För ett år sen!

Jag brukar ju köra månadsbilder där jag jämför samma vy fast för ett år sen. Eftersom vi är på Gotland så blir det en månadsbild härifrån. För lite drygt ett år sen, 9 juli samma dag som jag fick besök av Laila med bloggen Fagerdala, såg det ut så här.


Nu ett år senare har verandan börjat ta form. Det är fortfarande saker som ska göras men nu kan man röra sig obehindrat mellan inne och ute. Faltaket är på plats och har fått en fin grå färg, precis som vi ville.


Rosor och klematis ska planteras i hålen vid stolparna och vi ska även lägga på tak över verandan som är utanför bild till vänster. Ja, vi får väl se hur det ser ut nästa år. 

Kommentarer

Ser ju jättemysigt ut redan.Där kommer ni nog att få uppleva många fina stunder.Gunsan.
Lotta sa…
Vilken skillnad, så fint det blir!!!
Ha en fin tid på Gotland.
Kram Lotta
Skönt att få fixat en uteplats, och det kommer att bli så fint när rosorna svingar sig uppåt, ska bli kul att se nästa år hur det ser ut då... :) Kram Kristina
Åh vilken förändring! Tycker det ser verkligen mysigt ut. Kan riktigt se rosorna framför mig, och taket.

Jag tycker det är en konst att få ett stort trädäck att se levande ut. Vi har inte byggt vårat själv, så det är väl i fyrkanstigaste laget för mig, men jag gillar att det är stort. Nu gäller det bara att pynta till det, men i stora drag. Man kan ju inte hålla på med småpynt, då ser det bara rörigt och plottrigt ut.


Kram Malin
wow vilken förändring, härligt att få se före och efterbilder.

Kram Anna
Vilken underbar uteplats det kommer att bli när rosorna har växt till sig! Vilken färg på dom kommer du att välja.....
Men så fint det blivit! Jättesnygg uteplats, så många mysiga stunder ni kommer ha där.
Tänk när rosorna kommer på plats också:)
Ha det gott
Kram Maria
Malin sa…
Assnyggt!
Fiffigt med hålen för klättervännerna. Kommer ju bara bli så görsnyggt - Genomtänkt!
Före och efter är ju favorittema - även om jag inte själv får till det så ofta. Men gillar att se.
Gjorde alltid före och efter hos mina kunder när det gällde trädgårdsformgivning och trädgårdsrenovering. Extremt bara att kunna leverera med fakturan...
Ha det härligt
Kram Malin
Så fint! Tror inte jag har sett ett trätak på det där sättet. För det är väl typ plank? Vackert!
blompia sa…
Verkligen supersnyggt! Roligt att följa förändringen!
Kram Pia
Ruben sa…
Det ser verkligen jättetrevligt ut!

Ha det gott(land)!
/Ruben
Marina sa…
Vilken stor skillnad! Skönt att ha det där trädäcket att gå på kan jag tänka.

Kram
Vad fint ni har fått det, ser skönt ut med altanen där!
Jaså ni är på Gotland - visst är det härligt! Ha det så himla skönt nu!
Aud sa…
Det var litt av en forandring. Kjempefint!
Eva Linnea sa…
Festligt att du nämner Laila på Fagerdala. Hon & Johan var här en snabbvisit igår, sov över och i dag fortsatta de till Sthlm.
Kram från EvaLinnea
Så finfint ni gjort det. Inte gör det något att det tar tId när resultatet blir så bra.
Fortsatt skön sommar.
Birgitta
Lisa sa…
Åh så fint det blir !! Låter härligt med Gotland, jag har aldrig varit där, men det står på min att göra-lista...någon gång, när jag inte behöver vattna så förbenat ;-) Nu har jag skrollat ner och njutit av dina underbara bilder en lång stund, tack ! Ha det fortsatt skönt på ön ! Kram
Lisa/Lisas trädgård
Inger sa…
Hej Hélena,
tack för din gulliga kommentar!
Så roligt att följa utvecklingen av ert hus, rabatt osv på Gotland.
Kram
Så fint det blir och vad roligt att plocka fram bilderna och se hur otroligt mycket som har hänt på ett år. Ibland kan man känna att man står och stampar lite, att det inte går så fort som man skulle önska och då är det bra att kunna påminna sig själv om hur mycket man faktiskt har fått gjort. Känna stolthet över sitt arbete. Och det ska ni verkligen göra. Det kommer att bli så fint.

Ha det fortsatt gott på Gotland vännen!

Kram Lotta
Laila sa…
Oj, vilken skillnad! Där på altanen kommer ni och dina föräldrar att kunna sitta och njuta av sjöutsikten många kvällar! Hoppas ni har fint väder nu och framöver. Vi ska till sydgotland och sonens lantgård i nästa vecka!
Kram
Kim Lee sa…
Åh, före och efter bilder är vekligen så himla roligt, och givande. man får en liten boost om att man faktiskt hunnit med en massa saker. Blir väldigt fint!

Populära inlägg