Het brud i lyxförpackning!

Idag har jag gjort något som jag aldrig har gjort förut. Jag har fotat en blivande brud i underkläder. En kompis till mig har en syster som ska gifta sig och under möhippan var en fotostund med mig en händelse under dagen. Gissa om jag var nervös! Vi var hemma i vår trädgård, ville inte ge mig iväg efter flera dagar från F. Bruden, K, var otroligt modig och hade inga problem att gå runt i korsett och slöja i trädgården och posera. Vi hade jätteroligt och efter ett par timmar hade jag fotat över 1000 bilder. Hoppas verkligen hon blir nöjd med några av dom. 

En annan tuff brud är Rose de recht. Lite fel färg på bilderna blir det, hon är lite mer intensiv i verkligheten och något mörkare. Så snygg och doftar underbart.



Just nu en tvärhand hög men ska bli en och en halv meter. Vallmon Coral Reef har fortfarande några blommor kvar.



 Och i år har jag även en vit variant. Bara en men flera plantor med blad så nästa år blir det nog fler.


Nävan Rozanne är en annan snygg tjej. Hennes kronblad ser ut som sidentyg.


 Lavendeln är på gång. En doftande skönhet.



Eglantyne är också på gång och hon är nog sommarens sötaste tjej.


Men den hetaste av dom alla är nog Venusta Pendula som har så mycket knopp att jag tror hon snart välter. Jag bara hoppas att det blir några varma dagar och att hon börjar blomma innan jag och F åker till Gotland i nästa vecka.



För vem vill missa denna donna när hon visar upp sig i sitt allra snyggaste fodral?

Kommentarer

Nora sa…
Här var det många heta brudar:-) Jag gillade särskilt vallmons fröställning faktiskt.
Va härligt att åka till Gotland, men jag förstår att du vill få med dig rosblomningen innan du åker. Nu håller vi tummarna för en fin och solig juli månad:-)
Kram Nora
Vilket roligt "uppdrag" att fota en brud så:)!! Hmm, nu blir jag lite fundersam på min Eglantyne, undra om jag blandat ihop henne med någon annan Austin. Får kolla bättre i morgon:). Jag älskar Rose de Rescht! Du fångat färgen jättebra.
Svårt är det att åka i från trädgården:)))
Ha det gott.
Kram Maria
Eva Linnea sa…
Snygga "brudar" överallt i din trädgård tror jag!!! Kram från Eva Linnea
Marina sa…
Så kul och modigt att både fota och bli fotad sådär. Kan nog bli riktigt fina bilder av det skulle jag kunna tro.

Vilket härligt välkomnande du fick! Visst är det bästa med att åka bort att komma hem igen?

Min Venusta pendula blommar och har så många knoppar att jag är helt förundrad. Hade inte väntat mig att den var så fin och så rikblommande.

Kramar!
Inger sa…
Gillar den vita vallmon bl a!
Kram
Veronica sa…
Snygga närbilder på snygga växter :)
Anonym sa…
Så många fina brudar du bjuder på idag! Jag läääängtar efter att få se Coral Reef blomma här hos mig.

Kul att du får fotouppdrag, det låter som spännande brudfoton! ;)

Tage sover fortfarande middag ibland, så vi är mitt i den där jobbiga övergångsperioden när han inte vill sova men ibland borde. Men sova i vagn vägrar han numera, det går ju inte att missa nåt kul som passerar! :) Kram!
Det blev säkert toppenfina brudbilder just för att ni var i er trädgård! Och de du visar här är heller inte fy skam :)
Helena sa…
Brudar brudar brudar :-) tuffa såna oxå!Låter som en spännande utmaningen.
KRAM från mig!
carinaon sa…
Den där vallmon är fantastisk tycker jag, vilken skönhet! Ros de Rescht doftar underbart dessutom.
Ha det fint,
Carina
Byronesse sa…
Coral reef är min favorit hemma hos er! Tycker den är helt oslagbar i sin enkelhet men ändå med en viss sensualism som jag tycker att just vallmon har. Herregud, hur låter det där egentligen? Äh, tror du fattar vad jag menar:-D

Kram/Em
Det var många snyggingar på en gång! Det blev en Eglantyne inköpt i helgen. :) Kul att läsa att hon är en riktig snygging.
Kramar!
Oh.. glömde! Häftigt att fota brud hemma i trädgården!
Kram igen!
Laila sa…
Tack för hundvaktserbjudandet! Tim gillade verkligen dig så det kan hända att vi gör slag i saken. Innan du åker till Gotland tycker jag att du ska ta med dig son och man och titta hit, du kommer inte att känna igen trädgården!!! Slå en signal - när man ringer dig är det bara den där studierektorn som svarar:)
Kram/Laila

Populära inlägg