Vilken dag!

Idag har jag varit i trädgården från tidigt morgon till sen kväll. Jag fick besök av Ulrika Bikas trädgård, Helene och Carin som är nere i Stockholm för att besöka trädgårdar och handla plantor. Så himla bra med besök så här tidigt på säsongen för nu fick jag otroligt mycket gjort. Ni vet, allt sånt som man måste göra men inte prioriterar. Det mesta av det är klart och många av sakerna är så pass klara att jag behöver göra minimala insatser för att pricka av listan.

Men det har inte bara varit jobb. En del bus med vattenspridaren hann vi också med.



Tänk att vatten är så roligt!



Sen kom besökarna och vad roligt det är att få bubbla trädgård, sin egen  trädgård, med människor som faktiskt är intresserade av att lyssna och lika insnöade som en själv. Den obligatoriska gruppbilden :-)


Sen var det min tur att bli fotad :-)



Som de tre vise männen så hade de med sig gåvor, först humleblomster Lemon Drops från Ulrikas trädgård. De planterades i gula delen i Regnbågsrabatten.



Sen en riktig snygging, alunrot Velvet Night , den hamnade i Glasverandarabatten.


När mina gäster åkt hem igen så satte jag mig under lönnen och njöt lite av dagens arbete. Så himla skönt att ha hunnit klart så mycket och fått så mycket på banan innan jag åker till London.



Att gå runt trädgården och prata om allt som man gjort och som man vill göra får mig att bli lite nostalgisk och nöjd. Visst det är mycket kvar men när jag ser allt vi faktiskt har gjort blir jag så tokglad. 




En bild bakom Äppelrabatten som jag tänker döpa den till, massor av tulpaner som väntar på att få blomma.




Trimmat och välputsat, årets första gräsklippning. Finns inget bättre trick för att få trädgården att se okej ut för visning. Just nu är jag lite kär i mina tulpaner. Jag vet, det är inte svårt när snön har legat hela vintern och längtan efter tulpaner har härjat sen i februari, men det är något speciellt när allt tittar upp och säger hej.


På tisdag åker jag till London. En träff med Charlotte Trädgårdsflow, en heldag själv med min kamera, en dag på Chelsea Flower Show med Anna-Karin Landet Krokus och sen... en heldag själv på CFS. Känns helt otroligt ofattbart lyxigt och roligt. 

Kommentarer

Så trivelig, når man møter andre med hageinteresse kan man snakke i timesvis selv om man ikke kjenner hverandre! God tur til London!
Inger sa…
Tjejerna ser bekanta ut men va kallt det ser ut i Sthlm, kanonvarmt i Hudik idag.
Kram
Marina sa…
Kul med träff med trädgårdstokar. Ser mycket fram emot ert besök här om ett par veckor.

Kramar
AnnaHelena sa…
Härliga bilder från din fina trädgård! Och visst är det bra att få lite press på sig ibland och ta tag i saker och ting. Jättekul med besök från likasinnade!

Kram // AH
Kan tro att dina gäster var nöjda med sitt besök; det finns så mycket fint att titta på i din trädgård!
Och Chelsea Garden Show gör mig grön(are) av avundsjuka! Ser verkligen fram emot en rapport därifrån lite senare här på bloggen.
Ha en riktigt fin resa!
/Anna-Karin
Vilken härlig dag med goda vänner! De njöt nog av besöket i din trädgård, det ser så fint ut.

Den kommande resan låter fantastiskt rolig - lycka till!
Charlotta sa…
Det ser fantastiskt fint ut i din trädgård. Tulpanernas tid är en underbar tid. :)
Ha en fin pingst och sedan en inspirerande tur till CFS.
Lena sa…
Det känns som om du visar nya vyer från trädgården, fint förstås!

Tror jag nämnt det förut, men en påminnelse ger jag om The Rose Garden i Hyde park, den ligger i den sydöstra delen och är antagligen heeelt underbar nu. Jag skulle kunna åka till London bara för att få se den i all sin prakt.


Kramar
Nora sa…
Va kul med trädgårdsbesök (och vattenspridare:-)

Ha en fortsatt fin helg och njut av alla dina underbara tulpaner!

Kram!
Anonym sa…
Härligt med trädgårdsbesök! Snart blir det mer!!! ;) Ha nu en alldeles underbar resa till London, så kul det ska bli att följa. En skön söndag önskar jag dig! Kram Hanna
Så trevligt med besök av trädgårdsvänner.Att springa genom vattnet älskade våra barnbarn när dom var här på besök.Barn är lättroade.Hoppas du får en fin resa.
Kram.
Gott att kunna slappna av och känna sig NÖJD! Och så kul med besök av likasinnade nördar ;)

Önskar dig en härlig resa till Chelsea Garden Show. Njut!

Kram Tamara
woow...... bilderna i vattenspridaren var det liv i........
ja e andra var fina med :)
kramkram
Håkan
Merja sa…
Jätte fint ser du ut att ha! Mer jobb finns det alltid, kul att du inser att ni gjort en hel del oxå.
Ha en riktigt fin resa!
Jag har tillbringat förmiddagen med mina underbara trädgårdsmästarkolleger. Säger som du, det är fantastiskt härligt att riktigt få nörda tillsammans. Några timmar flyger fort!
Må så gott
Milla
Lovely! Så kul att träffa och bubbla med trädgårdsfolk. Men var är stöket i din trädgård, jag gluttar och gluttar. Ser bara finkammat gräs och ordning och reda. ;-)
Veronica sa…
Visst är det bra med besök!? Man får så mycket gjort :)

Samma här som du förstår! Jag hoppas verkligen vi träffas på torsdag! Nu räknar jag sekunderna ;)

När juni har börjat så hoppas även jag får komma och hälsa på dig?

Kram
samson sa…
Roligt med bloggträff
hoppas du får se mycket nytt och fint på Chelsea Garden Show
ha det så bra
och ta många bilder
maggan
Härliga vår bilder! Trevligt med besök av trädgårdsvänner! Vilket är trädet som blommar så fint i vitt i mitten av tulpan bilden?

Populära inlägg