Vilda blommor!

 Så länge jag kan minnas så har min mamma plockat blommor så fort hon har fått chansen. På Gotland så finns det otroligt mycket ängsblommor längs vägarna som bara väntar på att få plockas. Gotland saltar inte sina vägar på vintern och det belönas rikligt på sommaren i form av otroligt vackra vägkanter. I år har jag upptäckt en ny skönhet. Har inte en aning om vad hon heter.



 Så skir i sitt växtsätt och ljust, ljust gul. Nu på kvällen gick vi en liten promenad och överallt runt omkring blommar det. Massor av vallmo och smultron.


 Åkrar, blommor och barnbarn, min mamma fick plockhjälp.




 Samarbete på hög nivå. Mamma plockar, F går med blommorna och kusin S tar emot för att lägga i vagnen.




På vägen hem lekte alla buuuu-leken. Man är ett spöke och skrämmer någon...eftersom jag var den ende som inte kunde gömma mig var det jag som skulle skrämmas...


En vagn fullastad med blommor! Hur det än är så är naturen den bästa trädgårdsdesignern och  jag älskar alla vilda blommor.



Så fort blommorna har blommat över ska jag strö ut alla fröer över tomten och hoppas på att de vill hjälpa mig designa vår naturtomt.

Kommentarer

Anonym sa…
Åh vad jag känner igen mig i ditt inlägg! Min mamma har också alltid plockat ängsblommor, och jag riktigt känner dofterna i dina bilder. Öland och Gotland har ju liknande flora, och en av mina favoriter är vitmåra. Hoppas den vill växa på din äng! Ska ni till Öland nåt i sommar förresten? Kram Hanna
Nora sa…
Ängsblommor är underbara! Hoppas du får till din naturtomt som du vill. Njut av Gotland - detta svenska paradis!
Kram/Nora
AnnaHelena sa…
Kan bara hålla med!
Inget slår vilda blommor. Det finns så många minnen, så mycket känsla i dem. Sommarkänsla!

Kram // AH
Hans sa…
En blommande äng eller ett blommande dike fyllt av vilda blommor kan få den mest genomtänkta rabatt att blekna.
Vackra bilder, Gotland ser fint ut.
Ha det bra.
Ruben sa…
Vilka härliga sommarbilder (minnen) när ni plockar blommor efter dikeskanten! Den vita, vet heller inte jag namnet på, den ser ut lite som reseda, men den kan det förstås inte vara!

Ha det gott!
/Ruben
Härliga vilda blommor, visst känns det underbart att ta en tur i "den stora trädgården" och plocka med sig lite skatter hem. PS! håller med, blåeld är bara för ljuvligt. den är tvåårig och ska man flytta plantor måste de vara rätt små för jag har för mej att den har pålrot (:D Frö går säkert fint hos dej.
Ha det fint!
Blomkärringen
Vackra Gotland! Nu fick jag stoooor längtan dit! :) Många somrar har spenderats på olika ställen på gotland. Så vacker den var din nya favorit. Kan tänka mig att den lyser upp i kvällsljuset.
Ha det helt underbart!
Kramar!
AnnA sa…
ÅH, vilket ljuvligt inlägg. Ja, naturen har mycket vackert att bjuda på!
Kramen!

Populära inlägg