Bitterljuvt!

Okej, då sitter jag på Arlanda Express på väg mot Arlanda och London. Ska bli galet roligt att åka dit. Känns märkligt att åka helt själv och bo i en lägenhet. Kan inte komma ihåg när jag reste helt ensam sist.Framför allt att vara själv på hela resan... Fast det är klart helt själv kommer jag inte vara. Ikväll ska jag träffa Charlotte och hennes man. Kul att få första infon om hur mässan är. Onsdagen ska spenderas med kameran och shopping, torsdag möter jag upp Anna-Karin på mässan och förhoppningsvis stötter vi på några andra bloggare där också. Fredag blir en heldag på mässan själv. Sen åker jag hem på lördag. 

Innan jag stack så gick jag en runda i trädgården. Så skönt att ta semester hela dan även om planet går vid 14.00. Äppelrabattens tulpaner är på G och jag misstänker att den här vyn kommer att se väldigt annorlunda ut om fyra dagar när jag kommer hem.


Här är samma rabatt fast när man kommer ut från entrén. Runt 600 tulpaner, allium och stäpplökar.


Tulpansorterna är Purple Flag och Ollioules. Ser lovande ut!


En annan skönhet som jag planterade i krukor står vid trappen. Just nu kommer jag inte ihåg namnet. Måste leta i mina anteckningar.



Äppelträdet Fredrik är på gång med knoppar. Tänk om det har slagit ut när jag kommer hem.


Tres Chic är så snygg och jag är glad att jag planterade den i höstas. Inzell kommer igen i år, inte riktigt lika stora blommor men desto fler och hon är fortfarande stor.


Mina Angelique börjar få en svag, mycket svag rosa ton så hon får stå kvar där nästa år också. Kul att många av mina tulpaner kommer igen i år. Det bådar gått för framtiden. Kanske får kalla trädgården för mini Holland om ett par år!


Sist men inte minst, rabarbern. Jag planterade fyra rabarber förra året och de är helt otroligt fina i år. Ska nog ta och skörda lite när jag kommer hem och göra årets första rabarberpaj. 

Jag vet inte riktigt hur uppkopplingen är där jag ska bo så vi får väl se om jag kan göra några blogginlägg från London. Annars kommer ni få en bildkavalkad på lördag. Ha det bäst här hemma i Sverige!

Kommentarer

Ha en riktigt fin resa.Kram
Veronica sa…
Ha en bra resa ! Jag reser i morgon och hoppas vi syns där :)

Kram
Wow vad mycket tulpaner....snyggt. Och muren gillar jag...Önskar Dig en fin resa.

Kram
Meta sa…
Önskar dig en underbar resa och härliga upplevelser( som du kan dela med dig)har du fint väder desto bättre packa gärna ner lite till oss här hemma.
ha det så fin nu
Kram Meta
Du är en så stor inspirationskälla. Tänk 600 lökar, låter fantastiskt! Tänk om man kunde ha det så:)). Jag ska köpa fler mörka tulpaner till hösten, de jag hade har försvunnit.
Ha en underbar resa!!!
Kram Maria
ha det så himla bra. det låter som en toppenresa redan nu ;-)
kram åsa
Lotta sa…
Det kommer att vara galet vackert när du kommer hem! Ha en riktigt kul resa och jag ser fram emot bilder!!!!
Kram Lotta
Carina sa…
Önskar dig en jättetrevlig resa, låter som några fantastiska dagar. Tack för tulpanbilderna. Ett par jag inte har sen förut åker upp på 'hitta listan' :-) Tack för inspirationen.

Kram, Carina
samson sa…
med så många tulpaner kan du verkligen kalla trädgården för ett "mini Holland"
ha en underbar resa
maggan
Lena sa…
Du kommer säkert möta en "ny" trädgård när du kommer hem- det går fort nu.

Tror att du redan på planet möter en hel del på samma äventyr som du, såg på Instagram att Viktoria Skoglund är på väg...
Ha det fint och njut också lite för oss som inte är där!

Kramar
Byronesse sa…
Puss å kram min sköna Höna och ha nu riktigt roliga och härliga dagar! Njut av ensamheten så du kan njuta av ickeensamheten desto mer när du kommer hem:-)Ser fram emot att läsa om dina upplevelser och titta på vackra bilder.

/Em
AnnaHelena sa…
Ha en synnerligen kul och inspirerande resa! Jag vet att du delar med dig av en massa bilder efteråt, och ser fram emot det!

Stor kram // AH
Ha så skoj i London! Jag ska vara på mässan på fredag så vi kanske träffar på varandra bland alla tusentals människor. Hoppas att vädret blir bra och att det inte regnar.
Kram Therese
Anonym sa…
Ha kul nu!!! Kram Hanna
Anonym sa…
Ha kul nu!!! Kram Hanna
Marina sa…
Modigt att resa helt ensam. Vet inte om jag hade gjort det.

Hoppas du får det underbart!

Kram
Alviti sa…
Din trädgård är så fantastisk!! Är så kul att gå in här och titta på alla fina bilder!
Unknown sa…
Vilken härlig tulpanodling! Ser verkligen fram emot fler bilder om 4 dagar! Har det så roligt i London.
Malin sa…
OJ vad kul du kommer ha!
Jag har rest så mycket i jobbet ensam och jag kan lova att det är både på GOTT och ont, Men det där vet du förstås. Jag tycker du är modig!
Kram Malin
ps störtgillar dina tulpanrabatter - åxå!
The trip to Chelsea sounds like a lot of fun. It's one garden show that I've been wanting to go to.

Your garden area is so thick with tulips. There should be a good display for you when you get home.
Anonym sa…
Oj, vad mycket nytt som frodas i din vackra trädgård... Tänker inom kort bjuda över mig på en fika i det gröna!
Ha nu en riktigt fantastiskt härlig långhelg i London!!!!
Therese
Ha det nu riktigt härligt och njut av allt du kommer att uppleva! Ser fram emot "rapporter"...

ja, och tackar för vackra bilder i inlägget...

kram
/Katarina
Så vackert det kommer att bli med alla tulpaner utslagna!

Trevlig resa!
Agneta
Anonym sa…
Hej!

Ollioules-lökar planterade jag i höstas och de håller precis på att blomma över här i Malmö efter en fantastisk blomning - de har blivit underbart stora, vackra och har hållit länge. Färgen går från lite laxrosa till riktigt karamellrosa/vitt. Ny favorit, och den ska ju komma igen om det stämmer som de säger!
Ha det så kul på mässan - själv ska jag dit på lördag så jag missar dig precis... Jag håller tummarna för att ösregnet uteblir både fredag och lördag, prognosen ser ju inte så lovande ut...:-(
Kram
Elin i Malmö
Kia sa…
600 tulpaner!! Det var inte illa. Hoppas du har rådjurssäkert! Annars har de en bra lunchbufé.

Ha en toppen resa!
kram Kia

Populära inlägg