Ännu en dag!

Hur enkelt är det inte att leva ett semesterliv när vädret är underbart. Vi vaknar, leker på förmiddagen, sover lite runt lunchen, vaknar, åker till stranden ett par timmar och äter en god middag på kvällen. Inga måsten och inga krav!


Utanför huset på ängen fångar en gammal grind och lite blommor min uppmärksamhet och jag tar en sväng med kameran.



Trädgårdstidningarna ger mig inspiration och jag vill bygga ett rostorn till Mme Platinier. En lista med växter växer fram. Känns lite som på vintern när man har mycket tid som helst att planera och drömma om hur man vill ha det. Älskar sommarledigheten och jag tror att jag behöver den för att fylla på med lust och energi. Underbart!


Kommentarer

Lena sa…
Tror jag skulle behöva åka till Öland...här finns absolut inga tankar på bad eller solande. Idag fick vi en kort stund med sommarväder, nu r det mulet och det har fallit några regndroppar på oss.

Fortsätt njut av en härlig sommar och planerandet!

Kramar
Hans sa…
Jag håller med om att sommarledigheten är en underbar tid, det är bara att passa på att njuta oavsett om det är sol eller regn. Vi kommer just från stranden, kvällen bjöd på sol och vacker natur, men kallt sjövatten.
Ha en fortsatt bra ledighet.
Härligt det låter.Vilka vackra foton . Ha det så bra.

Kram
Härligt med sol, värme och lata dagar! Som det ska vara:). Alltid trevligt att fundera och planera lite:). Jag tänker mycket på vilka höstblommare jag ska köpa för det saknar jag.
Ha det gott.
Kram Maria
Nora sa…
Visst är det underbart med sommar och sommaraktiviteter! Njut av lediga dagar och låt inspirationen flöda och samla den på hög - skall bli spännande att se vad det resulterar i sedan:-)
Kram Nora
Vilken ljuvlig tid du beskriver och visst behövs den för att ladda batterierna. Hoppas du får lika njutbart resten av ledigheten
Ha det gott
Helena: Såklart du får låna bilden!! När rotskott kommer så får du det första. Gräset heter svanfjädergräs, det har väldigt fina vippor som drar åt lite rosa. Den är ett-årig men frösår sig så man är aldrig utan. jag tog upp en rugge och delade så den växer ordentligt.

kram Nina
Hanna sa…
Så fina bilder och visst har vi fått en underbar sommar tillslut.
kram
Hanna
Laila sa…
Förstår att du njuter i fulla drag! Öland plockar verkligen fram fotografen i dig! Det där med rostorn förstår jag inte riktigt men det klarnar väl så småningom...
Kram
Härliga bilder, livet är ljuvligt!
Ha det fint!
Blomkärringen

Populära inlägg