Hipp Hipp Hurra!

Rosor, rosor, rosor! Jag älskar rosor. I dagens inlägg, där jag presentera vinnaren till boken som jag har haft ute på lottning, kommer det bara bilder från några av sommarens alla rosor. Ute är det regnblandad snö men inne gottar jag mig i sommarens prakt. Så Hipp Hipp Hurra för....



Annika idag! För Annika med bloggen Naturliga Ting har vunnit den underbara boken.
"Jag saknar verkligen en rosbok." skrev Annika i kommentaren och nu har turen gjort att du har en, grattis!


Till alla er andra vill jag bara önska er lycka till nästa gång, jag har en dubblett till i samma serie fast den boken behandlar klätterrosor och rabattrosor.


Men det får bli när jag firar något stort som 100 följare på bloggen eller fyra år som bloggare eller när alla rosorna blommar i Regnbågsrabatten. 


Nu vill jag sätta igång med alla projekt för den här säsongen fas det är klart jag har ju faktiskt börjat med projekt stenmur men nu måste jag nog prioritera rosgropar först. Kan inte låta 36 sköna primadonnor vänta för länge i pallkragen. Glad Påsk alla läsare!

Kommentarer

Hans sa…
Glad Påsk. Hoppas helgen blir fin för dig, och Grattis till Annika som vann den fina boken.
Det är verkligen något speciellt med rosor. Jag trodde inte att jag hade så många men när jag räknar efter så står det en här och en där...
Grattis till Annika!!!
Och du, Glad Påsk!
Felix sa…
Grattis till Annika som vann! Och tack till dig för din fina tävling! Jag får hålla utkik efter nästa utlottning... ;-) Under tiden njuter jag av dina vackra bilder!

Glad Påsk!
Elisabet
Så roligt att det var Annika som vann boken ! Grattis !!

Spännande med rosprojektet ! Så du har redan fått rosorna som väntar på att komma på plats ?!

Ja, visst vill vi komma igång med vårprojekten nu ! Fast i dag vräker snön ner här så det är bara att snällt vänta på att den riktiga våren skall infinna sig !

Glad påsk till dig, hoppas du får en riktigt trevlig helg !
Kram/Isa
Grattis till Annica!! Tänk vad rosor du beställt:-) Spännande...

Påskkramar
Grattis till Annika som vann. Det är en kanonbok, som jag ofta tittar i.
Glad Påsk.
Kram Maria
Va är det sant!
Jag vann ju tidningar häromdagen.
Vad har hänt?
Men du vad glad jag blir.
Ta med den till Nordiska så slipper du portot. Om vi inte ses så kan man väl lämna in den i informationen.
Kram och tack för detta.
Hur glad kan man bli på en skala?
Glad Påsk
Kram igen
Annika
AnnCharlotte sa…
Grattis till Annika :)) ochglad påsk till dig :))
Jag vill allt se när alla rosorna i regnbågsrabattenblommar....
ha det bra :)
Margot sa…
Stort grattis till Annika som vann! Åh, jag blir nästan sjuk av längtan till sommaren när jag ser dina ljuvliga rosbilder, att något kan vara så vackert:))
Ha en skön fortsättning på Påskhelgen!
Kram
Ulrika sa…
Grattis till Annika. Vilka härliga rosbilder du visar idag, det behövs i detta ruskväder!

Glad Påskkram Ulrika
Marina sa…
Ja du, 36 vänner att plantera - du har att göra.

Hoppas nu att vädret vänder för detta är inte kul. Mest blött här, ingen snö alltså, men ändå grått, kallt o trist.

Kram
Helena sa…
Grattis till Annika!
Ja visst är man lite tokig som får en hel timma över på morgonen fniss
Men jag har börjat att uppskatta att ha lång tid på mig o slippa börja med att stressa då jag har en ganska fartfyllt jobb med stundtals ganska högt tempo.
Ja tänk om jag kunde få nån tomat planta från dig vore ju trevligt:-)

KRAM från mig!
samson sa…
Vilka härliga bilder
Grattis till Annika
ha en fin helg
maggan
Malin sa…
Grattis till Annika förstås.
Här finns bara en klen stackare till ros som överlevt i sandjorden (räknar inte med de oräknerliga (!) vresrosorna). Men det är ett arv från de gamla ägarna - jag kommer satsa på några favoriter och se om det funkar. Vad är väl en trädgård utan rosor?
Glad Påsk på dig
Odlarlust sa…
Grattis till Annika och glad påsk till dig!
Gissar att du har lite att stå i här i påskhelgen :-)
Ha det gott!
Stort grattis till Annika som vann! Glad Påsk från Mia, som önskar sig många fler rosor!
Inger sa…
Glad Påsk! och grattis till Annika!

Populära inlägg