En egen lounge?

Här om dagen kom jag på den briljanta idéen att göra en mysplats i hörnan mellan storstugan och lillstugan. Vi har en del pallar kvar sen bygget som fått fin grå färg och varför inte återanvända dom istället för att köra dom till tippen. Sagt och gjort! Pallar på plats med ett par reglar under och ett gäng dynor.


Självklart ska vi ha många fluffiga kuddar för att få hörnan ännu mysigare. Varje myshörna med rang har ett litet bord där man kan ställa ifrån sig kaffekoppen eller vinglaset och med hjälp av fyra hjul och några skruvar gjorde jag bordet på fem minuter.


Pallarna har verkligen helt rätt patina och idag låg både F och hans äldre kusin i hörnan och myste. 


Bara sådär utan större ansträngning hade jag skapat vår en lilla lounge på verandan. Ser fram emot att ligga där och ta mig en tupplur eller två. 

Kommentarer

Myyys på! En skön utomhuslounge är en mänsklig rättighet :-)

Kram
Eva Linnea sa…
Superläckert!!! STOR kram från EvaLinnea
Så bra det blir!!!
Inspirerande, tack.
Ha det gott!
/Katarina
Jenny sa…
Ooo, vad mysigt! Och självklart ska man ha ett bord till sitt glas el kopp!

Ha det bra i loungen,
Jenny
Mysigt.Jättebra MVH/Gunsan.
Men hur fint blev inte det? Helt perfekt med enkla medel, men inte hade jag skruvat ihop det så lätt:).
Ha en fin dag
Kram Maria
Anna sa…
Herregud vad sugen jag blev på att göra en egen lounge :) Det blev skitsnyggt med de gråa!

kram anna
Fiffigt av dig!Tack för inspirationen.
Inger sa…
Så perfekt dynorna passade! Kul idé!
Kram
Det blev super fint , härligt idé. Just ett sånt bord är jag sugen på att göra.

Kram Anna
AAAaahhhhhh! Man kan inte ha för många ställen att välja på när det är dags för den dagliga tuppluren. Jag och katterna svansar runt och kontrollerar vind, temperatur eventuella störande ljud ... :-) Kram! PS! Gud vilka snygga kuddar du hittat!
Anna-Maria sa…
Toppenide´! Det blir nog en omtyckt hörna!
Vilken fiffig lösning, snabbt och lätt, blev ju jättebra! Klart det ska finnas ett ställe att koppla av på. Kram Kristina
Anonym sa…
Så fint du "barasådar" fixar. Det är klart att en så härlig altan måste ha sin myslounge.
JAGochVITT- Lena

Populära inlägg