Oj, oj, oj!

Vet inte vad jag hade förväntat mig men inte var det det här, eller lite men inte kunde jag ta in att det är så här stort. Mötte upp med Anna-Karin klockan 8.00 och lämnade mässan 17.30. Förutom lunch och lite bubbel så var vi igång hela tiden och jag har inte hunnit se allt. 

Vi började med utställningsträdgårdarna och det var tur. Hade vi gått på eftermiddagen hade det varit stört omöjligt att komma fram. Här kommer några av trädgårdarna i collage. Det finns så mycket mer att visa och jag lovar, även om det byter att jag måste äta upp min nya hatt, att jag ska visa mer detaljer och mina favoriter längre fram. För det finns hur mycket som helst att visa...

The Brewin Dolphin Garden:



The Homebase Garden "Sowing the Seeds of Change"


East Village Garden:


The Telegraph Garden:


The Laurent-Perrier Garden:


The M&G Centernary Garden - Windows through Time 


The Arthritis Research UK Garden:


Vinnaren av allt ihop, Trailfinders Australien Garden


Sen gick vi in i det STORA tältet och tittade på växtsorter. Många bilder blev det på sorter och namn för att försöka komma ihåg vad alla underbara växter heter. Då är kameran bra att ha.



Vi mötte upp med Bettina, Veronica och K för att äta lunch och sen fortsatte vi tillsammans. Som jag har skrattat idag. De är ju inte kloka på en fläck och det passar mig alldeles underbart. Dessutom är vi alla mellan 1.54-1.57 cm över havet, bara en sån sak.


När det började närma sig kväll gungade marken efter alla intryck och vi gick till ett matställe för att äta lite. 


Imorgon blir det CFS igen, den här gången ensam. Jag ska vara där åtta på morgonen och välja ut de ställen som jag vill titta lite närmare på med mitt makro. Idag körde jag med allround objektiv för att få in helheten. 


Vi har det bra helt enkelt :-)


Kommentarer

Veronica sa…
Tack för en roligt galen dag och njut av runda nr 2 på CFS!

Och det är härligt att hänga med såna som har samma intresse..och längd :)


Kram
I enjoyed clicking on the collages to check out all of the details in the gardens. "Sowing the Seeds of Change" has some especially lovely plantings. Checking out all of the plants in the marquis and noting your favourites would be fun. It looks like you had a great time together.
Nora sa…
Vilka härliga bilder! Njut av dagen idag!
Kram!
Berit sa…
ÅÅ vilken lycka att vara där!!!Och med ett underbart sällskap ser jag...
Njut och ta en massa kort nu så vi får njuta sen:)
Ha en underbar helg!!
Malin sa…
Oh boy oh boy oh boy!
Jag hoppades på ett nytt inlägg från dig och YES inte blev jag besviken - överväldigad.
Tacktacktack för din genorositet.
Nu måste jag iväg men jag skall titta närstudera bilderna igen.
De där trekantiga tussarna...
Så otroligt kul att ni får umgås over there... Vilket sammanträffande att ni har samma höjd. Fnissade lite när jag tänkte mig själv in i fotot (182 cm) det skulle se kul ut.
Kram M
Almbacken sa…
Men åhhh, så avis jag blir!!!!

Så fina bilder du visar. Vill gärna se mer! Men också mycket att ta in. jag fårtår om det snurrar i era små huvuden.

Men vilket gäng! Tyvärr hade jag inte platsat med mina 173 cm(hihih).

Ha en härlig dag!

Kram
PernillasRum sa…
Vilka underbara bilder, tack! Det måste vara helt fantastiskt att se allt "live". Kanske nästa år...
Ha ett fortsatt trevligt besök!

Pernilla
Lena sa…
Så mycket fint, jag kan tänka att det kan ta tid att sortera alla underbara intryck.

Ha en fin dag idag!

Kramar
Mmmm, njutbart. Tack för riktigt fina bilder och breifing. För min del kan du visa CFS-bilder hela året ut :-)

Fortsätt att ha det hur bra som helst!

Kram
Hans sa…
Härligt att se!
Ha en fortsatt trevlig resa.
Tack för alla vackra bilder.Så får vi en liten resa vi med.Ha en fortsatt härlig resa.Kram.
Oj, oj nu har jag scrollat upp och ner flera gånger!! Så vackert!! Måste vara såå häftigt att vara där:). Och med så trevligt sällskap också:)).
Ha en fortsatt underbar vistelse!
Kram Maria
Carina sa…
Jag förstår mer än väl att du/ni har haft det hur bra och kul som helst, det lyser ju igenom på alla dina bilder...så himla sköj att få träffa andra bloggisar....
Ha en skön helg.
Kram
Carina sa…
Jättefina kollage du gjort, en fin sammanfattning. Men sista bilden... ..den är bäst :-)
Luna Ek sa…
Visst är det häftigt med så många och nya intryck på en gång? Jag är imponerad av att du bloggar direkt efter en sådan dag. Tack för jättefina bilder! Ser fram emot fler sedan.
Inger sa…
Ha så kul... nästa år kanske!
Kram
Marina sa…
Låter jättehärligt och ser inspirerande och fint ut.

Kram
Vilken härlig bild av hela gänget! Men du berättade ju inte om din tvärsäkra och mycket världsvana beställning av champagen. BIG bottle, please!
Tack underbara du för härliga timmar i London, och vad vi skrattade. Det här blir något att leva på. Nu ska jag läsa ifatt dina inlägg. :-)

Populära inlägg