Sakta men säkert!

Så öppnar sig fler och fler blommor. Aicha står under hård bevakning och för varje dag som går så har hon öppnat sig lite till. Tomatplantorna har precis börjat blomma och nu börjar väntan på tomater. Våra första någonsin.



Det är märkligt det där med tid. När man går här hemma så tycker man det tar så lång tid innan det händer något. När man är borta en vecka på sommaren så känns det som om blomningen har gått över medan man var borta. 




Alliumbollarna kändes så små för en vecka sen och nu svävar de ovan alla andra perenner i rabatten som stora bollar. Humlor och bin surrar glatt runt i dom. 


För ett år sen när jag fick reda på att jag skulle börja rektorsutbildningen kändes tre år som en lång tid. Vips så här ett år gått och jag har bara två år kvar. Idag firar vi resultatet på min sista tenta för i år. Uppsatsen blev godkänd och jag slipper göra någon extra uppgift under sommaren. Sakta men säkert... Sakta men säkert!

Kommentarer

Nora sa…
Vad fin hon är Aicha! Vi har också sått tomatplantor för första gången iår. Vi väntar i spänning och med stor förväntan på resultatet:-)

Grattis till tentaresultatet! Bra jobbat!

Kram Nora
Anonym sa…
Grattis, bra jobbat! Och jag håller verkligen med dig om att tidsbegreppet i trädgården är i högsta grad föränderligt! Vackra allium hos dig... :) Kram Hanna
Byronesse sa…
Grattis bästa du! Då kan du verkligen ta ledigt och totalnjuta under semestern. Älskar din "bergsbild" i förra inlägget! Idag hade vi avslutning och nu har jag gjort ett riktigt avslut med barn och föräldrar...Skönt!
Kram
Anna-Maria sa…
Ja visst går tiden fort ändå!Jag kan tycka att två dagar hemifrån och poff så har allt börjat blomma!Jättefina allium du har också.
Eva Linnea sa…
GRATTIS till ditt godkända första år på rektorsutbildningen. Du är flitig du! Bästa tiden är nu.
Kram från Eva Linnea
Marina sa…
Grattis till lyckad tenta! Så klart skönt att slippa plugga på sommaren.

Hoppas ni får riktigt många tomater, ert första år.

Här väntar jag på nästa ros. Det är bara en av vresrosbuskarna som slagit ut ännu. Får se vem som blir nästa ut.

Kramar!
Duktiga du! Grattis till första året. Du ska se att tiden kommer att flyga de sista två åren också. :) Alliumen börjar så smått slå ut här också. De är så himla fina där de svävar över allt det gröna. Här håller jag tummarna att alla små frösådda allium tar sig så att vi får ett bollhav om några år.. :)
Kramar!
Lena sa…
Visst är det så att tiden går fort OCH långsamt. Konstigt!

Grattis till första året på rektorsutbildningen!

Kramar
Vacker Aicha. Undra varför jag inte har henne?:).
Jag följer mina rosor minutiöst:).
Det är märkligt det där med tid, och du säger precis hur det är.
Grattis till tentan.
Ha det gott.
Kram Maria
Inger sa…
Väntar också på mina första tomater och min 'Aïcha'. Härligt! Grattis till ditt goda resultat på tentan!
Kram
Grattis till den godkända tentan.Du måste ha massor med spännande blomning framför dig.Jag tänker på alla rosor du satte.Det blir kul att se om du visar sedan.MVH
Kerstin sa…
Grattis till en godkänd sista tenta innan sommaren! :-) Visst är det härligt att titta dag för dag hur det går för knopparna. Det är riktigt fint med alla dina alliumbollar. Jag satte mina i pionerna för att jag läste överallt att de kunde behöva stöd av större växter. Förra året var det jättefint, men i år är pionerna så stora att man får gräva i dem efter alliumbollarna. ;-) Det blir nog till att sätta fler till hösten och då någon anannstans än i pionerna. ;-)
Ha en riktigt trevlig helg!
Ulrika sa…
Grattis till ett bra första år på utbildningen! Här väntas också på tomater, har inte haft på ett par år, och så Aicha! Vackra bollar som svävar i den lummiga rabatten!

Kram
Laila sa…
Grattis till tentan! Skönt att kunna koppla bort studierna nu under den intensivaste trädgårdsperioden!
Har du kommit på vad chiliplantan jag fick är för sort? Frukterna växter för varje dag, nu ser som ut som små trådrullar ungefär.
Kram

Populära inlägg