Vilken härlig dag!

En riktig fixa-trädgård-dag har det varit idag. Putsat, trimmat, klippt gräs, hittat nya skönheter och bara njutit. Ringblommorna som jag sådde i juni har börjat blomma och de här sorterna, kommer inte ihåg namnen, är så vackra. Milda och mjuka i färgen.


Nästan alla rosor jag satte i våras blommar och jag får nya favoriter hela tiden. Eftersom jag inte kommer åt namnlappen vet jag inte helt klart vad den här rosen heter men jag älskar hennes skiftningar. Så vacker!



Den rosa malvan blommar och blandar sig med rosorna. Bin flyger överallt och myser bland blommorna. Tänk att naturen kan skapa sån skönhet.



Jag hittar många växter som kommer att få fortsätta att vara grannar, som malvan, de rosa rosorna, kärleksörterna både den ljusa och mörka. De mörka rosorna står tillsammans med alunrot och de passar så bra ihop. Just nu är rosorna så små så de är i samma höjd men nästa år kommer alunroten vara kring fötterna på Munstead Wood.



Malva och Kransveronika är också vackra ihop. Ibland är det enkla det vackraste.




Jag är nöjd med hur Regnbågsrabatten utvecklas men det är först nästa år som jag kan se hur det kommer att se ut. Idag är rosorna mycket lägre än vad de kommer att vara när de är fullvuxna och därför haltar rabatten. Kanske är det även därför jag helst visar närbilder istället för helhet. 


Imorgon blir det färja till Gotland och verandabygge! Lite kontraster mot dagens romantiska bilder.

Kommentarer

Njutningsfulla ton-i-ton-kompositioner. Superlyckade allesammans men den röda rosen + rödbladig alunrot blev min favorit idag.

Kram
Felix sa…
Så det är hos er det vackra vädret har varit idag? Här har det varit mulet, regn och åska i omgångar - men varmt.

Härlig färg på ringblommorna, men den mörkröda rosen hamnar definitivt på önskelistan! Underbar är bara förnamnet...!

Semesterhälsningar
Elisabet
Felix sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ojoj munsted Woods med alunrot.. Gud så snyggt!! gillar när man hittar sådana lyckade kombos, munsted woods hamnar nu på min önskelista... Kanske nästa vår :-), mycket man vill.

När är du hemma igen? Tänkte bjuda in till bloggträff hos mig. Vet du fler trädgårdsbloggar i våra trakter som kan tänkas vara intresserade?

Kram
Nina
Nora sa…
Vilka härliga kombinationer!
Hoppas ni får sköna dagar på Gotland!
Kram Nora
Oj, vad ni far. Förstår att du har njutit av din trädgårdsdag. Ringblommor är en klar favorit hos mig. Så vackra i all sin enkelhet och skiftande färgnyanser.
Hoppas solen finns kvar för er på Gotland.
Just faller de första regndropparna utanför. Välbehövligt men jag hoppas att det sköna sommarvädret vill stanna kvar ett tag till.

Kram Åsa
Ruben sa…
Nej, vad läckert!!! Superhärliga bilder! Munstead Wood (som också jag har) har verkligen fått en passande kompis!! (Liksom de andra blommorna).
Jag brukar gräva ner mina namnlappar samtidigt som jag planterar mina rosor, väldigt opraktiskt!! ;-) Men hittills har jag inte så många, så jag tror jag kan hålla reda på dem än så länge ...

Ha det gott!
/Ruben
Den rabatten är ju toppenfin.Vilka fina färgkombinationer du fått till.Och dina rosor så fina.Ha det så skönt på Gotland.MVH
Så vackert! Sådde du ringblommor så sent som i juni och de är så söta och blommar så fint nu. Rosorna är så vackra, njuter för fullt. Åh vad jag skulle vilja kunna göra fina kolllage som du gör. Men jag får det inte att fungera med Mac.
Ha det gott och lycka till med bygget.
Kram Maria
AnnaHelena sa…
Helt ljuvliga bilder! Ringblommorna är ju bara SÅ fina! Och jag saknar dem i min egen trädgård i år.
Jag har en bunt fröpåsar som aldrig blev sådda i våras. Ringblomma, malva, solros och annat. Saknar dem nu, men det får bli skärpning till nästa år!

Och så älskar jag när dina växter går ton i ton. Jag har inte riktigt tänkt på hur snyggt det blir när man gör så. Mer tänkt i kontraster. Men nu blev jag lite inspirerad till ett nytt sätt att tänka!

Kram på dig! // AH

Populära inlägg