Tack!

Vad bloggvärlden är härlig. Ett rop på hjälp så får man massor av bra kommentarer om tankar kring vad som kan orsaka problemet. Tack alla! Jag har ännu inte gjort något åt mina kransveronikor men jag har en tanke kring vad jag ska göra. De beter sig som om det är vattenbrist men det är mycket lera i jorden och efter dessa regnskurar så kan det inte vara vattenbrist. Tror dock att det kan vara någon som stör rötterna eller att sugrötterna har skadats på något annat sätt. Imorgon, om det är mulet och lite svalare, plockar jag upp dom och tittar efter. Sen planterar jag om dom och hoppas på det bästa.

För ett par dagar sen köpte jag några nya plantor hos Blomsterprinsessan, en hängpelargon, chokladblomma och klocktobak. Så härliga färger och de passar perfekt till soffan. Har länge suktat efter chokladblomma. Den doftar verkligen kakao.



 Idag har dagen ägnats åt Ikea och K-rauta. En hel dag med att shoppa saker till huset på Gotland, spiraltrapp, kakel, garderober, fler skåp till köket, tvättstugan...listan kan göras lång. Lite trött var jag efter en helkväll med jobbet igår men det känns bra att ha nu ha köpt klart det mesta. Väl hemma kunde jag se att Aicha snart slår ut sin första blomma. Skulle ju vara roligt om den blommade på tisdag när vi har skolavslutning och picknick i min trädgård med personalen.



Imorgon blir det trädgård och kanske, kanske en tripp till Zetas...äntligen!

Kommentarer

Marina sa…
Hade inte hunnit läsa ditt förra inlägg men det är kanske en bra idé att gräva upp någon planta och kolla läget. Vissa växter växer ju så, att de nickar. De reser sig sen när blommorna slår ut. Jag har inte kransveronika så jag vet egentligen inget om dem.
Hoppas det ordnar sig.

Hoppas du haft en bra dag. Här blev det äntligen fint väder och varmt. Har bara varit ute hela dagen.

Kram
Wow, vilka växter i läcker färg!! Passar perfekt!
Hoppas du kommer närmare lösningen med dina kransveronikor. Det kan inte vara tvärt om, att de drunknar? Om det regnat mycket och leran behåller vatten... jag funderar bara högt nu:)). Bra att du gräver upp dem och kollar läget, lerjorden behöver ju förbättras ibland.
Vad roligt att shoppa saker till huset! Längtar tills vi kan göra detsamma i Marina. fast då behöver vi ett hus först:)).
Ha det gott.
Kram Maria
Berså sa…
Vackra, vackra bilder !! ...jag vill också åka till Zetas !! Önskar jag bodde lite närmare så man kunde åka dit ofta och inspireras!
Trevlig helg!
Zetas skulle vara kul att göra ett besök på.Får se om dottern får tid någon gång framöver.MVH.
Ha det kul på Zetas, önskar jag kunde hänga med;)
Eva Linnea sa…
Bloggvärlden är förunderlig! Den befolkas av generösa och givmilda människor som glatt och frivilligt delar med sig av sitt kunnande och sina erfarenheter. Tänk om det vore så i hela övriga "riktiga" världen också!!
En fortsatt skön helg önskar Eva Linnea
http://heltenkelthemmahosmig.blogspot.se/ sa…
Åh, chokladblomma.. Har inte köpt någon i år men nu känner jag att det får jag allt göra något åt :) Jättefina bilder!
/ Sylvia
Nu har jag inte läst genom alla råd du fått, men kanske du kan dela på veronikan och pröva den på ett annat ställe också?
AnnCharlotte sa…
Härliga färger. En chokladblomma skulle passa fint in i mitt röda hörn på altanen.
Ha det bra :)

Populära inlägg