Fler sötnosar!

Ute är det kallt och grått! Vi vaknade till strålande sol men det byttes fort mot snålblåst. Det var som om naturen ville ge oss ett aprilskämt.Vi tog bilen och handlade fler sötnosar för att trots vädrets makter.



Penséer är verkligen en gåva till alla trädgårdsälskare. Nu när våren pendlar fram och tillbaka och man slängs mellan hopp och förtvivlan, lite väl dramatiskt jag vet, så finns penséerna där och de finns  i massor av underbara färger.


 Jag har en idé med några av dom men det får ni kanske se längre fram i veckan elleru påskhelgen. Om det blir som jag vill och hoppas.



Har svårt att förstå att det faktiskt redan är april... Inne skolar jag om plantor. Kronärtskockan, vallmon, drakmyntan, jätteverbenan och chilin har fått nya större krukor. Många fler små plantor väntar på sin första skolning och många fröer som vill bli sådda. Slit och släp och jag älskar det!


Det verkar som lampan fungerar. Jag har inte sett att någon av de plantor som jag ställt där försöker växa mot fönstren eller att de har påverkats negativt. Lite tidigt att säga än men det lovar gott. Vet inte riktigt hur jag skulle ha få plats om jag inte hade lampan. 


Ikväll ser jag fram emot Trädgårdstoppen och på tisdag spelar jag in Året i trädgården.




En serie, Gardner´s world, som går på svt i 23 delar. Jag har missat de fyra första men de finns på svt-play så imorgon ska jag kolla igenom alla de fyra första delarna. Varje avsnitt går på mycket konstiga tider eller vad sägs om tisdagar klockan 15.50. Tack och lov för vår boxer!

Kommentarer

Så många nya små sötnosar du köpt.Tror jag måste ta en tur i morgon och handla några jag med.MVH
Jutis sa…
Har också noterat de konstiga tiderna för 'Året i trädgården'...
Söta penséer! Hade en sån där orange förra året, och hoppas att det ska komma upp små bebisar i gruset i år...
Laila sa…
Även os mig väntar en massa chilisar på att bli omskolade - tomaterna väntar på en andra omplantering. Penséerna (bara blå) som jag satte ut i ett anfall av våryra förra helgen ser ut att ha klarat vinterns attack ganska bra.
Vi har inte teve på landet så om det kniper tittar jag på datorn i efterhand. Du får gärna tipsa mig om du ser något omistligt trädgårdsprogram!
Kram
Marina sa…
Penséer är verkligen underbara! De reste sig snällt efter nattens minusgrader trots att det faktiskt varit nere och vänt på -6. Hy!
Kallt och oskönt hela dagen förutom när jag var längst inne i vitsippeskogen. Där var lite lä men ingen värme precis.

Kramar!
Jag brukar se "A gardeners world" på play - liksom de flesta andra program jag följer. Gillar programmet skarpt. Britterna kan det där med trädgård minsann. Och snart är det ju tyvärr slut med Alys i rutan. Kommer att bli tomt :-(

Hälsar Åsa
Byronesse sa…
Vad kul att det funkar bra med lampan! Hu, det är kallt och jag fryyyser! Emmakramar
Lena sa…
Dottern påstår att det ska bli 4 minusgrader i natt, jag får nog ta in ranunklerna ikväll. Penséerna klarar sig väl??

Ha en fin vecka!

Kramar
Lotta sa…
Penséer är verkigen oumbärliga vid denna tiden på året. Jag har tyvärr gjort en dumhet och planterat ihop dem med lite mindre tåliga typer så nu får jag släpa krukorna in och ut. Att jag aldrig lär mig!
Ha det gott
AnnCharlotte sa…
Man har verkligen behov att få frossa i blommor just nu.....och penseer är ju väldigt prisvärda så det låter sig göras utan att gräva stora hål i kassan.....
Ha det bra :)
Charlotta sa…
De är inte bara sötnosar utan också solstrålar i snö och blask. :)
Åh så fina penséer! det är en av mina favorit blommor. Man blir så glad när man ser dem. så många fina bilder du tagit! Ha det bra! kram Therese
Åh, ja, visst är penseér underbara, massor av olika färger och storlekar. Tåliga för några minusgrader (fast jag tog in min påskkruka eftersom det varit så svinkallt om nätterna. Kul med flera trevliga trädgårdprogram, snart börjar väl trädgårdsonsdag också, ser jag fram emot!
Ha det bra!

Populära inlägg