När solen är på väg ner!

Jag har skrivit om det förut, den där stunden på kvällen när solen är på väg ner och allt stannar upp, om hur magisk den är. Den stunden är min och det känns som jag äger hela världen. Jag älskar att gå runt att påta och att fota. Vet inte hur många bilder jag har på solen som silar mellan eken.





Alla färger blir så varma och framträdande. Jag ser saker som jag inte ser på dagen. Igår var jag ute till halv elva, flyttade om tulpaner som blommat över. Många fina sidolökar på gång och jag hoppas jag inte förstörde processen.


Tomaterna börjar vänja sig men de ser inte så pigga ut. Speciellt ner till. Men Black Russian har några blommor på gång.


Det skulle ju vara så roligt att få skörda egna tomater.  Idag är F nästan sig lik så imorgon blir det nog förskolan igen. Men idag stannar vi hemma. Solen skiner så vi passar på att gå ut i trädgården. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kerstin sa…
Jag förstår att du är ute hela kvällarna när du har så fint kvällsljus i din trädgård! Jag saknar en plats att vara på kvällen. Då är nästan hela trådgården i skugga pga det gigantiska trädet som grannen mitt emot har. Jättetråkigt, men nu har jag ställt en liten bänk där den sista lilla gnutta sol kommer, så förhoppningsvis får jag väl sitta där under sommaren. Men det är i sista hörnet i trådgården, så platsen behöver nog pysslas om lite innan det blir mysigt. ;-)
Ha en trevlig sjukdag hemma med grabben. Den där sista dagen brukar vara ganska trevlig tycker jag, när sjuklingen mår bra igen, så man faktiskt bara kan njuta av dagen. Hoppas ni får mycket sol! :-)
Det är så härligt när man har fint kvällsljus.I går satt vi ute ganska länge och åt vår kvällsmacka på altanen.Det var så underbart.Man vill nästan inte gå in sådana kvällar.MVH
Så njutfullt!! Ser så lugnt och stilla ut, förstår att du gillar det!
Vad bra att F mår bättre.
Jag ska snart ut i trädgården, om det börjar regna ska jag måla rostornet. Är hemma med William.
Ha en fin dag.
Kram Maria
Åh, idag hade jag också mer än gärna velat vara hemma... Trött som en liten kastrull idag och vill INTE jobba. Kvällen i går var helt magisk.. Vi hade massor av dimma som rullade in från havet.. Ska lägga ut bilder när jag kommer hem. Ha en underbar dag nu och hoppas att F är pigg o kry så ni kan vara ute.
Kramar!
Felix sa…
Vackra bilder i kvällsljuset! Jag förstår dig. Har också svårt att gå in på kvällen. Det brukar bli när myggen blir för besvärliga...

Jag tittar in här lite då och då och tycker mycket om din blogg, även om jag inte har haft tid att kommentera så ofta. Men jag vill gärna ge dig en award för din fina blogg. Den finns att hämta hos mig...

Sommarhälsningar
Elisabet
Ulrika sa…
Ja den tiden på kvällen är värdefull för en småbarnsförälder, en alldeles egen stund! Fina bilder!

Kram
Lena sa…
Det blir nog blåbär!

Dina tomater; satte du dem djupt ner i jorden? De bildar rötter längs stammen och blir stadiga och kraftiga om de planteras djupt.

Kvällarna var mina i somras när vi var på kollo. En kvällsträdgård har ett lugn som inte finns under dagen...
Strax har jag min trädgård!

Kramar
Unknown sa…
Åh, ja, jag håller verkligen med! Kvällsljuset är något alldeles fantastiskt. Särskilt nu före midsommar...
Bloggkram!
Marina sa…
Mycket vackert och absolut både trolskt och magiskt. Om en älva dansat förbi hade jag inte blivit ett dugg förvånad.

Kram!

Populära inlägg