Är det bara jag...

...som börjar få fullt i i hyllorna, på fönsterbrädorna och på borden. 


Misstänker att jag inte är ensam. Det fullkomligt exploderar i såbyttorna och jag ligger nästan i fas. Ikväll ska jag skola Nattblomster något jag borde ha gjort för flera dagar sen. Det är så roligt att se hur alla groddar utvecklar sig till den planta de ska bli. På bilden börjar jättebladet Velvet Night få sina karaktärsblad. Jag kan inte förstå att det snart är mitten på april...vart tar tiden vägen?



Kommentarer

samson sa…
det växer så det knakar ner i källaren nu
ha det så gott
maggan
Jag önskar jag hade fullt i hyllor och fönsterbrädor, men icke denna vår.
Vilken härlig växtkraft hos dig:).
Önskar dig en trevlig omskolningskväll.
Kram kram
Ja det börjar bli aningen knökigt nu. Hjälp!!! Men det är ju trevlig trängsel...

Kram
Byronesse sa…
Hej du!

Det är fullt även på mina fönsterbrädor nu när jag faktiskt fått börja skola om några små:-) Helt galet att jag håller på med det här, men det ger ett visst lugn och fokus när jag håller på;-) Längtar till torsdag!

Kram/Em
Marina sa…
Ännu så länge har jag plats och det beror på 1: Lugnet(sväljer ju en del) och 2: jag sår ytters få frön av varje sort numera.

Om jag vann pengar skulle jag också sluta jobba, trots att jag egentligen trivs. En av mina värdefullaste kollegor har slutat och det var första dagen utan henne idag. Tungt.

Synd jag bor en bit ifrån dig annars hade jag kunnat avlasta dig med överflödet.

Kramar till dig!
Margot sa…
Härligt med växtkraft! I år har jag inte sått något så här är det inget som gror:)
Ha det gott!
Kram
Å, nattblomster satte jag i fjol i samma kruka som jag har en av mina änglar. Den började blomma rätt sent men vilken underbar doft!Och tänk, den har fortsatt växa hela vintern där i änglakrukan, trots kyla och bladlöss!Ängeln själv tappade alla sina blad och gick i vintervila, men nattblomstret till och med blommade vidare långt in på nya året! Alltså: ta in den, om du kan, i höst så har du den följande sommar också.
Roligt när man ser allt växer. tyvärr odlar jag inget just nu, kanske kommer länre fram. Kram Therese
Malin sa…
Innan påsk hade jag nästan tömt "frölabbet" där jag drar upp fröna efter all omskolning. Men så nu i två dagar har jag fyllt alla hyllor med råge igen...
Helt ljuvligt trång med liv alltså
AnnCharlotte sa…
Har inte sått ett enda frö inne i år....
Det är nog tur.är inte van vid att jobba så mycket utanför hemmet som jag gör just nu.
Har mailat :))
Ha det bra :)
Ruben sa…
"FULLT" är bara förnamnet!! ;-) Jag har nog inte sått mer sorter än tidigare, men jag tar alltid till lite extra när jag skolar ut (vilket alltid visar sig helt onödigt). Men är man ekorre så är man! ;-)

Ha det gott!
/Ruben
Tiden den bra rinner iväg.Och fullt är det här med.Så nu vill vi snart kunna sätta ut lite.MVH
Johnna G sa…
mmm ja, det är ganska fullt. Och då skulle jag behöva omskola lite tomater....

Populära inlägg