Sverige - England

Idag har det varit en konstig dag. Vaknade 7.30 av att H petade på mig. F sov fortfarande...Jag skulle på möte 8.30 och det tar 30 min att ta sig dit. Pojken börjar bli stor, han brukade vakna mellan fyra och fem på morgonen.



Mötet var ett av de bästa det här året. Jag fick alla verktyg jag behövde och helt plötsligt bantades fyra veckors sommararbete ner till en vecka. Underbart! Tillbaka till skolan var alla euforiska över att få kasta all gammalt skit i en stor container, vilken kastarstämning. Det var som om allt jobbigt som varit de sista åren rensades och kastades bort. Ni vet, som när man river gamla bilder på sitt ex. Underbart!


Sen iväg på julmusikmöte inför Stjärnjul 2012. Prata artister och jullåtar mitt i juni. Tillbaka hem till rabatter med hål i...är det sorken som är igång? Det ser ut som om sorken/musen har letat efter krokuslökar.



På väg hem i bilen pratade alla om matchen. Sverige ska spela, det visste jag, men mot vem? Dum som jag är frågade jag: Vilka spelar de mot? Tystnad! Är det bara jag i hela Sverige som inte har koll på EM i fotboll? 


 Nåja, nu vet jag! "Vi" spelar mot England. Matchen pågår i bakgrunden. Oj, England leder visst med 
1-0...det missade jag...Ni ser! Jag är hopplös! Men fråga mig om något som har med trädgård att göra...Då ni!


Kommentarer

Är inte heller särskilt intresserad av fotboll men hör besvikna suckar från soffan ;-)

Jul i juni. Jodå. Vet precis.
Ha en fin helg. Hoppas på lite regn i natt och sol i morgon igen.

Hälsar Åsa
Marina sa…
Fotbollen följer jag och absolut när Sverige spelar.

Härligt med bra möte och att arbetsbelastningen minskar i sommar är ju så bra. Mer tid för trädgården!

Hålen här beror på sork så det kanske är så hos dig också.

Kramar!
Anna sa…
Hihi, sport...? Men sista bilden på ? är helt underbar? En smörboll? Otroligt snygg i alla fall!
Anna sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Grattis till mötet idag:).
Sitter klistrad framför tv'n, nedrans England! Kollar mycket på fotboll, har beställt lite extra kanaler:).
Men jag måste erkänna att jag har ett öga på datorn också... ;)).

Pattys plum köpte jag 2 plantor av förra våren. I år är hon lite större och fler knoppar på gång, men inte att hon breder ut sig. Inte än i alla fall:).
Tack för alla gulliga kommentarer hos mig.
Ha en skön helg.
Kram Maria
Fniss..här är "fotboll bara på skoj"... återkommer om det ;). Vissa dagar galet charmigt, vissa dagar galet.... galet! Ha en underbar fredagkväll! // Marie
Ulrika sa…
Nä samma här, jag har noll koll och inte vill jag se heller fast jag spelat fotboll i många år!
Tråkigt med sork, här har dom ätit upp alla rötter på en stor hosta, var bara att lyfta upp. Sen en apel, men den hoppas jag klarar sig!

Kram
Kerstin sa…
Nej men du, det gör inget om du missar dagens match. Den riktigt roliga kommer på söndag. :-) Jag gillar dina allium bland rosorna. Jag måste nog börja ha lite mer underplantering till mina rosor...
Lena sa…
Näe, har tittat med ett halvt öga på fotbollen, det var roligt den korta stund Sverige ledde...nu ligger de under och jag läser bloggar istället!

Så härligt det låter med den där storrensningen och med mötet. Vad ska du göra nu med de tre extra lediga veckorna?

Kramar

Vi kanske ska byta aklejor?
Eva Linnea sa…
Det gick ju inte så bra för "oss"/Sverige tyvärr! Så nu kan vi helhjärtat ägna oss åt våra trädgårdar och behöver inte bli störda.
Kram och nattinatti från Eva Linnea
Nej det där med fotboll det får gubben ha för sig själv.Onsdag och torsdag satt jag klistrad vid Tv .Varje kväll kl 18 var det en hel timmas program från Året i Trädgården.Det från BBC.Jag gillar verkligen deras trädgårdsprogram.Kram
M/S Design sa…
Så fint med många Smörbollar!! hoppas mina nyplanterade kommer trivas som dina.
Trevlig helg
Mariana
Fia sa…
Vilka fina bilder! Underbart ljus, och smörbollarna på sista bilden, underbara!

Populära inlägg