En liten oas

Igår mötte jag Hanna med bloggen  I Tages Trädgård. Hanna bor i Malmö och jag bor utanför Stockholm men båda är vi på Öland med jämna mellanrum. När Hanna läste att jag var på väg så fixade hon att Boel med handelsträdgården B´ströö träd & buskar öppnade på söndagmorgon klockan 9.00. Jag har följt Hannas blogg sen hon började för ett år sen och det är så roligt att få träffa en person som man lärt känna genom text och bilder. Hon är lika bubblande och mysig som hennes blogg.

B´ströö var en liten pärla med många ovanliga buskar och träd. 


Jag tycker det är så befriande att det fortfarande finns ställen där det inte finns en massa måsten och bestämda rutiner. Ring så kommer jag!



 Jag köpte på mig lite enkla buskar till tomten här på Öland. Helt klart ska jag lusläsa Boels sortimentlista och se om jag kanske kan lyckas få med mig något roligt till tomten hemma. Efter inköpen åkte vi med våra familjer till ett fik och pratade om både trädgård och annat. Hannas yngsta barn är ett halvår äldre än F och efter en liten stunds blyghet härjade de fritt i fikets trädgård.


På eftermiddagen åkte vi ner till stranden. Det blåste rejält men alla fula moln gick förbi oss och det var underbart att ligga på stranden och sila sand mellan fingrarna.




Jag älskar doften som finns nere vid havet och strandängen. Nu är F inne i andra huset med kusinerna. Jag och H tittar på varandra och undrar...vad gör vi nu? Lillkillen börjar bli stor! 

Kommentarer

Törnrosa sa…
Lyllo dig som får vara på det vackra Öland. Och vilken härlig strandrågsbild! Som att själv ligga där och titta upp mellan stråna mot den blå himlen.
Kram från Törnrosa
Laila sa…
Ser att du kryddar ditt sommarlov med allehanda bloggvänner! Spännande med okonventionella plantskolor!
Hur hinner du med tre trädgårdar? Antar/hoppas att du inte är ensam om ölandstomten.
Kram
Nina sa…
Åh va underbart, hennes plantskola står högt på önskelistan över ställen att besöka!! Jag mailade boel förra veckan om en Cornus  -kousa var. Chinensi. om du ska förbi henne och har plats i bilen så säg till!!

kram Nina
M/S Design sa…
Låter som en fin dag!
Ha de bra
Mariana
AnnCharlotte sa…
Det är fint på Öland och alldeles för länge sedan jag var där. Denna semestern ska vi norrut, långt norrut.
Vilken trevlig plantskola som har öppet när man behöver.
Ha det bra :)
Ulrika sa…
Härligt att få träffa bloggvänner och dessutom på en trevlig liten handelsträdgård! Stranden det är sommar det!

Kram
Låter himla trevligt bloggmöte och plantskola och kusiner som leker med varandra!
Länge sedan jag hunnit titta in här, mycket fint. Ölnad är fint, jag fick sommarens hittills enda dopp där för några veckor sedan när jag var där på ett jobb. kram Sophia
Veronica sa…
Lyckliga du ! att vara på Öland :) Min mamma är från ön och jag tillbringade mycket tid där som barn. Skulla sååå vilja åka dit som vuxen och se det igen. Genom bloggandet har man som tur var fått en liten bild över hur det är men det gör inte längtan mindre! Ha en underbar semester!
Helena: Den är 60-80cm står det på Boels hemsida. Jag ringer henne under dagen och kollar för säkerhets skull. Återkommer om det inte srämmer.

Det vore fantastiskt om du fick plats med den men känn inte att du måste utan ta det om du själv ska dit och om ni har plats.


kram
Nina
Solstrimmor sa…
Hoppas resten av dina semesterdagar blir lika givande! Ser så skönt ut där på stranden:)

Kram Eva-Mari
Héléna vallmobilden är från Öland, strax utanför Löt:-) kram Sophia
Marina sa…
Blir tokig! Jag har inte kunnat kommentera hos dig på flera dagar. Jag klickar på kommentera men det händer INGENTING! Nu högerklickade jag och valde öppna ny flik eller något och det funkade.

Det är så roligt att träffa bloggare live och jag hoppas få träffa dig någon gång.

Öland är fint men nu har vi inte varit där på ganska många år. Idag blir det stranden i Åhus och där är fint där också.

Kramar!
Fick svar ifrån Boel att den är ca 100-120cm inkl kruka. Jag betalar direkt till henne så du behöver inte ligga ute med pengar, sen får du säga om du vill ha en slant för att du tar med plantan, et är helt ok i så fall.

Kram Nina

Populära inlägg