När jag kysser trädgår´n

Hela vistelsen på Gotland så sjöng min mamma på sången När jag kysser havet av Ulf Lundell. F kontrade med När jag kysser TV´n. Fråga mig inte var det kom ifrån men det blev ett återkommande skämt.


 Idag när jag kom hem så bävade jag lite. Trädgården brukar alltid vara vildvuxen och vi är inte helt sams när jag kommer hem från en resa. Känslan av kaos infinner sig och jag ställer mig frågan: Var ska jag börja?


Men inte den här gången! Om det beror på att jag klippte bort en hel del innan jag åkte eller om det helt enkelt bara har klarat sig bra utan min närvaro det vet jag inte. Idag var det bara med glädje jag gick runt och tog in alla blommor och alla växter. Rosor och luktärtor i mängder!


Visst finns det en del att klippa men inget kaos, bara härligt vildvuxet på det där sköna sättet.


Helt underbart, vilket välkomnande! Imorgon blir det trädgårdsdag och jag ska fortsätta med kyssandet av  trädgården!

Kommentarer

Marina sa…
Så bra att det inte råder kaos. Det gör det nästan här trots att jag varit mest hemma. Eller inte kaos men jag är inte nöjd med flera ställen. Då infinner sig lite frustration. Flyttar jag nu så hänger växterna och är inte fina igen förrän nästa säsong. Det blev några flyttningar idag (fyra närmare bestämt). Kunde bara inte låta bli :)

Kram
Skönt att komma hem och se att det var "lagom" vildvuxet. Hoppas du får en fin trädgårdshelg hemmavid. Kram Kristina
Inger sa…
Härligt, det har väl varit ganska torrt senaste tiden även i Sthlm, och därför slapp du mötas av en djungel.
Kram
Så skönt, låter som du gjort ett bra förarbete. Härliga färger.
Jag har lagt till mig för att följa din blogg via mail, men mailet om nytt inlägg kommer väldigt sent. Du har oftast hunnit publicerat ett nytt inlägg innan jag får mail om det gamla. Vet inte om det är min uppkoppling här nere som är seg. I alla fall, så vet du om mina kommentarer är lite sena:)).
Ha det gott
Kram Maria
AnnaHelena sa…
Jamen, ge trädgården en riktig långtradare! :-)
Härligt med alla rosor och luktärtor och att ha en älskad trädgård att komma hem till! Det är lycka!

Kram // AH
Nora sa…
Vilka underbara bilder!
Jag upplevde precis motsatsen av vad du gjorde när du kom hem när jag kom hem från en veckas semester idag. Trädgården slokar av torka och allt känns överblommat, trist och kaotiskt. Imorgon blir det till att gå ut med saxen och sekatören och försöka snygga till det igen:-)
Kram!
Underbara foton (som vanligt). Så bra att du och trädgården har fått ett sånt bra och fungerande förhållande - ut och pussa på varendaste blomma!

Kram
Aud sa…
Så nydelig du beskriver det! Å kunne gå rundt i hagen og bare glede seg :-)
Jenny sa…
Så fina bilder, skönt att det inte kändes som kaos när du kom hem! Luktärter, mmm!

Jenny
Anonym sa…
Vilket underbart mottagande! Trädgården har nog längtat lika mycket efter dig som du efter den. :) Det där är verkligen en fantastisk känsla - att bara få runt och ta in allt.
STOR kram och välkommen hem!
Charlotta sa…
Så härligt romatiskt rosa toner som välkomnar dig hem. :)
Beautiful photos! So nice for the garden to welcome you home:-)
Hugs,
Bella
Härligt! Fina bilder och jag känner nästan doften på luktärterna. Mina blommar inte ännu............men snart......längtar!

Ha det bra//Laila
Ulrika sa…
Åhh så härligt det måste varit att komma hem till detta! Superfina bilder från en härlig trädgård!

Kram Ulrika

Populära inlägg