Dagens överraskning

Det är inte bra att åka på semester. Jag har varit helt trött i två dagar och orkar inte göra många knop i trädgården. Idag fick jag besök av ett par som ska gifta sig i juli och jag ska fota hela deras dag. Från morgon till sen kväll. Jag känner bruden och det ska bli så otroligt roligt. Nervöst, men orolig. Vi satt ett par timmar och pratade om dagen och när det var klart orkade jag inte göra något vettigt. Istället spanade jag in rosor och bara gick runt och njöt lite.


Mme Hardy har slagit ut sina vackra blommor. Hon är helt underbar och doften är magisk. Eglantyne bestämde sig för att slå ut sin första blomma idag. Måste  plantera om runt henne eftersom en klätt skymmer henne alldeles för mycket.


 Venusta Pendula öppnade också sin första knopp idag.



Men dagens överraskning är Maigold.  Jag trodde att hon strök med efter förra vintern men idag såg jag en blomma som stack ut ur kornellerna. 


Den är inte stor men oj, så glatt överraskad jag blev. Ikväll hade jag tänkt fixa i trädgården men det blir nog fotboll istället.

Kommentarer

Härlig överraskning! =)
Det måste vara alldeles underbart att gå omkring och kolla när alla dina nya rosor slår ut! Du har ju köpt några...
Ha det fint! /Caroline
Ruben sa…
Fantastiska rosor, och särskilt fotot på Venusta pendula var läckert!! Ibland måste man få ta det lite lugnt!!

Ha det gott!
/Ruben
Nora sa…
Vilka underbara rosor! Passa på att njuta av de, trädgårdsprojekten hinns nog med iallafall:-)
Kram!
Lena sa…
Nog kan du vila och njuta av den vackra blomningen- visst har du många dagar att trädgårdsarbeta kvar av ledigheten?

Om jag ska köpa en ros måste det bli en Mme Hardy, så fantastiskt vacker.

Roligt uppdrag, det där med bröllopsfotograferingen, det gör du säker jättefint. Kanske kan vi få någon glimt av bilderna sedan?

Kramar
Vad roligt att Maigold lever! Min blommar för första gången nu, tre år gammal. Åh, vad fin din Mme Hardy är! Jag är jättenöjd med min. Det är ofta som jag bara går runt i trädgården och bara är:). Så skönt.
Så mycket fint hos dig, vackra bilder.
Ha det gott!
Kram Maria
Mme Hardy är jätte söt! Den har jag precis lagt till i min vill-ha-lista. Vita rosor är ljuvliga! Kram Therese
Margot sa…
Du får passa på och ta det lugnt bland dina ljuvliga rosor och hämta nya krafter! Fantastiskt vackra rosor!
Ha det gott!
Kram
Byronesse sa…
Vilken fantastisk färg det är på rosen på sista bilden. Längtar efter er och till tisdag!

Kramar/Em
samson sa…
Ibland bara måste man ta det lugnt och bara vara och njuta lite åxå
ha det så gott
maggan
Marina sa…
Idag slog min honungsros ut. Det är någon ros varje dag nu nästan.

Hoppas du har vilat upp sig igen nu så du kan ta tag i det du vill.

Kramar!

PS. Vilken grej att få fota ett bröllop. Jag hade gärna gjort det men varit SÅ nervös.
Så kul med dina fotojobb. Det kommer gå galant.
Kram åsa
Fina bilder på fina rosor - Venusta Pendula finns på min önskelista och ska när tid och kraft medger en pergola få flytta hem till mig. Ha det gott!
Anonym sa…
Å, så härligt! Jag längtar efter att mina rosor ska börja på allvar. Än så länge bara en blomma här och en blomma där.
Så fina bilder på dina rosor.nu är de tydligen på gång.Hoppas du får tillbaka orken snart.Kram
Du har sannerligen många vackra rosor!! Mme Hardy ser helt fantastisk ut.

Så spännande att fota bröllop :-))

Vilken härlig resa till England du haft. Sissinghurst måste ha varit en riktig upplevelse att besöka.

Kram, kram
Charlotte
(såå skoj om du kom den 28:e, fast det är ju en bit att åka...)

Populära inlägg