Gles men tät!

Idag har jag och F beskurit avenbokshäcken. Den har nått rätt höjd och i år tror jag minsann att den kommer att bli tät, gles men tät!


Plattorna ska fortfarande läggas tillrätta men visst börjar det ta form framför glasverandan. Något annat som börjar ta form är luktärtorna. Minsann om inte de första är på gång!


 Former har även lejongapet och bergormroten när de ömt slingrar sig om varandra. Ett så vackert par de är. Bergormroten är något av den bästa växt jag har köpt. Så snygg i alla stadier.


Ska bli spännande att se hur de ser ut när lejongapet blommar.

Kommentarer

Nora sa…
Åh, vilket snyggt par där på sista bilden!
Kram!
Ja, bergsormroten är så söt. Jag köpte också en förra året men den har tyvärr tagit sig lite dåligt . Men lite har den växt :)) Fint det blir med stenaltanen . kram
Så härligt när häcken äntligen börjar ta sig, jag hade hoppats på att min såg ut som er men tyvärr inte.

Anna
Oj vad det blommar hos dej. Men det gör det hos mej med, men inte riktigt så frodigt som hos dej!

Grattis i efterskott.

MARIE
Lotta sa…
Gillar er avenbokshäck, hur lång tid har det tagit att få den så stor??? Håller med om att det är en snygg lejongapskombo!
trevlig helg.
Kram Lotta
Lena sa…
Första luktärten?!
Här får jag allt vänta ett tag på min, jag var nog lite sen med att så dem i år. Förra sommaren kom första blomman den 7 juli.

Kramar
Laila sa…
Bergormrot ska jag hålla utkik efter nästa gång det bär av till Zätas!
Har du tid och lust att titta hit så slå en signal. Trädgården och vi tar emot med öppen famn och här finns massor av smultron till en liten man!
Kram
M/S Design sa…
Har fått titta ikapp hos dej och vad mycket fint som blommar hos dej!!
Nyfiken på vad du ska fylla med mellan stenarna på uteplatsen!
Ha en skön sommar
Mariana
Bergormroten köpte jag en planta av nu under min resa till Göteborg.
Håller med dig om att den är superfin.

Önskar dig en härlig dag!
Marina sa…
Måste titta till mina luktärtor tror jag. Undrar om de kommit så långt som dina. Nja???

Bra att du fick hjälp av F med trädgårdsarbetet :)

Kram
Så fina bulliga knoppar! Underbart!! Bergormroten åkt in på önskelistan första gången jag såg den på bild hos dig. Men jag undrar om det är samma som "bara" ormrot? Tror inte det, eller? Har du köpt din på plantskolan? Eller beställt?
Lika fint som alltid hos dig. Du får snart anordna fotokurser:).
Ha det gott
Kram Maria
Kul att avenboken har vuxit klart på höjden. Bergormrot är så snygg, ibland är vintern lite stygg mot den, men den brukar hämta sig förvånansvärt bra. Kram Kristina
Anna-Maria sa…
Bergormroten har jag funderat på att plantera men är den väldigt spridningsbenägen? Det ser så fint ut hos dig!

Populära inlägg