Visst är det märkligt!

I Regnbågsrabattens rosa del ser det ut att komma vita tulpaner. Förra året var alla tulpaner här rosa och jag satte inga nya förra hösten. Kommer de att bli mer rosa innan de slår ut eller har jag planterat något igen som jag inte kommer ihåg att jag har planterat? Skulle inte vara första gången.


Annars har den här varma vårkvällen gått i planteringens tecken. Alla rosa och persikofärgade lejongap och mina vita och persikofärgade fingerborgsblommor har blivit utplanterade i rabatten



Cuban Night växer på och börjar få färg. Nu har de Lungörten runt fötterna istället för i ansiktet.




Min bror kom på besök och haffade kameran. Kanske är det så här grannarna ser mig dagarna i ända.


Fast å andra sidan så är det kanske just min ända som oftare syns.


Nåja, hur som helst så var den här kvällen, kvällen när igen ville gå in och den första kvällen jag fick se solen gå ner på andra sidan grannens hus.


Det är ett säkert försommartecken och jag blir lika lycklig varje gång jag ser det. Nu närmar sig helgen och jag ska få finbesök. Lite spännande är det och jag tycker alltid att det ser ganska anskrämligt ut med allt som är lite huller om buller. Men, det är bara att blunda för det och inte stressa upp sig. En trädgård blir aldrig färdig men visst är det märkligt att jag glömmer vad jag har planterat och att det ska vara så svårt att få ordning på alla saker.

Kommentarer

Spännande med överraskningar :-) Jag försöker ha ett primitivt arkiv för att överhuvudtaget minnas vad jag satt för lökar. Men ibland hjälper inte ens det haha.... Wow vad långt alla tulpaner kommit hos dig. Här har det bara börjat. Lär blomma nästa vecka.... Åsså ett finbesök. Spännande!!!

Mailar dig, har en liten undran... :-))

Ses snart
Charlotte
Ulrika sa…
Hihi, fick mig ett gott skratt med dig där i rabatten! Ser så härligt ut med alla dina tulpaner och fina kompisar till dom. Nä feja inte ihjäl dig eller stressa, det kommer bli lika kul ändå!Vet hur det är med prylar överallt...vi har ju småbarn :)
Ska bli spännande att träffas!

Kram Ulrika
Ja det är inte lätt att veta var man har planterat vad. Men jag brukar göra en "karta" eller snarare en ritning på rabatten där jag ritar och skriver vad jag har planterat. Så kan jag bara ta fram ritningen om jag har glömt vad jag har planterat. Detta tycker jag är en bra idé.
Kram Therese
Hihi, kul med överraskningar! Bra att du öppnade upp din vackra-blad-samling - nu har jag länkat upp som du önskade.

Kram
Carina sa…
Fniss, blev lite glad över att jag inte är ensam om att glömma om eller vad jag planterat....men det är ju lite charmigt och ofta blir det oväntade rätt lyckat. Dessutom verkar ju allt bli hur bra som helst hos dig, både vad gäller färg och form....blir lite avundsjuk när jag inte kan få till det....men samtidigt så har jag ju ingen press på mig när det ser ut som det gör hemma hos mig...är glad och lycklig ändå!
Ha det så trevligt med besöket och ha en mysig helg!
Kram
Nora sa…
Jag gör mycket sällan "To-do-listor" däremot har jag en excelfil där jag har skrivit upp mina sådder och kartor över rabatterna. Den kom till förra året efter att jag på våren hade satt spaden i en Hosta som inte hade spirat än. Som tur var klarade den sig, men jag insåg att minnet inte var att lita på - det måste skrivas ner. Sen gäller det förståss att hålla filen uppdaterad, inget litet jobb när man gillar att flytta växter som jag gör:-)
Hoppas ni får en trevlig helg!
Kram!
Your garden is full of so many tulip buds. It's always exciting to see the new bulbs coming up every day now. My double pink tulips come up white, and then turn pink after they've been open awhile.

I have dozens of small maps I make as I plant and put in a binder, but I haven't updated all of the small area maps into one large one in a while, so sometimes I have to flip back and forth between many pages to confirm everything.

Fina bilder på dig:)). Härligt att få din första härliga långa kväll ute:).
Så vackra bilder!!!
Hihi, känner igen det där, man tror att man kommer ihåg men inte alltid gör man det:)).
Ha en fin dag.
Kram Maria
Anonym sa…
Hej! Du har en jättefin blogg, brukar ofta läsa den. Blev så full i skratt över din bild/kommentar om vad grannarna ser när man är ute i trädgården. En av mina grannar sa nämligen en gång att "och här står du med rumpan i vädret som vanligt. Det är den vi oftast ser av dig". Ha, ha, så är det att vara trädgårdsnörd. Förhoppningsvis blir rumpan lite tränad samtidigt! / Tina i Sandviken
Du får sjekke dine lister og se om det sto "setta ned vita tulipaner" en gang sist høst:-)
Vi som driver mye i hagen må nok regne med at naboene synes vi er litt merkelig uansett hvilken ende de ser oss fra, men det tåler vi godt.
Ha en fin hagedag!

Brita
Marina sa…
Så fin han är, F med vattenslangen. Ja,jag missade ju förra inlägget.
Visst är det så att om några år är det inte alls lika roligt att hjälpa till förmodligen. Ta tillvara, njut! (och se till att ta många härliga bilder som så ni sen har att välja på till studentplakatet :))

Så fint det ser ut med tulpaner och annat och du har redan planterat ut alltså. Det har inte jag. Det blåser så mycket här, på jobbet är det körigt = jag är slut och ja, jag vet inte men jag hinner inget.

Kramar
Haha! Med ändan i vädret. Ja. Så är det.

Oftast har jag "jobbebrallor" på, men idag blev det bara en ssnabbrunda. I knäkort kjol. Blir lite jobbigt när jag kommer på att man troligen ser mina trosor när jag böjer mig fram. Nåja - det vore ju värre om jag inte hade haft några trosor ;)

Trevlig trädgårdshelg!
Kram Tamara
Meta i Dalarna sa…
Kul att det är flera trädgårdsnördar som glömmer vad man planterat. Härligt med överraskningar. Tack för vackra bilder.

Populära inlägg