Nordiska Trädgårdar!

Så var det dags för årets mässa, Nordiska Trädgårdar. Det var många som stod i kö redan klockan 10 men jag hade ju vunnit biljetter hos Annika  och kunde gå förbi, rakt in. Kändes bra! Jag gjorde först en snabbtur i väntan på E som kom en stund senare.Väl inne sprang jag nästan direkt på Zetas monter och den var fin, som vanligt. 


När E kom knatade vi mässan fram och tillbaka och jag fångade en hel del vackert på bild. 


 Lite bondromantik med slitna fönster och staket av pil



Lavendel och ektunna med vårplanteringar.



 En citronblomma som doftade underbart. Har aldrig doftat på en citronblomma förut. Citron kommer att bli ett måste när vi har ett orangeri.



En hel massa ställen som hade massor av vackra stegar, pelagoner, patinerade krukor och annat vackert.


Men jag blev lite besviken... Det fanns plantor att köpa men det kan man ju göra i en bra plantskola... Det var nog för att det var inte lika mycket inspirationsträdgårdar och utställningar.
Mest inspirerad blev jag när jag klev ut och fick syn på de blåa kullarna på väg till pendeltåget.



Men lite saker shoppade jag. Ett set med trädgårdsredskap till F som han genast invigde.


En regnmätare som jag tyckte var mycket mer dekorativ än den gröna i plast med spricka i som vi har i dag...

 Sen blev det lite småplock av sålådor, såspade och fröer. Hur som helst hade jag en underbar dag även om mässan inte höll vanlig standard. Jag önskar att jag kunde ha gått imorgon eftersom det ska vara bloggträff men jag måste jobba. Glad är jag att jag precis innan jag skulle gå från mässan sprang in i Annika med bloggen Naturliga Ting och fick veta att boken som hon vunnit i mitt lotteri hade kommit fram. Så nu har jag i alla fall fått "ansikte" på en av alla mina bloggvänner. Vill ni läsa mer om mässan så kika in på E´s blogg När livet knackar på...


Kommentarer

samson sa…
Kul att få se bilder från mässan när man nu inte kan besöka den
många fina saker men som du säger så är de blåkullarna finast
ha en fin kväll
maggan
Berit sa…
ÅÅ vad jag har väntat och väntat på kort från mässan härligt att få "låtsas vara där". Tack för det!!
Ha en underbar dag!!
Tack för den fina rapporten. Så mycket vackert du fotat.
Synd att du blev lite besviken, kanske är det så ju mer man kan själv desto mer "kräver" man...eller kräver kanske är fel ord utan man har högre förväntningar. Du är ju så duktig på att få till det så bra i trädgården. Roligt att shoppa lite:)).
Ha en skön kväll.
Kram Maria
vad roligt att du delar med dig av det fina du har varit och sett! Det e roligt att gå på mässa och få inspiration. Glöm inte att anmäla dig till min utlottning som börjar idag! Kram Therese
Helena sa…
Ja det är risk att man blir besviken kanske för att man längtat så länge o förväntningarna är höga funderar jag?!
Hur som helst är det en härlig dag med vänner som jag har framför mig.
KRAM från mig!
Byronesse sa…
Tack min vän för en fin dag på mässan med dig! Vad mycket fina bilder du tagit och vilket fin set dfu köpte till F! Nu blir han en riktig liten trädgårdsdräng:-) Idag hade jag mest skräp med mig hem i kameran men jag var trött och så nöjd och är på strålande humör så det gör ingenting. Du äger!!!

Kram/Em
Ingmarie We sa…
Jättefina foton från mässan och så trevligt du berättar om den! Ha en fin helg.
Margot sa…
Trevliga bilder från mässan! Det är väl lite så jag kände på Kistamässan också och därför hade jag ingen större längtan efter att åka till Älvsjö i år:) Ställningen till din regnmätare är riktigt rostigt läcker!
De blå kullarna är såå vackra!
Ha det gott!
Kram
AnnCharlotte sa…
Synd att missa träffen men det uppvägs väl lite av att det gick att komma fram utan att trängas. Ser ju ut som så på bilderna iallafall.
Ha det bra :)
Ulrika sa…
Vackra bilder du visar från mässan, ska bli så kul att få åka dit med vänner imorgon!

kram Ulrika
Åhh så mycket vackert du fångat på bilderna !

Håller med dig, jag var också lite besviken på mässan. Det var säkert 3 år sedan jag var där sist och då var den mycket större med massor med inspirationsträdgårdar och installationer.

Synd att vi inte sprang på varann i dag !

Ha det så gott !
kram/Isa
Marina sa…
Annika är en fin människa. Jag har haft glädjen att träffa henne flera gånger.

Gillar din nya regnmätare väldigt mycket. Superfin!

Kramar!
Suck, jag bor så långt i från alla spännande mässor. Men tack för att du delade med dig av bilderna.
Jag har drivit upp flera citronträd i från kärnor men aldrig fått dem att blomma...

Populära inlägg