Hemma!

Efter en lång resa, kö på Öland, så kom vi äntligen hem. Borta bra men hemma bäst! Jag blir lika förundrad varje gång jag har varit ifrån trädgården en vecka...det är ju så mycket som händer.

Största överraskningen var att jag hittade tomater på tomatplantorna. Jag hade gett upp eftersom vi har våra utomhus och vädret har ju inte direkt varit varmt. Men nu är de på gång! Mina första någonsin!


En annan överraskning var att de första luktärtorna har börjat blomma. Jag kunde inte motstå frestelsen och plockade några tillsammans med austinrosen Munstead Wood. Nu pryder de soffbordet i väntan på OS-invigning. 


Imorgon ska jag rensa, trimma och fixa hela dagen under tiden som tvättmaskinen går varm. Mer bilder kommer imorgon!

Kommentarer

Kerstin sa…
Grattis till tomaterna! :-) Hoppas de blir riktigt goda när de är mogna.
Vilken underbar bukett. Ha en riktigt bra dag i trädgården imorgon!
Välkommen hem! Grattis till tomaterna. Och vilken underbar bukett!!
Ha det gott.
Kram Maria
Borta bra...
Jag skördade våra första tomater igår. Solvarma och såååå goda. det blir definitivt fler plantor nästa år. Jag har mina i växthuset där de har det bra oavsett temperaturväxlingar.
Kram Åsa
Marina sa…
Kan tänka mig att ni behöver tvätta. Det gör vi efter bara två dagar iväg.

Så underbar bukett. Det skulle jag ju tänkt på att ha en bukett här nu till invigningen. Jag gillar den ännu så länge, invigningen alltså.

Kram och grattis till tomaten!
Inger sa…
Ursnygg bukett! Mina tomater har kommit ungefär lika långt som dina.
Kram
Anonym sa…
Så fin bukett! Skönt att vara hemma, eller hur? Och invigningen var ju hur bra som helst tills intåget började, nu håller jag på att somna... Kram & godnatt!
Veronica sa…
Välkommen hem ! Jag tycker det blommar så dåligt i år att jag inte plockar in så många buketter........

Mina tomater har inte kommit längre men vad sjutton....... det är flera månader kvar av sommaren :)
Har faktiskt fått nån enstaka tomat här oxå men som sagt vädret har ju inte varit så varmt innan...
Så vackra blommor!!

Kram Suss
Solstrimmor sa…
Igår åt vi våra första tomater... oj, så goda:)
Hoppas du hinner det du ska... fast med din energi så gör du nog det! Du har väl nån som vattnar när du är borta så mycket?

Ha en fin fixardag och en trevlig gotlandsresa.
Kram Eva-Mari
Viken fin bukett.Dom röda tonerna är läckra.Kram
Unknown sa…
Bilden med röda blommorna är oerhört vackert!
Men visst är det konstigt att det växer mycket bättre när man är borta några dagar?
Hälsningar
Fru Sten
AnnaHelena sa…
Så fint det blev med blommor ton i ton! Ibland tänker man inte på att sätta ihop buketter på det sättet!

Härligt med egna tomater. Det är något jag själv också måste ha varje år. Inte minst för att det doftar så gott i växthuset om bladen på tomatplantan!

I år har jag bara vanliga växthustomater, men det är kul att försöka få tag i lite roliga sorter också. Svarta körsbärstomater. Gula. Det blir så fina matsallader då! :)

Kram // AH
Ulrika sa…
Underbar bukett! Mina tomater är det inte mycket med heller.

Kram

Populära inlägg