Maj!

Då var det dags för min månadsbild, min egen variant där jag jämför samma vy i trädgården från samma datum förra året. Så här såg det ut den 20 maj 2012:


Nästan samma vy 20 maj 2013:



Det känns som vi nästan är ikapp! Våren låg tre-fyra veckor efter mot förra året men så fort det satte fart så gick det i en rasande fart. Lite svårt är det att jämföra eftersom alla tidiga växter som Lungört blommar samtidigt som andra senare vårblommande blommor. Men ser man bilderna och jämför så känns det i alla fall som vi nästan är ikapp.

Jag har fått många frågor om mina tulpaner och jag lovar att göra ett inlägg när jag kommer hem där jag presenterar alla skönheter och hur de som jag satte förra året har kommit tillbaka i år. 

Kommentarer

Veronica sa…
Det är lite Wild and Cracy där ute i rabatterna! Mycket blommar samtidigt som inte brukar!
<men efter denna vinter spelar det inge roll...
Bara att!

Kram
Fint med alla blommorna. Ser en tunna i år som inte stod där i fjol. Spännande inredningsdetalj. Kraaaam Pia
Cika sa…
SÅ fint med tulpanblomningen! Tänk att våren hann i kapp så bra ändå : )
/Cika
Unknown sa…
Verkligen - nästan ikapp. Härligt med gala vintunnor som vattentunanr, eller hur? Vi har också en. Det är så mysigt.
Det är så roligt att jämföra år från år och att se skillnader. Det är nästan i kapp, helt otroligt vilken fart det satt de sista. Så vackert med dina tulpanhav!
Kram Maria
Veronica sa…
Klart vi ska ses! Jag och Bettina kommer att bo på samma hotell. Vi kan väl mejla våra telefonnummer via Facebook så kan vi ringa?
Ha en bra resa ner till kalla London och håll tummarna att vi slipper spöregn!

Kram
Kul att se att vi nästan är i kapp! Och tulpaninlägget ser jag fram emot. Ha det så bra i London, sticker själv till England på fredag - dock inte till Chelsea. Kram Kristina

Populära inlägg