Kaos!

Är en känsla som brukar infinna sig i slutet av sommaren men som dykt upp redan nu, i början av juli. Jag bestämmer mig för att göra som jag brukar göra när känslan av kaos kommer krypande. Tittar på det som jag tycker är vackert, njuter en stund och sen spottar jag i nävarna och gör något åt kaoset.

Idag har jag njutit av honungsrosen som precis har börjat med sin blomning. Det är tusentals knoppar.



Lejongapet jag visade igår slog ut idag, som för att trösta mig när allt annat är i oordning. Så vacker den är. Undrar vilken sort av de jag sådde i våras som har den här färgen... Tror det är Opus Lavender.


Mina luktärtor växer så det knakar och snart kan jag nog få njuta av blommorna.


Imorgon fyller jag år och det ska jag fira genom att röja i trädgården med F. Vi började nu på kvällen med äppelrabatten och rensade bort alla vissna tulpanblad. Det är en gåva att ha en liten kille på tre och ett halvt som älskar att rensa ogräs. För att inte tala om hur underhållande det är när han pratar i ett om vilket roligt slit och jobb det är. Tiden går fort när man har roligt!

Kommentarer

Anonym sa…
Lite fundersam över det som du refererar till som lavendel.. Ser mer ut som lejongap..?
Hur som helst ser färgen ljuvlig ut. Och så önskar jag dig så klart den allra bästa av födelsedagar.
Stora varma kramar!
Berit sa…
Håller nog med Anna-karin ser ut som en lejongap.
Grattis i förskott , hoppas din dag blir underbar.
Ha en underbar dag!!
Veronica sa…
Grattis om sisådär en halvtimme!! Sluta att bli stressad i kaoset för: Trädgården lever sitt eget liv när vi är på jobbet eller bortresta och förr eller senare blir den tämjd!
Bra att ha en lite skrutt som gillar att rensa vid sin sida!
Om ett par somrar hoppas jag att jag har en sån vid min sida för jag ska bli mormor... tro det eller ej :)

Kram
Hélena sa…
Fnissar högt i soffan, för visst är det Lejongap. Har ändrat det nu! Tänkte på namnet när jag skrev om den och då blev det lavendel eftersom sorten heter Opus Lavender... så tokigt det kan bli :-)
Hélena
Ruben sa…
Milda makter, vilken ros!!! Så fin mot ert vackra staket!

Ha det gott!
/Ruben
Lena sa…
Skickar dej en stoooor GRATTISKRAM idag!

Lena
Stort grattis på din födelsedag idag! Och grattis till förmånen att ha en gräsrenare i familjen. Vad månde bliva?

Kram Tamara
Nora sa…
Stort grattis på födelsedagen!!! Här lever vi i ett ständigt "trädgårdskaos" och visst är det en utmaning att hantera ibland. Men för varje litet delprojekt man betar av så blir det långsamt bättre - ibland får man titta några eller något år bakåt för att se vad man faktiskt har åstadkommit också.
En liten trädgårdshjälpare borde alla ha, min har inte kommit så långt som till ogräsrensning ännu men han älskar att vattna:-)
Kram!
Alla borde ha fri tillgång till glatt pladdrande treåringar! Ha en ljuvlig födelsedag och kram!
Malin sa…
Grattis på födelsedagen!
Här är det som om naturen haft små vulkanutbrott av växtlighet! Ibland längtar jag tillbaka till mina 285 kvm i stället för dessa 10000 ovårdade djungeltrakterna. MEN bara vissa svaga ögonblick...
Mysigt med F som gillar att hjälpa till. Här vill M också hjälpa till men inte just när det gäller ogräs... Han gillar att bada i poolen samtidigt som jag fixar med alla växter i växthuset - mysigt sällskap hjälper till! -Mamma du har missat en grej däääär!
Kram M
Jenny sa…
Åh, vad avundsjuk jag bli på dina luktärter! Mina vet jag inte vad som hänt med, de har förtvinat och jag vet inte om jag får några blommor i år. Tråkigt!

/Jenny
Marina sa…
Hoppas du har en bra dag, födelsedag!

Fina blommor även om jag förstår känslan av kaos. Det kommer så rysligt plötsligt det där kaoset. Jag kan gå ett varv, två varv och så på tredje varvet upptäcker jag - kaos. Då har det liksom plötsligt blivit för mycket av något i en rabatt eller bara inser jag att något inte alls passar ihop, gör sig...DÅ är det bra om man har en spade i handen så man snabbt kan göra en åtgärd. Inga åtgärdsplaner bara pang på :)

Kramar
Rosen är underbar! Vad är det som är kaos? Misstänker att du kanske har livsglada växter som tar över på "fel" ställen? Grattis på din dag och hoppas den har varit fin med mycket rens och röj och trevligt sällskap :)

Populära inlägg