Jag saknar ord!

Idag när jag kom hem hade jag ett nytt tjockt brev i brevlådan. Ett brev med växter från Blomkärringen. Jag läste ett inlägg om Ajuga Rosea som hon skrev om och genast fick jag erbjudande om att ta emot några plantor. När sedan brevet kommer så ligger det inte bara revsuga i brevet utan även humleblomster.

"och så gillade du ju humleblomster så jag skickar med en liten bit av 'Lemon Drops' som har en behagligt gul färg, se här:http://blomkarringen.blogspot.se/2011/05/lite-bilder-fran-blivande-lunden.html den blir allt större ruggar men sprider sig inte hejdlöst hos mej"

Jag slutar aldrig att förundras över bloggvärldens underbara generositet. Tack så otroligt mycket för blommorna och plantorna. Nu är Lemon Drops planterad i den gula delen i regnbågsrabatten där hon ska få växa runt fötterna på rosorna The Pilgrim och Stockholm och blanda sig med trädgårdssmörbollen Alabaster. Se så otroligt söta blommor som Blomkärringen skickade med:



 Jag fortsätter att njuta av trädgården så här innan midsommar. Min "äng" framför glasverandan  är underbar med vackert gräs, prästkragar, förgätmigej och en lila blomma som jag inte vet vad den heter.



Jag älskar det lite vilda uttrycket i trädgården, det vildvuxna.


Kan inte låta bli att visa några nya bilder på Aicha, önskar att jag kunde ge er doften också.




Vilka ögonfransar!



Det är roligt att hitta nya vinklar att fota i trädgården. Lågt och högt!




 De två understa bilderna visar regnbågsrabatten/grönsakslådan och rostornet uppifrån. Snart är det midsommar och på söndag åker jag till England och ska se trädgården Sissinghurst...Oj, så roligt det ska bli.

Kommentarer

samson sa…
härliga bilder
lyckliga du som ska till England
ha det så härligt på din resa
maggan
Visst finns det snälla männsikor i bloggvärlden. ja, givetvis utanför också. Jätte söta små gula.. Vad skoj med England! Ha en trevlig resa! Kram Therese
Många fina bilder, men jag gillade humlorna mest för det är en favorit. Jag har några olika men får nog hålla ögonen öppna också efter dessa.
Vilken resa du har framför dig. Glöm inte ladda kamerabatteriet ;-)

Kram Åsa
Malin sa…
Sicka härliga bilder du bjuder på.
Det är ett nöje att titta in och jag kan nästan känna doften...
Visst inte att det fanns gul humleblomster - så vackra och behagliga som hon skriver.
Ha en fin tur till landet i väster och lyssna på vad Trädgården på höjden skriver.
Kram
Nina sa…
Åh vad avundsjuk jag blir!! Vill också resa till england och besöka trädgårdar, ha det fantastiskt.

Du visar så fina bilder på din trädgård, som vanligt. Vore väldigt kul att få se på riktigt någongång.

Kram
Nina
Marina sa…
Oj så söt! Jag har vit och rosa men den där svagt gula var verkligen söt.

Kram
Sara B sa…
Vilken härlig tid det är nu! Ha det härligt i England, där finns inspiration till tusen!
Ha det gott!
Sara B
Helena sa…
Det är trädgårdsnattviol du har!
Det finns lila,rosa o vit.Som du förstår av namnet ska du lukta på den om kvällen :-D.
Ännu ett paket vad roligt!
KRAM o ha en fin trädgårdsresa!
AnnaHelena sa…
Jättesöta humleblomster!
Och Aicha har jag stått och doftat på i dag i min mammas trädgård. Den doften är verkligen heeeelt ljuvlig!

Kram // AH
Byronesse sa…
Hej kompis!
Vad härligt med den generositet som finns och som kommer till dig som ett brev på posten:-) De var ju så fina de gula små humleblomstren. Jag länner igen de där rosa. Vi hade sådana i hagen hemma när jag var liten. De doftar supergott har jag för mig... Ibland kunde man känna doften av dem när man satt på verandan på kvällen. Kan det vara samma? Doftar de? Jag dyker upp ca 12.30 i morgon där vi sa att vi skulle mötas... Om du inte är där (och inte har fått en fungerande telefon), går jag tillbaka till "gallerian" och väntar utanför mataffären (tror det är en ica).

Kram/Em
Nora sa…
Va roligt att få paket med växter i! Jag var hos en "trädgårdsväninna" idag och tittade på hennes trädgård och vi var rörande överens om att det är något speciellt med "fådda" växter. Det är kul när växterna har en bakgrundshistoria eller påminner om någon person.
Det är också något speciellt med växter som doftar, jag vet inte hur Aicha doftar, men av din beskrivning att döma så är den ljuvlig:-)
Kram Nora!
Hans sa…
Så fina bilder du visar idag, jag kan bara hålla med om att bloggvärlden består av generösa personer. Även till mig kom ett paket idag med en stickling av en Klockviolbuske av Gunilla med bloggen Norrskenets trädgård.
Jag blev så glad.

Ha det fint, och trevlig resa.
Laila sa…
Ja, visst är trädgårdsbloggare ovanligt trevliga och generösa!
Fina bilder, närbilden på Aicha är mästerlig!
Ha det så bra i England!
Kram/Laila
Ruben sa…
Jag saknar också ord, men det blev ändå en liten kommentar. ;-)

Ha det gott!
/Ruben
Önskar dig en riktigt fin resa till England.Ta många kort och visa oss sedan.Kram.
Jag är så glad att få vara med i den här underbara gemenskapen som finns bland trädgårdsbloggarna! Lycka! Och lyckliga du som ska till england och kika på trädgårdar. Jag skulle ärligt talat kunna flytta dit tror jag! :) Ta MASSOR av bilder! ;)
Kramar!!!
Så roligt att du gillade Lemon drops också! (:D
Ha d fint!

Populära inlägg