London calling!

Sitter vid mitt lilla frukostbord och laddar för dagen. Studion är helt perfekt, ren, snygg och 10 minuters gångväg (om ens det) från mässan. Kan inte fatta att jag har sån tur som hittade det här stället. Värden hade laddat köket med bröd, mjölk, flingor, kaffe, en massa smått och gott och en flaska vin. Allt för att jag som gäst ska känna mig välkommen. 

Resan började med att jag flög med samma flyg som Viktoria Skoglund, Zetas trädgårdar, och Hannu Sarenström. Är det trädgårdstema så är det! Efter att  ha dumpat väskan på rummet gick jag mot Chelsea för att spana in området. På kvällen skulle jag möta Charlotte och hennes man. Det första jag möttes av när jag klev ut på gatan var ett vackert blåregn.


Engelsmännen är för sköna, de går verkligen in för det dom gör. Det var inte svårt att missa att det var Chelsea Flower Show. Vart jag än gick mötte jag människor med kassar och bussar som visade vägen.


Ingången till mässan, Charlotte berättade sen att det här är "Fin ingången".


Och minsann hittade jag inte två av Englands stora trädgårdspersonligheter där väntandes på bilar. En på var sida!


 Alan Titchmarsh och Joe Swift. Eftersom Charlotte gjorde mässan så gick jag en sväng och passade på att kolla in en handelsträdgård som ligger i närheten, The Chelsea Gardener. Har läst på forum att den är bra men blev lite besviken, mest tingeltangel och de få plantor de hade var gigantiska. Inget som går ner i väskan.


Kvällen avslutades med en trevlig middag där vi surrade om allt mellan himmel och jord. Så roligt att få chans att lära känna varandra lite mer och inte bara genom bloggen. Idag ska jag göra stan. En del shopping och även leta rätt på lite mer trädgårdshandel. Få se vad det blir! 

Kommentarer

Anonym sa…
Härliga bilder! :) Nu är det på riktigt.
Vi var på den handelsträdgården förra året och det fick följa med lite av varje hem.
Nu ska vi också ge oss ut på stan. Ses imorgon! <3
Kramar!
Åhh så kul att få läsa hur du har det i London ! Vi bor nog inte så långt från varandra ... vi skall bo i Earl´s Court och jag håller på och läser om allt roligt man kan göra i London just nu.
Hoppas du får riktigt trevliga dagar !
KRAM/Isa
Det går nog ingen nöd på dig de närmaste dagarna. Och värmen här hemma kom av sig lite så du hinner säkert se blomningen när du kommer hem.Ett tag undrade man ju om det bara skulle bli ett dygn mellan hägg och syrén :)
Nora sa…
Va härligt det låter! Ha en fortsatt fin vecka i London!
Kram!
Lena sa…
Det låter som om du har det härligt!
Glöm inte the Rose Garden!

Kramar
Låter som du har det riktigt bra är lite avis.
Ha det fantastiskt skönt i London och njut av alla blomster.
Kram Madde
AnnaHelena sa…
Kul kul kul!
Och kul med direktrapporter därifrån!
Ha det jättejättebra!

Kram / AH
Marina sa…
Låter som att du har det bra i England.

Kram
Vilken resa du gör, häftig upplevelse. Roligt att få vara med dig:)).
Kram Maria
hagen vår sa…
Dette er en en riktig appetittvekker. Drar i morgen. Chelsea på fredag. Anne
I've always wanted to go to the Chelsea show, so it is so fun to read your post, and see your photos.

Enjoy the rest of your trip.
Anonym sa…
Men så härligt allt låter! En viss avundsjuka smyger sig på! ;) Ha en härlig dag idag också och hälsa bloggtjejerna! Kram Hanna
Anette sa…
Vad härligt det låter! Ha det så trevligt. /Anette
Ja du, avundsjuk är bara förnamnet...
Någon gång i livet vill jag också besöka Chelsea Flower Show; det verkar vara helt fantastiskt!
Tack för att du tar bilder till oss som får stanna hemma!
/Anna-Karin
Malin sa…
Jag tackar och niger för denna fina rapport.
Det är så grymt trevligt att få "följa" med.
Kram Malin

Populära inlägg