Att komma ihåg!

Idag läste jag om Bo Rappne och Ulriksdalsträdgårdar. Bo Rappne tipsar om hur man kan skydda sina vintergröna växter och rosor mot vårsolen. Det börjar bli dags nu och det här är något som jag i våras sa till mig själv att jag måste göra nästa år. 


Jag har aldrig skyddat Venusta Pendula förut och varje år får jag klippa av många och långa grenar. Förra året sköt hon otroligt fina grenar som jag vill ska klara sig så att hon verkligen kan klä in verandan.


Nu till en kontrastbild. Kan inte låta bli att visa en bild som fotografen tog på mig och E. Han tyckte vi var av hårt virke som inte gav upp och att det mer såg ut som en expedition till Arktis. Jag är benägen att hålla med honom.

Fotograf Victor Sundberg
Det är verkligen väl investerade pengar att ha en dag med en fotograf som kan visa hur man använder sin utrustning på bästa sätt och ge tips om hur man kan tänka när man fotar bilder. 

Kommentarer

Sköna kontraster! Men visst känns det bra att trotsa vädret ibland bara man är klädd för det.
Ha det bra!
Härliga bilder. Har inga rosor att skydda direkt. Kul att få vara med en fotograf, jag är gift med en och lär mig ingenting..Fniss! Borde kanske utnyttja den resursen mer. Kraaaam Pia
vilken underbar bild på dig och e. men oj, vad det ser kallt ut. bra jobbat.
kram åsa
Ja, det var bra att du påminde mig. Ska försöka täcka min finska ros som jag planterade förra året. Kurs hos fotograf är nog himla kul. Lite kallt bara kanske? Åsa
samson sa…
ja det är nog dags att börja tänka på rosorna de få som jag har
ha det så bra
maggan
Så snygga ni är!!
Din ros är underbar, hoppas den täcker in din veranda till sommaren. Jag har aldrig täck mina klätterrosor, och visst blir man sur när topparna torkar in.
Ha det gott.
Kram Maria
Törnrosa sa…
Härliga Venusta Pendula. Doftar så gott av myrra. Underbar på dina bilder. Men den på er, hua, så kallt det ser ut! Fast era glada miner smittar, trots snögloppet ni står i. Hårt virke, jajamensan.
Hej hopp!
Vilken känsla att trotsa busvädret för sitt stora intresse ... ni riktigt lyser trots blåst och kyla !!
Din klätterros är underbar ... det såg vi ju i somras ... den förtjänar nog ett värmande täcke så du kan njuta av den ännu mer i sommar !
Ha det så gott !
Kram/Isa
Carina sa…
...precis som jag! Jag tänker vartenda år att i år så...vad händer? Nada!
Får väl se det som så, att klarar det sig inte har det inte hos mig att göra :/
Ha det gott.
Kram
Haha! Underbar bild på dig och din kompis! Den som väggtapet ... :-)
Just idag känns solhotet väldigt avlägset, men du har rätt. Lika bra att leta fram väven.Härlig bild på dig och kamraten. Blev antagligen en massa underbara vind och vattenbilder :)
Veronica sa…
Jaa, det borde man verkligen göra! Alltså täcka rosor....Och jag kommer gladeligen att vända mig till dig för rosråd :)
Och inväntar en inbjudan för kamerahantering :)

kram
Tack för att du påminde mig om att täcka rosorna! Har helt glömt det. Härliga bilder!/Kram Titti

Populära inlägg