Om fyra månader - Blommig fredag

Vad roligt det var att läsa om alla era projekt och drömmar förra fredagen. Den här veckan ska jag njuta av allt som ni kan hitta under temat om fyra månader. Själv hittade jag de här underbara bilderna när jag letade i mitt arkiv. Först den rosa delen av Regnbågsrabatten sent en kväll när solen gått ner.


Fler ljuvliga tulpaner, här från den gula delen av Regnbågsrabatten. 


Synen som mötte mig förra året när jag klev innanför grinden. Vilket underbart välkomnande. Ska bli väldigt spännande att se hur många tulpaner som kommer tillbaka i år.


För att inte tala om de härliga försommarkvällarna när solen är på väg ner. 


Om fyra månader är vi där och det är ett par underbara månader innan. Imorse när jag gick till jobbet började det ljusna och fåglarna kvittrade som tokiga. Även om vi har en vintermånad kvar så kommer våren närmre och närmre. Underbart!

Nästa fredag blir temat - Min favorit färg!

Kommentarer

Fullständigt makalöst vackert och så många tulpaner och så har du tagit korten så att solen genomlyser blombladen, magiskt!
Agneta kram
Gunilla sa…
Vilka makalösa bilder.

Jag hittar inte ord för att beskriva dina härliga tulpanrabatter. Underbart.

Ha det gott
Vilket alldeles, alldeles underbart hav av tulpaner!

Kram Tamara
Herlige tulipaner, linker i morgen!

Brita
Marina sa…
Underbart med majbilder! Jag återkommer imorgon med mitt bidrag.

Kram
Marit sa…
Så nydelig tulipanbed du har! Ja, vi har mye å glede oss til om fire mnd. :)

Ha en fin helg! Klem Marit
Wow, så många tulpaner! Gillar din regnbågstanke med rabatten.

Kram
Känns långt med 4 månader just nu. Men tiden går ju fort som tur är.
Vilken fin tulpanrabatt du har.
Allt gott
Annika
AnnaHelena sa…
NÄE!!! Den översta bilden - den är så fin, så fin!!! Och jag inser nu att jag, trots att jag tyckte jag var duktigare än i vanliga fall, har satt alldeles för få lökar i rabatterna. Igen. Påminn mig i höst: Det går inte att sätta för många lökar. Påminn mig... :-)

Kram // AH
Nora sa…
Vilka underbara bilder!
Kram Nora
Vilka underbara bilder! Bara ämnet denna vecka får mig ju att längta, och med dina bilder....
Snart är vi där! Härligt!
Anonym sa…
Hej :-)
Jeg har lige fundet din blog. Den kan jeg godt lide! Og jeg synes at din idé med at samle links er fin. Det er dejlige billeder du viser. Jeg vil også lave en indslag der har temaet "om fire måneder", og så vil jeg linke til det i morgen.
Jeg skynder mig at sætte dig på min blogliste, så jeg kan blive ved med at følge med hos dig :-)
alltså din tulpanfrossa är helt makalöst vacker. snart är de här ;-)
kram åsa
Fröpåsen sa…
Du är en mästare på tulpaner! Gillar de teman du väljer. Det var skönt att leta lite bland junibilderna.
Trevlig helg! /Maria
Du är en sann tulpandrottning!! Helt makalöst vackert!!
Ha det gott.
Kram Maria
Anonym sa…
du har fångat ljuset i dina bilder, de blir så mycket finare då.
Heisann!

Så utrolig vakkert med de første løkblomstene om våren ... en tid vi ser veldig fram til ;:OD)
Leena sa…
Dina vårrabatter är underbara! Speciellt den översta, halt magisk!
Ulrika sa…
F_n va snyggt, dom rosa tulpanerna, jag tror jag svimmar så snyggt!

Kram du kan det där du :)
Anita sa…
Alldeles makalöst vackert. Regnbågsrabatten gör verkligen skäl för sitt namn. Massverkan av tulpaner, så fint att jag knappt kan sluta titta.

Ha en fin helg!

Kram
Anita
Ingmarie We sa…
Helt underbart, speciellt det första fotot!
Lantloppan sa…
Vad mycket tulpaner du har! Jag har nog två stycken i min trädgård om jag letar noga :-)
/Liv
Älskade tulpaner! Lovely!
Vilket tema och ganska lätt att haka på den här gången :-D Alltså, dina tulpaner, man bara gapar! Förstår längtet! Men när juni kommer har två finfina månader varit. Hoppas det blir massor av trädgårdstid i vår!
Berit sa…
vilka underbara bilder!!
Ha en underbar helg!!
Lisa sa…
Fantastiskt vackra bilder på tulpanerna, hoppas det kommer upp många hos dig i år också ! Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård
Fantastiska tulpanrabatter! Ser så inbjudande ut, som ett hav av färgstämda blommor. Supersnyggt!/Kram Titti
Såå vackert med alla tulpaner. Hoppas verkligen att du får gladje av dom även iår.

Kram / Therése
Ninnis sa…
Underbara bilder på underbar blomma...=)
Trevlig helg !

Kram Ninni
Vilket härligt tema! Det är inte utan att vi har den fina årstiden framför oss!
Eva Linnea sa…
Fint tema så här i vår-sommar-längtans tider. Ha det gott!
Fridfull fredag önskar Eva Linnea
Villy sa…
Om fire måneder vi vil nyde tulipaner :) Dejligt at se vi har sammen drømme.
Anette sa…
Utekvällar i all ära, allra bäst är nog försommarens långa ljusa kvällar.
Lite av tulpanhav blir det här till våren, förhoppningsvis.
/Anette
Elin sa…
Å, så nydelig!
Jeg blogget ikke i fjor vår, så har dessverre ikke slike fine bilder. Forhåpentligvis får jeg noe lignende til våren:)
Jeg måtte derfor finne alternativt innhold til denne ukens tema.
carinaon sa…
Dina tulpanbilder är helt ljuvliga! Så härligt med det mjuka kvällsljuset på försommaren. Jag längtar så jag tror jag blir tokig!
Ha en härlig helg,
Carina
M/S Design sa…
Så otroligt vackert med alla tulpaner!!!
du satte väl en hel del nya om jag inte minns fel!
Ha en trevlig helg
Mariana
Meta sa…
det är ju helt magiskt när man ser dina bilder. är det sant att vi hade så förra året....
Ha en gosig fredag
Kram meta
Humlans Lott sa…
Makalöst vackert med tulpanerna - man blir helt tagen!

Kram
Vilka fantastiskt inspirerande bilder!
Så vackra tulpaner! Nu ångrar jag att jag inte satte fler i vår trädgård i höstas...

/Mia
Hoppas du får lika många tulpaner i år.Så vackert.Kram Gunsan.
FAZENDO ARTE sa…
Ola querida, vim te fazer uma visitinha...adorei seu Blog.
Estou com muitas novidades no meu blog.
Aguardarei sua visitinha.
www.fazendoarteleriente.blogspot.com
bjs Leila .•*♥*•.¸¸.•*♥*•.¸¸.•.¸¸.•*♥*•.
Villrose sa…
Skjønne tulipaner! Mange må det være :-)
Nå ble jeg virkelig inspirert til å dykke i arkivet og se fram til hva som møter oss i hagen om fire måneder!
Magdalena sa…
Så fina tulpaner du har i din rabatter, jag själv är lite feg när det gäller vår blommor dom blommar ut så fort. Jag vill ha något som blommar hela sommaren så jag inte råkar gräva sönder lökarna.

Ha en bra helg!
Längtar, längtar, längtar. Undrar vad det var för tulpaner jag satte egentligen? Måste ge mig ut i garaget på jakt efter tomma lökpåsar och etiketter. :-)
Ja du, inte längtar man mindre efter våren när man har tittat på alla dina fina bilder!
Ha nu en riktigt skön helg!
/Anna-Karin
Lotta sa…
Vilket roligt tema och vad spännande att kolla in hos alla andra och vilka härliga tulpaner du bjuder på..LÄNGTAR!!
Ha en riktigt go´ helg.
Kram Lotta
AnnA sa…
God kväll Helena! Underbart med tulpaner. Jag trycker ner i rabatterna, och hoppas på att inte de brunögda hittar till dem allihopa.... Trevlig Helg på dig! Hälsn AnnA
Inger sa…
Vilket härligt tema, om fyra månader är det ju som finast!
Kram
Hans sa…
Men så fina tulpaner!
När de blommar så önskar man att det gick att bromsa tiden.

Trevlig helg.
Laila sa…
Vi kommer gärna på bloggarträff, ska vika den helgen!
Det ska bli roligt att se din trädgård i all sin prakt!
Kram
Madame sa…
Wow, det er helt vidunderlige billeder!
Dejlige fotos af en tid der venter. Om 4 måneder vil tulipanerne her være afblomstrede, men syrener, rhododendroner og de første roser give haven farve og frodighed. Sikke jeg glæder mig!

Dejlig dag fra
Katinka Raabymagle
Sikke skønne blomster du har i din have! Jeg elsker blomster, så jeg vil følge med i din have og se foråret og sommerens mange glæder!
Mia sa…
vilken välkomst att få när man stiger in i din trädgård, maffig syn med alla tulpaner. och den solnergången, den får mig att riktigt börja längta :)
Anonym sa…
Vilka fantastiska bider, tulpaner är verkligen underbart vackert och vårigt.
Härliga foton. Kramar
Vidunderlige billeder! Supergodt initiativ at samle links til mange bloggeres bud på deres drøm om haven: Om 4 måneder
Skøn tema-overskrift :)
Ha det godt!

Populära inlägg