Tack igen!

Idag när jag hämtade posten fick jag direkt syn på ett silvrigt stort kuvert. I ena hörnet stod det växter. Helena med bloggen Helenas Hem och Trädgård har skickat brunnäva till mig. Lycka!


Jag öppnade snabbt paketet och satte dom i lite vatten i väntan på planering. Jag blev förälskad i brunnävan när Anna Vattenkanna visade en bild och jag frågade om jag kunde lägga in den på min sida för att komma ihåg växten. Ni vet hur lätt det är att glömma. 


Helena läste min kommentar och hörde snabbt av sig för att fråga om jag ville ha några plantor. Jag slutar aldrig förvånas över den otroliga generösa trädgårdsbloggvärlden. Ni är fantastiska. Nu står brunnävorna planterade blad de mörkare rosorna och jag tror det kommer att bli hur snyggt som helst. Här Munstead Wood och brunnävan, se vilka fina grannar. Har inte en aning om de någonsin kommer att blomma tillsammans men de är fina ihop.




Här, runt om och bakom stolen, står de. Nu är det bara att vänta och ha tålamod.



Tack för tipset Anna och tack för plantorna Helena! Imorgon är det skolavslutning och pick nick här hemma i vår trädgård...om vädret tillåter det. Jag håller tummarna!

Kommentarer

Helena sa…
Det är ju så roligt att få dela med sig!O att få växter i brevlådan är ju som julafton :-) Hoppas nu att de klarar sig annars vet du ju var det finns mer...
KRAM från mig!
Ulrika sa…
åhh vilka fina exemplar du fått, superkul med paket. Vackra bilder som vanligt hos dig!

Kram
Att trädgårdsmänniskor är snälla och hjälpsamma är något jag också lagt märke till...kanske inte så konstigt, när vi håller på med så underbara saker så blir man nog mer harmonisk och glad, tror jag. Dina nävor passar så fint med rosen, hoppas att de tar sig så du får njuta av dem!/Titti
Trädgårdsmänniskor är nog ett släkte för sig.Givmilda och fina.Att hålla på med växter är ett bra sätt att bli lugn och harmonisk.Och att vilja dela med sig.MVH
Gah, vilket fint par brunnävan och Munstead är!
Jättefina bilder. Vad roligt att få ett fint paket på posten.
Ha en fin dag.
Kram Maria
Vilken fin present. Och brunnävan är så tjusig.
Gillar även din stol. Ha en härlig avslutning.

Hälsar åsa
Törnrosa sa…
Snygg stol med läcker färg till blommornas rödlila toner. Blir jättehäftigt tillsammans!
Hej från Törnrosa
M/S Design sa…
Snygga grannar blir dom! bra tips och generöst!
Mariana
Anonym sa…
Vilken vacker blomma och underbar färg:)

Kram Kajsa
Byronesse sa…
Superfina små nävor! Hoppas ni haft en fin avslutningsdag och en fin picknick i trädgården. Håller en tummer för regnfri kväll:-)

Kramar/Em
Eva Linnea sa…
Jag skriver det igen (säkert för hundrade gången): bloggvärlden är fantastisk! Brun-näva låter spännande. Ser fin ut på bilden.
Kram från Eva Linnea

Populära inlägg