Lite mör!

Nu märks det att jag var ute och grävde igår, lite mör i kroppen är jag allt. Det är ju märkligt det där när man håller på för man får ju en hel massa nya idéer. Nu har jag bestämt mig för att ta bort allt gräs runt stenen och istället ha grus. Min trädgårdsstol ska ju stå mellan stenen och rabatten.


Varför jag vill ha grus är för att det är ett jobb att hela tiden trimma kanterna runt stenen. Men för att behålla lite rufskänsla så tänker jag plantera några bladväxter runt stenen.




Jag har så glad att jag hann med så mycket igår. Idag regnar det och är världens busväder. En ganska tråkig april tycker jag nog allt att det är. Vackert med regndroppar. Skulle vilja ha ett par timmar på mig att fota just regndropparna.



Inne växer kronärtskockan. Jag har fortfarande problem med en del av plantorna som får torrfläckar på bladen och som sen skrumpnar ihop. Få se om det blir något till slut.


Potatisen, Amdine, som jag köpte på mässan ligger på förgroning och här går det fort. Redan små groddar. I år kör vi odling i hink. 

Kommentarer

Ja, vilken tur att du hann igår. Själv fick jag inget gjort igår, men i stället gav jag mig ut i ruskvädret idag. Det funkade det med!
Jag kör också potatisen i hink, det funkar alldeles utmärkt!
Ha det fint! /Caroline
Ulrika sa…
Fina bilder, kommer ju bli kanoners med en liten grusyta vid stenen. Tur du hann gräva lite igår...man ska aldrig skjuta upp nåt när det gäller trädgård...spelar ingen roll om det är mitt inatten!

Kram Ulrika
Laila sa…
Ja, hu vilket ruskväder idag! Fick vada ner till växthuset idag för att hämta jord.
Den där jättestenen - hur i hela friden har du fått dit den? Det kommer att bli fint med några vackra bladväxter runt den"!
Kram
Lena sa…
Detta eländiga väder kan väl ingen tycka är ok?

Hoppas det blir bättre, så du kan omsätta dina fina idéer. Ha det gott!

Kramar
Louise sa…
Förstår att du är mör! Men vad fint det kommer bli! Tänk på lönen för mödan så där i början av juli! Ska bli kul att fortsätta följa dina projekt. Jag är ju också lite rosgalen som du vet och har också haft mina projet...

kram louise
Jag fick ner några potatisar i hinkar igår i väntan på att köksträdgården ska bli färdig. Ska försöka få jord i pallkragarna i morgon. Hög tid att så.

Hälsar Åsa
Här har det regnat hela dagen, inte varit uppehåll en endaste minut.
Vilken tur att du fick gjort så mycket igår. Fint det kommer bli vid din sten med växter och grus.
Heja potatisen:).
Ha en fin helg.
Kram Maria
sååååååååå här planeras det för fullt ser jag.......kul .......
å missa nu inte,,,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HÅkan
Låter fint med grus. Allt som har med grus och sten att göra är väldigt fint och man kan göra mycket kul med det. Då har du fått veckans gympapass efter allt grävande. Ha en trevlig helg! Kram
Det är verkligen tjusigt med vattendropparna på de vackra bladen, men då måste man ju ge sig ut i eländet vilket jag ser att du gjort.Själv föredrog jag att sitta inne och mysa istället!/Titti
The raindrop are beautiful on the flowers, it looks like my garden today, very wet!
Bella
AnnCharlotte sa…
Det är så himla kul när ideerna kommer och man inte vill sluta.....
Ha det bra :)
Det kommer bli supersnyggt med grus där! Gott med Amadine:-) Mina har så långa groddar nu så de släpar snart i golvet;-). De vill ut i sina pallkragar NU, men var är värmen?

Ha det fint//Laila

Populära inlägg