Det är inte klokt vad mycket som händer...

...på ett par dagar när man är bortrest. Jag åkte i onsdags och kom hem idag...fem dagar och det är massor av rosor som slagit ut, åkerfräken som tittar upp och liguster som skickar långa skott. Helt underbart! Lavendel, som jag sådde i våras, är på väg att slå ut. Färgen ser lovande ut!


Riddarsporrar jag köpte i Skåne, läcker blå färg, skimrande!


Gula delen av Regnbågsrabatten. Massor av rosor som blommar för fullt trots att de fick starta från början efter sorkangreppet i vintras.


Irma blommar i rosa delen och lutar sig mot staketet. Förra året rensade jag bort malva för att de tog över... I år är malvan tillbaka och jag måste verkligen plocka bort den. De andra växterna har inte en chans.


Det är underbart att åka bort ett par dagar men jag kommer inte ifrån att det bästa med att åka bort är att få komma hem. Hem till familjen och hem till trädgården. 

Kommentarer

Anonym sa…
Välkommen hem kära du! Antar att du inte vill resa någonstans på länge,länge nu... ;)
Ja, det är en fantastisk tid vi har nu. Nu njuter vi ikapp.
Kramar!
Så fint! Borta bra men hemma bäst. Spelar ingen roll att det är klyschigt för det stämmer.

Kram
Aud sa…
Nydelige roser!
Marina sa…
Välkommen hem! Har saknat dina inlägg och kommentarer :)

Hoppas du har möjlighet att njuta nu av familjen och trädgården.

Kram
Meta sa…
Visst är det som du säger härligt att komma hem till blommor och familj.
Känner som om allt bara sprutar fram ur rabatterna nu. det har kommit längre hos dig än här i småland.
ha en fin tisdag
Kram Meta
Ruben sa…
Nydelige roser!
Ser fram emot reserapporten! ;-)

Ha det gott!
/Ruben
Aquilejans sa…
Ja nu är det härligt att se hur det formligen exploderar i trädgården av växtkraften!
Jenny sa…
Nej jag har svårt att resa bort många dagar på sommaren. Känns som man missar en massa. Härliga rosor!

/Jenny
Så fina rosor, det är härligt att se efter varje morgon vad som börjat blomma denna dag?! :) Malva är fint, men jösses vad den brer ut sig. Här är den upprensad numera, "tyvärr", för jag gillar egentligen blommorna. Kram Kristina
Veronica sa…
Välkommen hem! Och vilka fantastiska bilder du tagit!
Åhh!
Vill lära mig ;)

Och det är inte klokt vad mycket som händer... idag klippte jag ner massa nävor som blommat över med en liten tår i ögonvrån... Usch, vad fort det går!

Kram
Inger sa…
Hemma bäst! Ljuvliga bilder!
Kram
Så fint dina rosor och allt det andra blommar!
Nora sa…
Jag gillar verkligen din regnbågsrabatt, och särskilt då den gula delen! Ursnyggt!
Kram!
Laila sa…
Ja, det är nu man ska vara hemma och gå och lukta på blommorna!
Irma ser ju helt underbar ut! Måste läsa mer om henne, rosor kan man inte få för många av!
Har du tid och lust får du gärna titta hit någon dag!
Kram/Laila
Ser ljuvligt ut det där! Så skönt att få landa i sin trädgård efter en semester, då njuter man dubbelt av den. :-) Kram!
Är det lejongap på översta bilden? Ser underbar ut (genomgår en lejongapscrush just nu...)

Kram
Elin
Så vackert du har det!
kram kram
Louise sa…
Vackra rosor! Ja nu vill man knappt lämna sin trädgård utan bara vara hemma och njuta! Malva är vackert men frösår sig helt galen i hela trädgården!

kram louise
Lena sa…
Jag har ju också blivit med ros och fått mina första löss!
Klara dina sig från sådana angrepp?

Antar att du haft en trädgårdsdag idag, egentligen har vi väl haft perfekt väder för det idag, även om jag nu längtar lite efter regn.

Kramar

Carina sa…
Mitt hem är min borg så jag förstår hur du menar. Men jag älskar att pausa därifrån :-)

Det är fascinerande när jag åker till åkern, är där rätt ofta, men på något vis blir skillnaderna mellan två dagar mer uppenbara där än skillnaderna här hemma.

Kram

Populära inlägg