Yes!

Nu är våren här, Zetas katalog har landat, och jag har ett exemplar! Idag har jag bara varit inne och sått luktärtor. Ute var det fortfarande för hårt i jorden för att gräva. Innan vi skulle bort på middag svängde vi fort förbi Zetas för att hämta katalogen.

Första gången min man fick syn på insidan av katalogen utbrast han:


"Men, det är ju inga bilder!"
"Nej!" svarade jag
"Men, hur kan du då tycka att den är så... intressant?"


Ja, vad svarar man på det. Tror att det bara är ni som förstår vilken lycka det kan skänka en när man sjunker ner i en produktkatalog och läser om allt som finns, markerar och drömmer sig bort i allt man vill skaffa sig till trädgården... Lycka! Min man förstår inte innehållet men han förstår att det gör mig lycklig och han har inget emot att ta det extra stoppet för att ge mig min kvällslektyr. Det är kärlek!

Kommentarer

Helena sa…
Banne mig om det inte är sann kärlek så säg :-)
Jag tog 2 exemplar!
Såg inte till dig...såg du mig/oss?
KRAM från mig!
Ja, vad gör man inte för sin kära:;-)

Kram
Lena sa…
Han såg väl den fina blomman på framsidan, visst har väl du sått dem i år?
Vad vore livet utan dessa förstående karlar?
Dröm vidare nu...

Kramar
Anonym sa…
Det är kärlek det! :) Härligt med en hel katalog full av drömmar! Kram Hanna
AnnaHelena sa…
Japp, Zetas katalog väger tungt!
Gillar vägledningen som deras betygsättning ger.
Zetas ligger ju en bit ifrån där jag bor, så jag får nog vänta ett tag på årets katalog. Hoppas på ett besök där senare i vår!

Kram // AH
Lena sa…
Fyra jätteverbena, grattis!
Jag får en av alla frön jag sådde...lite dålig utdelning tycker jag nog...

Kramar
AnnCharlotte sa…
Jag bor tydligen på fel ställe jag...
Men det är skönt med förstående hälfter, eller barn eller vänner med för den delen...
Ha det bra )
Ulrika sa…
Det är kärlek det, men hur kunde du motstå att gå in och handla nåt?

Kram Ulrika

Populära inlägg