Så här ser det ut där jag är!

En solig dag...fast inte på vår tomt. Solens strålar når inte över dalkanten och det måste gå ett par veckor till innan vi kan värma oss i solens glans. Idag tänkte jag hänga på Fototriss i den här bloggen. Det går ut på att med tre bilder tolka veckans tema. I normala fall, när jag är med, använder jag min andra blogg En bild - Tusen möjligheter. En blogg som jag skapade för att kunna visa lite andra bilder och som jag använder väldigt sällan.

Men veckans tema passade ju så bra. Ektunnan med kryddorna ser minst sagt frusen ut.


Rosorna hänger och drömmer om varmare tider.


Resterna av luktärtorna från i somras är fortfarande kvar i spaljen och jag kan inte låta bli att längta till sommarens dofter.


Det vackert med snön men -13 är väl ändå lite överdrivet. Nåja, det är ju vinter så det är bara att gilla läget och visst är det skönt att ha tid till drömmar och planer. 

Kommentarer

Marina sa…
Har ni så kallt? Här är -2 ca. Grått idag och inte någon sol alls i närheten. Lite snö har vi och det ska tydligen komma lite mer i natt.

Fina bilder har du oavsett årstid.

Kram
Så vackra bilder!

Usch, lika kallt här också. Nu beställer vi töväder - eller hur!

Kram
Charlotte
Laila sa…
Men visst var det en fantastiskt vacker dag! Jag kan inte klura ut temat för din bildtriss men bilderna är fina som vanligt!
Kram
Temperaturen kryper neråt, vi har -6,5° här nu.
Vackra bilder.
Ha det gott.
Kram Maria
Magdalena sa…
Fina bilder på dom frusna blommorna men tiden går fort och snart så är det vår:)

Ha en skön söndag kväll!
Nora sa…
Ja fy, idag var det kallt....men vackert också när solen tittade fram för en gångs skull:-)
Hoppas du får en fin start på veckan!
Kram!
AnnaHelena sa…
Jo, minus 13 känns ju lite för mycket. Det är lite transportsträcka över den här tiden på året. Det är för tidigt för vår, men jag åtminstone är redan "färdig" med vintern. Som sagt; det är nog bara att gilla läget, helt enkelt.

Kram // AH
vackra bilder. nu blev jag sugen på att haka på fototrissutmaningen längre fram.
kram åsa
(ps du har väl fått mina mail om sommaren?)
Lena sa…
Jo, det bet rejält i kinderna när vi var på Lida idag, som också hade -13 grader, det var bättre hemma med "bara" -8!

Fast vackert är det alltid!

Kramar
Pialotta sa…
Fantastiskt fina bilder du visar:) Snön kan jag vara utan nu... vi har haft barmark ett tag innan finsnön kom i helgen..-13 är verkligen inget jag önskar vi får, nöjer oss med -3 :)
Ninnis sa…
Oj har ni också fått ta del av kylan...visst är den vacker..=)
Väldigt fina bilder..snyggt trissat...!!!

Kram Ninni
Lotta sa…
Fint trissat, gillar verkligen tunnan med kryddor och längtar verkligen efter färska sådana, men, men nu är det vinter som gäller!
Kram Lotta
Härliga vinterbilder. Fint med så mycket oskärpa i bilderna. Gillar bilden med luktärtsklänget!
Ha det bra!
Fy så kallt ni har.Här är det -5 och det räcker så bra.
Finns ju en del saker som fortfarande är fina i sitt förfall.
Kram Gunsan.
Taklyftet sa…
Vackra kort!
Såg att du skulle till Chelsa, jag har också tänkt att försöka åka dit i år men har inte bokat resan ännu.
Vi kanske synes i vimlet.
//Jenny
Anna-Maria sa…
Håller med alla andra! Vackra bilder! Här har vi -17!
Jah Hollis sa…
Det var snygga och originella trissbilder du har tagit.
Vackra bilder och inspiration!
Idag snöar det hos mig, det lägger sig ett litet vackert vitt täcke över allt det gråa, och det blir ännu lite ljusare, skönt, trots att även jag längtar till våren!
Ha en go dag!
Kram kram
Vicky M sa…
nice triss!

http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/fototriss-del-204-sa-har-ser-det-ut-dar.html

Populära inlägg