på semester... och ska vila upp min trötta hjärna och slitna kropp. Sen tänker jag, att jag gärna skulle date dig! En kamera, en dator, en massa hufudbry...
Lotta sa…
Hej, nu har jag läst ikapp dina senaste inlägg, gillar verkligen bilderna från England, vi ska dit på en 5-dagar tur nästa vecka och jag hade hoppats på Sissinghurst men så blir det tyvrr inte men väl några andra trädgårdar och många lantbruk. Gillar verkligen färgen på dina lejongap, mina har inte riktigt börjat blomma än.
Ha en skön sommarhelg.
Kram Lotta
Laila sa…
Välkommen hem säger jag också! Har tittat igenom din bildkavalkad från Sissinghurst och den ger verkligen mersmak! Undrar om det är krångligt att ta med sig hund till England???
Kram/Laila
Margot sa…
Underbart välkomnande, klart han saknat sin mamma! Fina bilder på lejongap och Rose de Rescht! Härliga rostider väntar!
Ha det gott!
Kram Margot
Eva Linnea sa…
Vilket härligt välkomnande!! Inget är som en varm & go barnkram.
Välkommen hem.
En skön sommarhelg önskar Eva Linnea

Populära inlägg