YES!

Det gror! Varje år är det samma sak. Jag sår och tvivlar på att det här verkligen kan fungera. Tittar i krukorna morgon och varje kväll och tänker, "Nej, jag trodde väl det!"  Trots att det bara gått ett dygn och jag vet att frön inte gror så fort. 



Lite konstigt är det att jag är så tvivlande eftersom jag annars är en obotlig optimist. Visst är det märkligt? Sådde lejongap i lördags och söndags och imorse när jag tittade i krukorna hade Lejongap Opus Lavendel tittat upp. Massor av dom! Det fungerade i år också.

Kommentarer

Visst blir man lycklig när det börjar gro! Egentligen är det ju ett litet mirakel att det fungerar, men allt är skapat så finurligt att man inte kan låta bli att förundras! Vilken vacker färg på ditt Lejongap, blir nästan lite sugen på att pröva själv. Ha en skön helg!/Kram titti
Nog blir man glad när det börja sticka upp små gröna blad i krukorna.Alltid ett litet under som sker.Kram.
Ha ha så där är jag med. Är alltid såååå orolig och osäker på att det verkligen ska gro :))

Kram
Men det är ju faktiskt ett litet under, när de torra små fröna gror!

Så fantasifulla formklippningar du såg i Egypten, nu börjar det klia i fingrarna på mig igen...
Glad Påsk!
Kram
Katarina
Nora sa…
Härliga tider! Grattis till lyckad frösådd!
Glad påsk!
Kram!
Berit sa…
Tänk så glad man blir då dessa under tittar upp ovanför jorden. Känns som en förlossning , men mera smärtfritt:)Men stolt och lycklig blir man över sina fröbabyisar.
Jag önskar dig en underbar påsk!!
Charlotta sa…
Underbart! Glöm inte passa med fukt i påsk, så dina små groddar inte vissnar.

Ha en fin helg!
Anonym sa…
Jag visst är det ett mirakel!? Ett underbart vårmirakel! :)
Kramar!
Har du någon speciell ramsa du läser över dom!? Jag tror ju att det är perfekt att så nu när vi påsk-kärringar är extra kraftfulla!
GLAD PÅSK
Susie
Det är ett under - varje år! Älskar lejongap, så tacksamma växter. Ha en riktigt härlig påsk om vi inte syns i blogglandia före dess!
ZielonaMila sa…
Beautiful flowers, beautiful colours. I am greeting
Marina sa…
Härligt när det gror. Man blir så lycklig.

Kram
wihooooooo:-)
förstår känslan
kram åsa
Grattis!! Det känns som ett under när de små tittar upp:)). Härlig känsla.
Kram Maria

Populära inlägg