Vilket väder!

Det är kallt, riktigt kallt men solen skiner och det är vackert, otroligt vackert! Solen kommer närmre och närmre vår tomt. Idag nådde solens strålar vårt hustak.


Eken tillbringar kronan i strålande sol och nederdelen vilar i mörker. På andra sidan sjön skiner solen hela tiden.


Men snart, snart får vi också sol och det är så välkommet. Vill bara påminna om att blommig fredag kör igång igen på fredag.


Temat är Nytt år - Nya drömmar och om ni tror att jag redan har skrivit om alla mina drömmar och projekt så tror ni fel... En och annan dröm har jag fortfarande kvar.

Kommentarer

Lena sa…
Jag anade solen idag, men jag har inte varit ute i den så då räknas det inte!
Kommer ihåg dina solrapporter från förra året, det går fort när den väl visat sig på ert tak, härlig väntan kan jag tro?!

Ha det gott!

Kramar
Nora sa…
Idag fick jag sol i ögonen när jag stod vid köksbänken och ordnade lunch. En härlig känsla! Vår tomt ligger också i skugga en del av vintern, men eftersom huset ligger nästan högst upp på vår branta tomt kommer solen dit först.
Snart har ni sol på hela tomten också skall du se!
Kram
Tjohooo! Och det är nästan ljust när man kliver ut från jobbet. :-) Kram!
Vilka vackra färger du har på ditt hus! Underbara, harmoniska färger.
Och det är mysigt att följa solens höjning dag för dag. Dvs när den är framme!
Agneta kram
Veronica sa…
Japp..nu väntar vi med spänd förväntan på att solen ska lysa upp hela tomten, hela stockholm, hela sverige...för vi längtar efter vår och värme!!

Kram
Härligt med sol. Skönt att ljuset kommer närmre och närmre ert hus. Här har vi mest mulet och -10° och det blåser en isande vind. Burr vad kallt det var att åka hem med mopeden förut.
Ha det gott.
Kram Maria
Ninnis sa…
Härligt med sol...man blir genast på ett annat humör...=)
Kul med upptakt igen med Blommig Fredag...!!!

Kram Ninni
Marina sa…
Här har vi också snö och kallt men inte så jättekallt nu idag. -3 tror jag det var tidigare i kväll. Har legat runt -10 flera dagar. Ingen sol idag.
Det är så tydligt hos er, det där med solen.

Kramar
Meta sa…
vad bra du har det som har sol, här är så grått och trist längtar efter solen.
Ha det gott
Kram Meta
AnnaHelena sa…
Och jag kan tänka mig att framstegen sker ganska tydligt nu vecka för vecka! Så skönt när man ser hur allt vänder åter. Det må vara smällkall vinter fortfarande, men det är ändå så tydligt hur vi går mot våren så smått...

Kram // AH
Inger sa…
Strålande sol här idag men svinkallt. Blommig fredag - kul!
Kram
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Va kul med Blooming Friday igen!
Solen kikade fram här också men så kallt så kallt. Kul med blommig fredag igen . Kram
Berit sa…
här uppe har det också varit några sagolikt vackra dagar och dagen har blivit två timmar längre så det finns hopp om vår även här.
Kul att blommig fredag startar på fredag!!
Ha en underbar dag!!
M/S Design sa…
Fina vinterbilder trots att solen inte riktigt når.
Ha de bra
Mariana

Populära inlägg