Vildvuxet och vackert!

Ibland blir det inte som man har tänkt sig! Inget internet på Gotland och datorproblem när jag väl kom hem. Trädgården är vildvuxen och allt blommar. Det är galet vackert! 


Nu har datorn kommit hem från datordoktorn och jag kan äntligen få in ett inlägg och förhoppningsvis några bilder. Det har varit en underlig känsla en här veckan att inte kunna läsa era underbara bloggar. 




 Rosor i mängder även om de nyplanterade buskarna är låga så producerar de massor av blommor.

Som vanligt drabbas jag av en lätt förlamning. Var ska man börja? Vad ska jag göra i trädgården? Jag har insett att det bästa för mig på sommaren är nog att inte göra så mycket förutom att njuta av allt det vackra. Alla projekt gör jag på vår och höst. Sommaren är till för njutning.



Har upptäckt redigeringsverktyget Lightroom. Har just nu en gratis månad att testa produkten för att sen köpa den om jag är nöjd. Än så länge gillar jag det skarpt men som vanligt så är det lätt att fastna. Imorgon åker vi till Öland. Vet inte hur uppkopplingen är så vi får väl se om jag försvinner på nytt i en vecka. 

Kommentarer

Åh vad vackert!! Vad är det för ros som klättrar i pergolan?

Kan vi inte försöka dra ihop en bloggträff i stockholm för oss som bor här? Vore väldigt kul att få inspiration och få se andra trädgårdar i närheten. Hör av dig om du är intresserad.

Hälsningar
Nina
Nora sa…
Jisses, va frodigt och fint! Passa på och njut!
Kram!
Anonym sa…
Jobbigt med datorstrul, jag undrade just vart du tagit vägen. :) Jag är på Öland nu, och om du har lust att hänga med på ett besök till plantskolan B'ströö i Byxelkrok i helgen vore det jättekul! Vi åker hem söndag em eller måndag. Kram!
Carolina sa…
Härlig blomning!
Jag försöker också njuta på sommaren, men ibland är det svårt att låta bli allt det andra ;)
Lena sa…
Har varit lite orolig och undrat var du tagit vägen, skönt att höra att det berodde på strulande datorer.

Fortsätt njuta av sommaren, ha det fint på Öland!

Kramar
Anonym sa…
Ja, nu gäller det verkligen att bara njuta. Jag hade behövt handla mer växter till blå rabatten - den ser lite tom ut just nu - men jag tänker faktiskt vänta med det till nästa år. Man måste få gå runt i trädgården och bara titta så här års.

Ha det härligt på Öland!
Å så vackert det blommar hos dig.Rosorna som klättrar är fina.Ibland är det skönt att ta en paus från internet.Och bara njuta av allt det andra som finns runt om.Fast det var trevligt att ha dig tillbaka.Kram
Malin sa…
Den där vita blomsterbomben du visar fick mig att tappa andan! Herre jösses vilka härliga och vackra kombination. Jag ber att få gratulera...
Det är en fröjd att du är tillbaka.
Kram
Underbart är att komma åter till sin trädgård. Det behövs inte många dagar borta för att det invanda ska se nytt och fantastiskt ut.Och rosor i blom...fortsätt njut.Jag lovar att jobben finns kvar i höst :)
AnnaHelena sa…
Oj så fint det väller och klänger och hänger hos dig! Älskar när det ser så där lite vildvuxet frodigt ut!

Ha det fint på Öland!

Kram // AH
Visst är det underbart att komma hem till en trädgård som lever livet och välkomnar en med bästa blomningen och grönskan. Förstår att du njuter.
Kram Åsa
Så vackert det blommar hos er just nu. Det är en härlig tid. Verkligen en tid för njutning. :)

Trist med datorproblem. Det är aldrig roligt. Däremot kan jag tycka att självvalda perioder utan dator kan vara väldigt skönt. Urkopplad och avkopplad. Kan vi nog alla behöva emellanåt.

Ha det så härligt på Öland och sköt om dig.

Kram Lotta
det blommar sååå vackert hos dig! kan tänka mig att det är svårt att slita sig... :) låter ändå underbart med Ölandsbesök. ha det så fint! stor kram
Louise sa…
Älskar vildvuxet med någon form av kontroll trots allt! Vad fint det blomar hos dig! Ser fram emot att fortsätta följa framförallt dina rosor! Hoppas du har en skön sommar trots ruskväder!

kram louise
Katarina sa…
Vilken makalös rosblomning. Är det honungsros i pergolan?
//Katarina
Veronica sa…
Underbar blomning! Vilt och vackert :)

//Veronica
Solstrimmor sa…
Vilken fin blogg du har! Kom hit via Isas trädgård... och här stannar jag!

Så vackert du har det, jag blir alldeles matt! Fantastisk trädgård har du och en fantastisk trädgårdsdesigner är du. Så njutbart... alltihop!

Kram från Eva-Mari
Jag har saknat dig:). Jobbigt med datorstrul. Underbar bilder.
Ha det gott.
Kram Maria
M/S Design sa…
Ljuvligt vackert!
Så fantastisk din venusta pendula vid verandan ser ut. I år måste jag fixa projekt rosenpergola. Man blir ju alldeles galen av dina fina rabatter. Allt gott Mari

Populära inlägg