Variant på månadsbild

Förra året försökte jag göra månadsbilder. Glömde bort det någon gång på sommaren... I år tänkte jag göra en annan variant. Jag tänker jämföra en bild som jag tog förra året med hur det ser ut i år. Jag ska försöka pricka datum så nära varandra som möjligt. 

Så här såg det ut hos oss den 16 januari 2012 när jag planerade för halvön.


Imorse, den 18 januari 2013, ser det ut så här.


 Riktigt, riktigt kallt och snöigt. Imorse hade vi -17 grader och jag packade in F ordentligt. Han såg ut som en riktig eskimåunge.  Vattenmätaren är vacker i kylan och färgerna blir nästan pastelliga som tulpanbuketten.



På andra sidan sjön skiner solen, hos oss är det fortfarande mörker, men snart, snart kommer solen ovanför bergsknallen.


Idag har jag pluggdag men jag kunde inte låta bli att ta en liten mikropaus och lägga in lite bilder. Ikväll ska jag till Göteborg för att coacha en kör. Full fart framåt! Vi syns och hörs på måndag. Vill bara påminna om att nästa fredag kör Blommig fredag igång igen med temat - Nytt år, nya drömmar!

Kommentarer

Fy så kallt.Vi har bara -10.Och det räcker mer en väl.Skoj det där med bilder tagna vid samma tid olika år.
Kram.
Lisa sa…
Brr...17 minus låter väl kallt. Men vackert är det i alla fall. Fina bilder. Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård
Luna Ek sa…
Att jämföra årstiderna i bild är bästa sättet att föra dagbok egentligen. Tror jag också ska börja med det mer strukturerat för min egen del om inte annat.
Ha en bra helg! Luna
Nora sa…
Oj, hade vi så lite snö i januari förra året? Otroligt va fort man glömmer eller kanske förtränger? :-)

Ha en trevlig helg i Götet!

Kram!
Landbohaven sa…
Gode vinterbilleder. Godt vi ikke har - 17 grader.
Jeg synes her er koldt nok. Lige nu har vi - 3,1 grad. Det var noget koldere til morgen.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.
Lena sa…
Det är lite annat i år med vintern. Förra året kom inte snön förrän i slutet på januari och nu har vi haft en riktig sagovinter.

Ha det fint i Göteborg!

Kramar
Vackert med kyla! Och snö! Så ska det vara på vintern och bilden över sjön är så vacker!
Agneta kram
Gah vad kallt!! Jag tyckte det var mycket med -10,4° som vi hade en tidig morgon i veckan.
Jag bara älskar bilder som man kan jämföra som före och efter eller år från år.
Välkommen hit till Göteborg:)).
Kram Maria
Så härligt det ser ut där du bor, när vatten och allt. Kyla är väl nice :-)
Marina sa…
Även här har vi mer snö i år vid denna tiden än förra året. Jag satt också precis och tittade tillbaka för ett år sedan.

Ha en härlig helg!

Kram
Ulrika sa…
Tror det är bra att det är snö nu när det är så kallt, Här är det över -20 grader.
Ha en trevlig helg.

Kram Ulrika
AnnaHelena sa…
Jag tycker också att det är kul att jämföra bilder från samma datum för ett år sedan. Så olika det upplevs om det är snö eller barmark! Förra året fick vi inte snö förrän framåt sportlovet, men i år har det ju varit en vit vinter. Det är som det ska vara, tycker jag!

Lycka till i Göteborg! Full fart var det ja! ;-)

Kram // AH
Laila sa…
Bra idé att ta bilder på trädgårdspartier samma dag varje år, den idén ska jag knycka!
Du håller igång för fullt ser jag! Trevligt att Blooming Friday drar igång igen!
Kram
Charlotta sa…
Marken vackrare förra året med bara frost, men trädet får så härliga konturer med snö på grenarna.
Längre fram i år får vi nog se andra mer spännande skillnader mellan åren. :) Kul idé att visa arbetet med trädgården genom att jämföra ett helt år emellan.
Alltid lika kul att jämföra bilder! Ni bor så vackert, där vid sjön. Och säga vad man vill om snö, men nog gör den världen vackrare så här års.
Må så gott!
/Anna-Karin
Så mycket vackrare det blir med snön. Utan det blir det mest - trist...

Ska bli kul att följa dina jämförelsebilder. Det var en riktigt bra idé som jag kanske snor rätt av ;)

Kram Tamara
Eva Linnea sa…
Kul idé med dina nya månadsbilder!
/EvaLinnea

Populära inlägg